Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
crazyshar schreef:Je zou ook naar de wow zadels kunnen kijken, naar achter gevormde headplates voor optimale schoudervrijheid, kleine kussens mogelijk, zowel veelzijdigheid flappen als dressuur of springen,
Bijna alles is mogelijk binnen wow, maar ook daar betaal je voor uiteraard.
dianaw33 schreef:Ik heb gemerkt dat mijn paard het prettiger vindt dat een zadel een naar achteren wijzend kopijzer heeft, omdat de meesten op haar schouderkop/spieren drukken. Nu heb ik nog steeds niet het ideale zadel gevonden, veel ijslanderzadels hebben dit kopijzer maar zijn vaak te plat qua boom. Ik heb nu een ijslanderzadel thuis wat voor echt heel mooi ligt en kort genoeg is, maar krijg het tot op heden niet voor elkaar om de kussens helemaal goed aan te passen helaas.
En Massimo trail heeft het terugliggende kopijzer ook maar zakt compleet over de kop van haar schouder heen, dus ook heeft helaas een verre van ideale pasvorm (dressuur past al helemaal niet van dit merk).
Nu vraag ik me af welke merken/types zadels dit naar achteren wijzend ( bij Massimo trail, veelzijdigheid staat het dan recht naar beneden ipv naar voren) nog meer hebben, om mijn zoektocht een beetje te versimpelen. Ik weet dat er meer merken moeten zijn, maar kom er door de gewone verkooppraatjes die op het internet staan niet achter.
Ik heb een kort breed zadel nodig voor een paard met schoft, boommaat 34/35, max 47/48 cm, dus de reguliere warmbloedmerken (Ook zaldi!) vallen echt af, die zijn allemaal boven de 50 cm draagvlak, en veelzijdigheid zou misschien nog makkelijker zijn dan dressuurzadels, dat traject heb ik eigenlijk opgegeven. Iemand suggesties?
Oh ja, voordat deze suggesties gaan komen: boomloos heb ik en Ninon Schutte komt, maar dat gaat door de vakantie nog lang duren, dus het gaat erom dat ik die tijd kan overbruggen.
tamary schreef:Geld in je zak houden en met je boomloosje door rijden tot na de vakantie?
dianaw33 schreef:kheb hier een Zaldi 18 inch dressuurzadel met kussenlengte van 49 cm. Met een 17.5 kan die nog korter. Dus ik weet niet hoe je aan deze informatie komt? (of je moet een 19 inch zadel nodig hebben, dan wordt het lastig)