Eric Thomas bitloze neusriem bevestigen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

Eric Thomas bitloze neusriem bevestigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 20:26

Ik heb een los kopstuk en losse neusriem (bitloos) van het merk Eric Thomas gekocht. Het is beide van de "pro" serie en zou dus op elkaar moeten passen. Ik zal hem denk ik als sidepull gebruiken en dan spreekt het redelijk voor zich, maar hij zou ook als kaakgekruist moeten kunnen en dan kom ik er niet helemaal uit.. Waar zou ik de kaakgekruiste riempjes moeten bevestigen? Ik dacht aan de keelriem, maar dat past niet aan elkaar omdat de keelriem erg smal is, lijkt me niet veilig ook omdat in feite de teugels daar in het verlengde van bevestigd worden. Ik heb ze nu aan de bakstukken gedaan(zie foto), maar weet niet helemaal of dat de bedoeling is. Iemand die weet hoe dit zit? Ben er verder erg blij mee, want zocht een anatomisch kopstuk en hij is precies de goede kleur. Ik moet er nog een frontriem op zetten overigens ;)
Afbeelding

Afbeelding

tennan

Re: Eric Thomas bitloze neusriem bevestigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 20:27

Aan de riempjes waar nu de keelriem zit :)

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 20:30

Dat dacht ik ook, maar gaat dus niet helaas.. De keelriem is te smal en de gaatjes te klein

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 20:37

Waarom niet zoals foto 1?

DianXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 20:38

Het zou inderdaad wel aan de keelriem riempjes moeten. Als deze erg smal zijn, hoort het koptuk en neusriem dan wel echt bij elkaar? Ik snap inderdaad wat je bedoeld dat ze erg smal zijn, en het lijkt mij ook niet heel erg veilig/stevig inderdaad. Misschien kun je hen een mailtje doen? Zo zou ik hem in ieder geval gewoon als sidepull gebruiken dan.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 20:39

Zoals op de eerste foto vind ik het er niet fijn uitzien. Bij het aannemen van de teugel neem je dan toch al gauw het hele bakstuk mee?

DianXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 20:40

@Wortelsussie bij gekruisde hoofdstellen hoort het niet vastgemaakt te worden op die manier.
Afbeelding

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 20:46

Nee klopt, ik probeer het morgen even op mijn paard wat er gebeurt als ze hem om heeft, maar ik dacht al dat dit niet helemaal de bedoeling is.. Ik zal inderdaad eens kijken of ik de leverancier kan mailen! Alle onderdelen van deze hoofdstellen zouden naadloos op elkaar moeten passen, ze zijn beide van die serie (staat op de kaartjes). De verkoopster wist het niet helaas!

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 20:48

Ik zie op de site bij de kopstukken dat daar de keelriem en bakstukken gewoon dezelfde maat zijn qua gesp en dikte.
Hebben ze wel het goede kopstuk geleverd?..

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 20:56

Goh, eens kijken! Er hingen er meerdere in de winkel en ze waren allemaal hetzelfde als deze.. Vind juist het anatomische zo fijn aangezien ze heel gevoelige oren heeft!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 21:03

Ik vind op de fotos de keelriem ook wel smal lijken. ik ga even een contactformulier invullen en hopen dat ze reageren, kan helaas geen telefoonnummer vinden!

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 21:06

Ik heb me er gek op gestaard.. rechts (de buitenkant) lijkt inderdaad iets anders. Maar links (de binnenkant) lijken precies hetzelfde :+