We hebben een Welsh sectie B gekocht van ongeveer 1.35 hoog.
Ze is momenteel wat te dik, maar daarnaast ook niet iel gebouwd, ze is vrij breed over de rug en heeft naar mijn idee een brede boom nodig.
Heb er een zadeltje bijgekocht met een vrij brede boom maar die vind ik niet super liggen, helt achterover.
Ik ben eigenlijk heel erg gecharmeerd van de Wintec zadels, voorkeur gaat uit naar de 500 serie vzh.
Voordeel vind ik het kunststof, heb voor mijn dochtertje een Wintec educatief gehad en was daar heel erg goed over te spreken.
Daarnaast lijkt het me ideaal dat je de boom zelf aan kunt passen, dus mocht ze slanker worden dan kan dit eenvoudig aangepast worden.
Maar nu mijn vraag, wat vinden de Wintec gebruikers van dit zadel is het idd ideaal dat je het zelf aan kunt passen?
Zouden jullie zo'n zadel aanraden voor bovenstaande pony?
Welk type raden jullie aan, is bijvoorbeeld het type 2000 misschien geschikter voor mijn dochter van bijna 9 omdat het een stroeve zitting heeft of juist niet?
Ik weet dat ik het beste een zadelmaker/passer kan laten komen en dat is ook wel de bedoeling, maar ik wil gewoon graag van gebruikers weten wat zij ervan vinden.
Want mocht ik overtuigd worden dan laat ik iemand komen waarvan ik weet dat ze die zadels in het assortiment hebben

Bij voorbaat hartelijk dank voor het lezen en het evt. reageren.