Peesbeschermers na peesblessure

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

xMalibu

Peesbeschermers na peesblessure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-16 13:40

Hopelijk kan iemand hier mij helpen :) Voor een paard met een peesblessure ben ik opzoek naar goede ventilerende beschermers voor als de training straks weer opgebouwd mag worden. Ik wil wel graag beschermers om met rijden, i.v.m. strijken en aantikken wat regelmatig gebeurd. Uiteraard wordt ook om de mening van de dierenarts gevraagd maar ik was erg benieuwd naar jullie meningen en suggesties!
Na een beetje rond zoeken kwam ik deze beschermers tegen die wel goed lijken, ik was benieuwd of er mensen ervaringen mee hebben of een ander soort beschermers aanraden!
Ik las goede ervaringen over bont in de beschermers, maar dit is niet echt een optie omdat de buitenbak en longeercirkel wel eens erg nat zijn en dat dus gewoon smerig gaat worden. Op zich heb ik niet zoveel eisen, alleen dat de achter beschermers echt rondom zitten zodat deze niet kunnen draaien. En qua prijs, ik ben student en betaal alles zelf dus een zachte prijs is leuk maar ik betaal graag voor goede beschermers.

Eskadron Flexisoft Air
Afbeelding

Le Mieux snug boots
Afbeelding

Back on track beenbeschermers
Afbeelding

BR air tech
Afbeelding
Die vind ik er zelf wel erg dicht uitzien, maar las ik wel hele goede ervaringen over m.b.t. ventileren.

Iemand ervaringen of suggesties?

Ik zag dat er al meer topics waren over beenbeschermers na een peesblessure, maar omdat diegene die ik kon vinden al wat ouder zijn en er dus weer een hoop nieuwe beschermers zijn toch maar een nieuw topic gemaakt

Hollyleaves

Re: Peesbeschermers na peesblessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 13:45

Ik ben na een sesambotscheur en tussenpeesblessure rechtsvoor en een blessure aan het checkligament, oppervlakkige en diepebuigpees linksvoor zeer tevreden over de Le Mieux boots. Mijn paard heeft voor beide blessures langer als een jaar rust gehad.

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 13:45

Mijn ervaring met de Eskadron peesbeschermers is dat ze niet heel
Goed ventileren. Ik heb zelf Harry's Horse elite-r peesbeschermers. Die ventileren wel erg goed maar de kwaliteit is wat minder. Ik haal zelf bij mijn paard de peesbeschermers er direct voor het uitstappen er af zodat de pees sneller kan afkoelen.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 13:46

Je kan het beste denk ik even in het onderstaande topic kijken. Daar worden heel veel beschermers met jouw eisen besproken. En ook de beschermers die je gekozen hebt komen langs ;)

[HAR] De ultieme peesbeschermers?

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-16 13:54

sylva schreef:
Ik ben na een sesambotscheur en tussenpeesblessure rechtsvoor en een blessure aan het checkligament, oppervlakkige en diepebuigpees linksvoor zeer tevreden over de Le Mieux boots. Mijn paard heeft voor beide blessures langer als een jaar rust gehad.

Kijk dat is goed om te horen, welke maat had jij van deze beschermers en hoe groot is jouw paard?

Solica schreef:
Mijn ervaring met de Eskadron peesbeschermers is dat ze niet heel
Goed ventileren. Ik heb zelf Harry's Horse elite-r peesbeschermers. Die ventileren wel erg goed maar de kwaliteit is wat minder. Ik haal zelf bij mijn paard de peesbeschermers er direct voor het uitstappen er af zodat de pees sneller kan afkoelen.

Ook goed om te horen, dan vallen die af en ga ik naar die HH kijken. Goede tip, dankje!

brechtje122 schreef:
Je kan het beste denk ik even in het onderstaande topic kijken. Daar worden heel veel beschermers met jouw eisen besproken. En ook de beschermers die je gekozen hebt komen langs ;)

[HAR] De ultieme peesbeschermers?

Ik zal daar ook eens kijken :j

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 16:58

Ik heb een D pony en heb gekozen voor maat S. Ze hebben een handige maattabel als je bij Le Mieux zelf besteld.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-16 18:02

sylva schreef:
Ik heb een D pony en heb gekozen voor maat S. Ze hebben een handige maattabel als je bij Le Mieux zelf besteld.

Ah dan ga ik daar eens kijken, mijn paard zit vaak tussen twee maten in dus dan is een maattabel wel handig

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 18:05

Ik heb zelf hele fijne Kentucky peesbeschermers.

