Welke eczeemdeken/vliegendeken trekt niet naar achter?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Isabonny

Welke eczeemdeken/vliegendeken trekt niet naar achter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 14:16

Ik ben op zoek naar een eczeem/vliegendeken die zich niet vasthaakt in de paardenharen en daardoor niet meer naar voren schuift als hij eenmaal wat naar achteren is geschoven.

Ik heb voor het ene paard een vliegendeken en voor de ander een eczeemdeken, maar beide dekens hebben een zodanige geweven structuur dat de haren zich erin vasthaken en de deken dus alleen maar naar achteren kan schuiven en dan niet meer naar voren schuift. Met gevolg dat de deken halverwege de dag behoorlijk strak om de borst zit.
Ik moet hem dan echt vanaf de billen beginnen los te trekken en weer naar voren leggen.
En dat gaat niet altijd even soepel.

Welke deken met andere structuur of misschien gladde voering heeft dit probleem niet?

ninji

Re: Welke eczeemdeken/vliegendeken trekt niet naar achter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 17:14

Ik heb pas geleden de eczeemdeken van Imperial Riding gekocht (had hetzelfde probleem als jij, en ik heb een breed paard daardoor zat elke 'stugge' deken zoals Rambo veel te strak bij de borst en schouders) en hier ben ik zeer tevreden over. Deken is van gladde structuur dus schuurt geen manen af. Als deken toch naar achteren glijdt rekt de stof mee dus knelt niet af.
(Een eczeemdeken van EJ heeft m'n paard een gezwollen hoofd bezorgd doordat die was gescheurd en haar hals af knelde, voor mij dus nooit meer een stugge deken :( )
Even een aanslag op je portemonnee van €95 maar dan heb je wel een super goede deken. :)

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 21:50

Ik heb toch een Rambo gekocht, en die lijkt een stuk beter te zitten als de Premiere. De hals is ook met een gladde stof bij de manenkant gevoerd, en dat helpt al een heel stuk, al is de rest van de deken wel stug en blijven de haren daar ook in steken. Ik trek 's morgens en 's avonds de deken even naar voren, maar ik heb het idee dat deze deken minder erg naar achteren trekt dan de Premiere. Ook handig is het dat de hals van onder open is, zodat je de deken niet over de kop hoeft te trekken (al doet ons paardje daar niet moeilijk over). Ons paardje is ook niet zo breed, dus zit het ook niet strak bij de borst.