Wie kan mij wat vertellen over dit zadel?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

elllenn1995

Wie kan mij wat vertellen over dit zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 15:37

Hallo,
Vrienden van mij hebben een zadel wat verkocht moet worden en mij hiervoor gevraagd. Echter heb ik geen verstand van dit zadel dus vraag ik aan jullie:

Is er iemand die mij wat over dit zadel kan vertellen?

Er staat geen merk of dergelijke in dus daar weet ik niks van

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door elllenn1995 op 02-07-16 15:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 15:38

Een foto, merk/type ed zou wel fijn zijn.

edit:
zie nu wel een foto
Laatst bijgewerkt door Brainless op 02-07-16 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Saaams

Re: Wie kan mij wat vertellen over dit zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 15:39

Portugees zadel?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 15:44

Het is een spaans zadel.
Staat er nergens een merk/nummer oid?

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 16:03

Inderdaad een spaans zadel, bijvoorbeeld de Zaldi mixta. Ik vind het er nog best goed uit zien. Afhankelijk van het merk (Zaldi, Marjoman, Ludomar bijvoorbeeld), de zitmaat en de boommaat (al of niet courant) denk ik dat je er 250 - 400 euro voor kunt vragen.

elllenn1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 16:32

Brainless schreef:
Het is een spaans zadel.
Staat er nergens een merk/nummer oid?

Nee staat helemaal niks in of op

elllenn1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 16:40

DonCamillo schreef:
Inderdaad een spaans zadel, bijvoorbeeld de Zaldi mixta. Ik vind het er nog best goed uit zien. Afhankelijk van het merk (Zaldi, Marjoman, Ludomar bijvoorbeeld), de zitmaat en de boommaat (al of niet courant) denk ik dat je er 250 - 400 euro voor kunt vragen.

Als er niks op t zadel staat is er dan een manier om het merk te achterhalen? En de maten kan ik die meten of zo?

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 11:41

Pffft, geen idee.... Zaldi heeft onder het zweetblad vaak info staan.

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 11:51

Ik vind het zadel niet persé typerend spaans. Het zou ook een Zuid-Amerikaans zadel kunnen zijn.

Heb je een foto van de achterkant en de onderkant? En een foto van de singelstoten? En graag een detailfoto van dat sierdingetje op de voorkant.

Alle 'grote' Iberische merken (Ludomar, Zaldi, Marjoman, Lopes, Gomez, Gomes, Victorino etc.) hebben normaal gesproken in ieder geval een serienummer onder het zweetblad. Merk staat er niet altijd op, bij custom gemaakte zadels kan je als klant vragen het bedrijfslogo niet aan te brengen. Off-the-shelf zadels hebben altijd een merk erin staan.

Heb je enig idee wat voor boom erin zit? Wat weegt het zadel?

elllenn1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-16 17:08

rider schreef:
Ik vind het zadel niet persé typerend spaans. Het zou ook een Zuid-Amerikaans zadel kunnen zijn.

Heb je een foto van de achterkant en de onderkant? En een foto van de singelstoten? En graag een detailfoto van dat sierdingetje op de voorkant.

Alle 'grote' Iberische merken (Ludomar, Zaldi, Marjoman, Lopes, Gomez, Gomes, Victorino etc.) hebben normaal gesproken in ieder geval een serienummer onder het zweetblad. Merk staat er niet altijd op, bij custom gemaakte zadels kan je als klant vragen het bedrijfslogo niet aan te brengen. Off-the-shelf zadels hebben altijd een merk erin staan.

Heb je enig idee wat voor boom erin zit? Wat weegt het zadel?

Het zadel is niet van mij, ik mag het van iemand verkopen die er geen verstand van heeft.

Als u interesse heeft kunt u het beste even een pb sturen! Of mailen naar ellenvanlimpt@live.nl .

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 17:26

Nee, ik heb geen interesse, maar ik probeer met je mee te denken en erachter te komen wat voor zadel het is. :+ Daarvoor meer info nodig.