T-stuk staartriem

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

anss89

T-stuk staartriem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 22:04

Hoi,

Ik ben op zoek naar een t-stuk om mijn staartriem mee te bevestigen aan mijn 15 inch zadel. Ik heb er 1 van de ej, maar krijg dat ding met geen mogelijkheid tussen m'n kussens (zo stug). Daarbij heb ik een nieuw (kunstlederen) Tekna zadel, wat ook niet echt meewerkt. Daarom zoek ik een kleiner, soepeler model. Iemand een goede tip?

Bedankt alvast :Y)

Mizora

Re: T-stuk staartriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:07

Kan je geen vierkant oog op je zadel laten zetten door de zadelmaker?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:08

geen staartriem gebruiken, een zadel dat dat nodig heeft past gewoon niet.

anss89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-16 07:15

Zoe_97 schreef:
geen staartriem gebruiken, een zadel dat dat nodig heeft past gewoon niet.

Dat klopt, maar voordat je meteen oordeelt. Mijn zadel ligt goed, maar de pony is flink te dik waardoor het tijdelijk nodig is zodat het zadel niet naar voren schuift. Ik heb onlangs een zadelpasconsult gehad en inmiddels een prima zadel. Maar door blessure niet mogen werken en die kleintjes worden nu eenmaal dik van lucht. Ik vraag om tips niet om commentaar.

anss89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-16 07:16

Mizora schreef:
Kan je geen vierkant oog op je zadel laten zetten door de zadelmaker?

Zou kunnen, maar het is echt een tijdelijke oplossing! En dit werkt prima, weet alleen niet welke ik moet hebben. :7

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:12

het T stuk is van leer neem ik aan? een nachtje in de olie maakt hem zacht maar dan blijft hij ook zacht en ik denk niet dat je dat wilt..? wat je ook kan doen is hem flink nat maken. als er veel water in zit word hij ook tijdelijk zacht. voor tekna maakt water niet uit dus dan kan je hem ertussen proppen. als hij dan weer droog is is hij weer hard maar zit hij wel op zijn plek.

anss89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-16 13:27

Sas_Mon schreef:
het T stuk is van leer neem ik aan? een nachtje in de olie maakt hem zacht maar dan blijft hij ook zacht en ik denk niet dat je dat wilt..? wat je ook kan doen is hem flink nat maken. als er veel water in zit word hij ook tijdelijk zacht. voor tekna maakt water niet uit dus dan kan je hem ertussen proppen. als hij dan weer droog is is hij weer hard maar zit hij wel op zijn plek.

Ja dat dacht ik ook, ik heb hem in de olie liggen, maar er gebeurt weinig. Ik heb er inmiddels een besteld bij Agradi die ook voor ponyzadels geschikt zou moeten zijn. Dat maar even proberen! bedankt voor je tips :D

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 13:42

Decathlon heeft ze ook, die gebruik ik ook voor 2 ponyzadels.