Comfortabel vliegendeken

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Leen

Comfortabel vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 13:28

Wie kan me helpen met mijn zoektocht naar een comfortabel vliegendeken?

We hebben een vliegendeken gehaald aangezien we hier dicht bij vijvers zitten en er letterlijk wel 200 muggen op hem zaten. Nu dit was een deken van de decathlon omdat we er snel eentje wouden hebben en geen in zijn maat hadden. Echter is dit deken qua maat wel goed, maar door te lopen schuift het wat naar achteren en door zijn haartjes kan het niet meer naar voor. Hij gaat dan hysterisch liggen rollen om het goed te krijgen. Lijkt me eerder een pasvorm probleem dus.

Hij is erg moeilijk in dekens vinden aangezien hij best grote schouders heeft. Niet perse breed maar de meeste dekens belemmeren hem in beweging. Nu hebben we als winter dekens amigo dekens, dit zijn de enige die hem geen schuurplekken geven die we getest hebben (en ja we hebben er veeeeel getest).
Eender welk merk waarvan jullie denken wat kan passen is welkom :)

Zouden de amigo vliegendekens ongeveer gelijk vallen? En blijf ik niet met hetzelfde probleem zitten gewoon omdat de haartjes in de gaatjes gaan en het daarmee niet meer terug naar voor kan?
De merrie heeft dit probleem helemaal niet omdat in haar deken geen gaatjes zitten (rambo sweet itch hoody tegen exzeem).
Hij moet niet perse helemaal ingepakt zijn, zolang het deken een hals heeft en eventueel een buikflap moet dat zeker voldoen voor hem.

Wesco

Re: Comfortabel vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 13:29

Rambo protector is een goede deken.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 13:36

Ik heb een amigo bug rug, en deze valt qua maat gewoon normaal. Het is een erg fijne deken met schouder vrijheid ondanks hij geen loopsplitten heeft.
Mijn paard heeft een vrij breed front en veel dekens schuren bij hem op de schouder. Bij de amigo vliegendeken heeft hij dit niet.
Bijkomend voordeel is de waterdichte liner die eronder kan ;)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 13:38

Ondanks dat ik voor de winter altijd alleen amigo heb, en altijd zeer tevreden ben, heb ik de vliegendeken van amigo weg moeten doen omdat hij gigantische sdhuurplekken kreeg. De deken hing veel te veel naar achteren. Heel vreemd, want normaal is amigo het enige merk waar dit niet bij gebeurd.

Heb nu de Rambo sweet itch gekocht en die ligt perfect, net als de winterdekens van amigo!

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 13:40

Waarom niet ook de Rambo sweet itch voor het andere paard? Die hebben een hele goede pasvorm en blijven goed liggen vind ik..

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 13:57