[WN] billy allen shank

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Waaslander

billy allen shank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 15:51

Ik rij mijn tinker met een billy allen shank op buitenritten, reageert hij heel erg goed op, gewoon trensje respecteert hij niet. Rij dus wel altijd met losse teugels, alleen als hij echt niet luistert haal ik de teugels aan
Nu wil ik hem binnenkort ook wat in de piste trainen verderop. Hij is alleen buitenritten gewoon maar wil de basis er beter in hebben. Nu wil ik hem dan wel met meer teugelcontact gaan rijden.
Kan ik hiervoor de teugels aan de ringen juist ter hoogte van het bit klikken ipv onderaan aan de shanks? Of wat is het nut van die ringen?
Anders moet ik een tweede hoofdstel meenemen om aan de piste te wisselen

Etc

Re: billy allen shank

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 16:02

Ik heb weinig verstand van bitten en helemaal niet van shanks, maar kan je niet alleen een bit meenemen en die daar wisselen? Scheelt een hoop gedoe met hoofdstel wisselen

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 16:05

eva_nappie schreef:
Ik heb weinig verstand van bitten en helemaal niet van shanks, maar kan je niet alleen een bit meenemen en die daar wisselen? Scheelt een hoop gedoe met hoofdstel wisselen

kan ook maar weet niet wat het meeste werk is :-) teugels en bit wisselen of gewoon ander hoofdstel om.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 23:02

Als jij een shanksnaffle hebt, kun je je teugels gewoon aan de ring zetten. Ideaal is het niet, omdat je teugel om de schaar kan slaan.
Ik heb daarom 2 hoofdstellen. 1 voor buiten met shanks en 1 voor in de bak met een snaffle. Op de boktmarkt of marktplaats is genoeg 2dehands te vinden voor een leuke prijs.

cissy

Re: billy allen shank

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 00:07

Die ringen (ter hoogte van het mondstuk) zitten eraan om met dubbele teugel te kunnen rijden om je paard aan de shanks te laten wennen. Er bestaan ook gewoon trensje met billy allen mondstuk, dat wordt dan wel een extra hoofdstel of met clipjes werken.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 00:25

Amanda schreef:
Als jij een shanksnaffle hebt, kun je je teugels gewoon aan de ring zetten. Ideaal is het niet, omdat je teugel om de schaar kan slaan.
Ik heb daarom 2 hoofdstellen. 1 voor buiten met shanks en 1 voor in de bak met een snaffle. Op de boktmarkt of marktplaats is genoeg 2dehands te vinden voor een leuke prijs.

Rij er al jaren mee met 2 teugels, maar dit heb ik nooit gehad. Nu zit er inmiddels wel een riempje tussen de scharen onderaan, maar ook zonder nooit dit soort gehannes gezien.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 08:29

De teugels aan de middelste ring kan in principe wel, maar je hebt dan wel steeds die scharen vrij ver naar voren steken, het lijkt mij niet heel erg comfortabel voor het paard. Kan prima voor een keertje, maar ik zou voor het trainingswerk gewoon een goedkoop trainingshoofdstel met een billy allen snaffle kopen..
Moet je te voet naar de bak? Ik neem aan dat je gewoon in stap toch wel op een snaffle erheen kan lopen zonder dat hij er vandoor gaat?
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 20-06-16 08:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 08:31

ok bedankt iedereen, ben al wat wijzer nu :-)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 08:32

tamary schreef:
Amanda schreef:

Rij er al jaren mee met 2 teugels, maar dit heb ik nooit gehad. Nu zit er inmiddels wel een riempje tussen de scharen onderaan, maar ook zonder nooit dit soort gehannes gezien.

Met 2 teugels niet, maar TS heeft het over 1 paar teugels aan de ring ipv de schaar. Dat rijdt echt niet prettig.