Als je graag bont wil, kun je ook voor de leren beschermers van Jos lansink gaan. Die hebben uitneembaar bont. Helaas verkoop ik die van mij ivm niet passen, maar ik vond ze heel fijn en heel mooi. :)

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-16 18:07

Runa schreef:
Ik heb zelf hele fijne Kentucky peesbeschermers.

Als je graag bont wil, kun je ook voor de leren beschermers van Jos lansink gaan. Die hebben uitneembaar bont. Helaas verkoop ik die van mij ivm niet passen, maar ik vond ze heel fijn en heel mooi. :)

Welke beschermers van Kentucky heb jij?
Die sluiting van de Jos Lansink beschermers lijken me zo onpraktisch, of valt dat in de praktijk wel mee?

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 18:10

Mijn paard heeft een peesblessure gehad aan de aanhechting van haar pees. Sindsdien rijd ik met de BR Air Tech. Ik had ze al, maar reed in principe vrijwel altijd zonder peesblessures omdat mijn paard niet tikt of strijkt.

Nu na de peesblessure heb ik ze voor de zekerheid wel om omdat mijn paard nog wel een uit haar dak knettert, maar tot mijn verbazing luchten ze wel goed. Ik had namelijk verwacht van niet en was eigenlijk van plan om de Back On Tracks te bestellen.

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 19:11

mariekerocky schreef:
Die sluiting van de Jos Lansink beschermers lijken me zo onpraktisch, of valt dat in de praktijk wel mee?

Kentucky d30, volgens mij deze:

Afbeelding

Voor mijn pony met korte benen passen ze perfect :)

De sluitingen vallen wel mee hoor, het zijn gewoon gespen. Sommig klittenband is na een tijdje 'af', dat heb je bij deze beschermers niet. :)

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 19:02

YellowLeaf schreef:
Mijn paard heeft een peesblessure gehad aan de aanhechting van haar pees. Sindsdien rijd ik met de BR Air Tech. Ik had ze al, maar reed in principe vrijwel altijd zonder peesblessures omdat mijn paard niet tikt of strijkt.

Nu na de peesblessure heb ik ze voor de zekerheid wel om omdat mijn paard nog wel een uit haar dak knettert, maar tot mijn verbazing luchten ze wel goed. Ik had namelijk verwacht van niet en was eigenlijk van plan om de Back On Tracks te bestellen.

Ik had het van die beschermers eigenlijk ook niet verwacht, maar dat is wel goed om te weten want die zijn qua prijs ook wel interessant
Runa schreef:
mariekerocky schreef:

Kentucky d30, volgens mij deze:

[ [url=m/t60Fpg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor mijn pony met korte benen passen ze perfect :)

De sluitingen vallen wel mee hoor, het zijn gewoon gespen. Sommig klittenband is na een tijdje 'af', dat heb je bij deze beschermers niet. :)

!
Ah die zien er ook wel goed uit, ga ik door ook even naar kijken.
Ja dat is wel zo, maar gespen lijken me zo onhandig vastmaken haha

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 20:09

Het is even wennen misschien, maar eigenlijk gaat bijna al het tuig vast met een gesp, dus ach, waarom de peesbeschermers niet. :)

Maar de kentucky's zijn ook errug fijn inderdaad, die hebben ook een extra harde achterkant waar de pees zit, wat zeker bij aantikken wel fijn is.

Maatje95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 20:14

Ik zou eerder kijken naar bijv. Dalmar of Trizone!

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 21:41

Maatje95 schreef:
Ik zou eerder kijken naar bijv. Dalmar of Trizone!

Die zien er ook wel goed uit!

Lastig hoor, dat er zoveel soorten zijn haha!

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 17:14

Ik heb m'n Dalmars ingeruild voor m'n Le mieux. In tegenstelling tot alles van Horseware wat me wel altijd bevalt bevielen de beschermers niet.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 17:31

Ik heb Tri-zone Airlite waar ik erg over te spreken ben.
Kan op mijn mobiel even geen plaatje of link hier plaatsen, maar op Google zo te vinden.

Maar hierbij merk ik echt verschil tov gewone beschermers.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 17:46

Ik heb na een peesblessure juist alleen nog maar met beschermers gereden, zéker in het bos ivm aantikken.. Nooit meer dikke benen gehad gelukkig!

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 23:54

Bedankt voor alle reacties!

Ik ga het nog even op de kliniek overleggen bij de volgende controle maar ik denk dat het de Le Mieux beschermers worden want daar lees ik heel veel goede ervaringen over :j