Ik ben op zoek naar een zadel voor paard met hoge schoft en wat weke rug, dressuurzadel moet het zijn, voorkeur voor een zadel wat zacht zit en veel steun geeft. Wat zijn nu merken die goed tweedehands aan te komen zijn?
Ik volg dit even! Ik heb ook een paard met een hoge schoft, en 't is verdomd lastig haha!
Op de mijne lag een JC zadel erg goed! Dus daar ben ik nu naar opzoek.. Maar valt nog tegen haha
Ilse_123
Geplaatst: 21-06-16 20:55
Ik heb voor een paard met een hoge schoft en weke rug een County competitor, toendertijd tweedehands gekocht bij Country mill. Een euroriding luxor lag ook goed trouwens, maar was iets boven mijn budget .
SandravdB
Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-16 20:55
Heb zelf momenteel ainsley met verstelbare boom, prima zadel voor me paard, maar door me reuma zit ik er niet fijn meer op.
Ik meende dat een Ninon Schutte Sentrix ook toepasbaar is op een wat weke rug en hoge schoft.
Farome
Geplaatst: 21-06-16 22:15
Euroriding Luxor Is een fijn zadel voor ruiter en paard. Mijn paard heeft geen slechte rug, ook niet bijzonder goed. Wel erg hoge schoft. Dit zadel past top
wwillemijn
Geplaatst: 21-06-16 22:25
Ik heb mijn macrider Olympic verkocht aan de eigenaresse van dit paardje. Ligt als een huis en ze is er super blij mee. Paard loopt losser door t lijf en zelf heeft ze er veel steun aan.
Goede zadelmaker laten komen? Op bokt zul je het juiste antwoord niet snel vinden? Elk paard is verschillend en zachte zit schrapt de euroriding tenzij je een softseat vindt
Goede zadelmaker (bijvoorbeeld de persoon die net hierboven gereageerd heeft) laten komen, die zullen je zeker kunnen verder helmen met het vinden van een geschikt zadel.
Geen ervaring met de weke rug, maar wel met de hoge schoft. Heb er een Kent & Masters S-Line high wither op liggen. Heel zacht zadel, veel steun en ook goed aan te passen.