Zadel verzekering

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Zadel verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 12:41

Hi allemaal :)

Ik zit er sinds de koop van mijn nieuwe zadel al aan te denken om hem te verzekeren maar heb dit iedere keer weer uitgesteld. Omdat ik volgende week voor meerdere maanden naar het buitenland vertrek wil ik het nu toch graag in orde maken maar weet niet goed hoe.

Ik zag zojuist een verzekering bij Equine Risk maar daar kost me de premie 2,50% van de nieuwwaarde wat bij mij ongeveer uitkomt op 65/70 euro(of mijn dyscalculie laat me weer in de steek..) terwijl ik me meen te herinneren dat ik ooit ergens een zeer lage premie(minder dan 10 euro) heb zien staan.

Kan iemand me hier in adviseren? Hebben jullie je zadel(s) verzekerd en zo ja waar? Betaal je deze premie bij Equine Risk ieder jaar, iedere maand of eenmalig?

Elanor

Re: Zadel verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:44

Ik weet niet hoe en waar je je zadel opbergt, maar ik kan me voorstellen dat die gewoon onder je inboedelverzekering valt. Heb je daar al bij geïnformeerd?

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 12:46

Mijn zadel wordt opgeborgen in een afgesloten zadelkast(hangslot), die in een (meestal)afgesloten zadelkamer staat :)
Op zich dus weinig "risico" maar het voelt gewoon prettiger. Het was een flinke rib uit mijn lijf en wil dat niet nog eens doen zegmaar haha.

Heb nog niet geinformeerd bij inboedelverzekering, maar moet mijn zadel daarvoor niet thuis liggen? In dit geval ligt hij op een pensionstal natuurlijk.
Ook heb ik geen "eigen" verzekering omdat ik nog thuis woon maar dit maakt geen verschil toch?

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:49

Kan je het zadel niet tijdelijk in je huis leggen als je op vakantie bent ?

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 12:51

Ik heb een bijrijder voor die tijd aangezien ik mijn paard goed in bespiering wil houden. Zij heeft natuurlijk het zadel nodig. Het is niet dat ik mijn bijrijder niet vertrouw(absoluut niet, anders liet ik diegene ook niet bij mijn paard natuurlijk), maar meer gewoon het idee dat ik geen toezicht heb op mijn zadel in die tijd vind ik niet zo prettig.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:54

ik heb voor 36 euro per jaar geloof ik een bezittingen buitens huis verzekering bij Centraal beheer.

In de polis specifiek mijn ruiter uitrusting laten opnemen.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:56

Het is niet noodzakelijk dat je zadel thuis ligt om onder de inboedelverzekering te vallen. Over het algemeen geldt de dekking ook in alle andere gebouwen dan je eigen woning. Bij diefstal geldt dan meestal wel als voorwaarde dat sprake moet zijn van inbraak. Gezien de wijze waarop jij je zadel opbergt, lijkt me dat hij zolang je hem niet gebruikt in principe onder de dekking zou moeten vallen. Maar daarvoor moet je even je eigen polisvoorwaarden checken.
In alle overige plaatsen (dus buiten gebouwen, bijvoorbeeld als je aan het rijden bent) geldt meestal alleen dekking voor beroving/afpersing, niet gewoon schade omdat je tegen een boom bent gereden zeg maar. Alleen als je dat ook gedekt wilt hebben, zou je kunnen kijken voor een aanvullende verzekering. Ik zou dan snel denken dat een uitbreiding van je bestaande inboedelverzekering goedkoper is dan een specifieke verzekering voor je zadel, maar daar heb ik me nooit in verdiept. Maar goed, hoe groot is de kans dat je zadel beschadigt tijdens het pakken/rijden kun je je ook afvragen. :)
Laatst bijgewerkt door Elanor op 21-06-16 13:00, in het totaal 4 keer bewerkt

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:57

Bij mij valt dit gewoon onder de inboedelverzekering. Moet alleen wel het adres doorgeven waar het zadel ligt en dat moet in een afgesloten ruimte zijn.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 13:07

Elanor bedankt voor de uitgebreide informatie :) (en de anderen natuurlijk ook!)
Aanvullend hoeft voor mij niet, mocht er door bijrijder wat voor (grote) schade dan ook ontstaan kan dit netjes opgelost worden en die kans lijkt me sowieso erg klein. Gaat mij inderdaad voornamelijk om diefstal en event. brandschade.

Ook die kans is natuurlijk vrij klein maar je weet het maar nooit natuurlijk. Ik zal eens contact opnemen met mijn inboedelverzekering. Wellicht is het al voldoende als ik er melding van maak :)

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 13:11

Wij hebben onze zadels ook verzekerd, maar het ontglipt me even waar. Ook hier in een zadelkast dat altijd afgesloten is.

Wij hebben jammer genoeg een aantal jaar terug zadeldieven gehad, kast opengebroken etc. Toen netjes uitgekeerd door de verzekering. Voor goedkopere zadels zou ik het niet doen aangezien je uiteindelijk dan toch meer betaald. :)

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 13:13

Ik heb mijn zadels die bij mijn ouders liggen extra laten opnemen in mijn all-risk inboedelverzekering. Betaalde ik niks extra voor, maar ze zijn hierdoor wel verzekerd

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:14

Overleg even met je stalhouder? Het kan zijn dat die al wat heeft geregeld. Bij mijn pension had de pensionhouder dat al prima geregeld. Anders kan je beter gewoon geld reserveren elke maan op de spaarrekening. Dat is rendabeler dan verzekeren