Niet-lederen hoofdstel

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Lilymoo

Niet-lederen hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-16 12:14

Hoihoi,

Omdat ik principieel tegen leder Ben, zoek ik een hoofdstel dat niet van leder is gemaakt. Ik had ergens iets over biothane gehoord? Weten jullie waar ik zoiets kan kopen? Een betrouwbare site of zo, of het liefste een echte winkel.en gewoon zwart...

Liefs

anjali

Re: Niet-lederen hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:17

Ik ben ook tegen leer. Daarom koop ik tuig alleen tweedehands,heb dat nu,maar als ik iets nieuws nodig zou hebben wil ik ook iets van kunststof. Met zadels is dat tegenwoordig gelukkig heel gemakkelijk.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:18

Biothane wordt veel gebruikt bij endurance.
Is er in vele leuke kleurtjes.

www.goedhard.nl heeft bijvoorbeeld deze in het assortiment

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:39

Biothane inderdaad, maar er zijn ook hoofdstellen van touw. Plat gevlochten zwart touw kan ook erg mooi zijn!

MelaniedLvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:39

Dirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:43

Hoofdstellen van De Boer Paardensport zijn van biothane en erg mooi afgewerkt, en hebben een hele goede service. Heel veel is mogelijk.
http://www.deboerpaardensport.nl/

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:44

Ik volg even, ben ook principieel tegen leer etc. maar op de manege waar ik rijd en mijn verzorgpaard heb ik daar helaas weinig inspraak in :n Maar mocht ik eens een eigen paard kopen, dan heb ik hier wel wat aan :)

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:47

Ben toch wel benieuwd, ik dacht namelijk dat leer altijd een bijproduct is. Dus wat er overblijft van vlees. Maar dat is niet altijd zo?
Hebben ze dan speciale koeien voor het leer?

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:49

Nachocheese schreef:
Ben toch wel benieuwd, ik dacht namelijk dat leer altijd een bijproduct is. Dus wat er overblijft van vlees. Maar dat is niet altijd zo?
Hebben ze dan speciale koeien voor het leer?

Soms zijn er wel aparte koeien voor ja (of geiten, etc.), maar als je vegetariër/veganist/wat dan ook bent en geen dierlijke producten gebruikt, gebruik je over het algemeen ook het 'bijproduct' niet.

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:52

Ah oke. Ik dacht dat bijproducten wel waren 'toegestaan' omdat het dier voor een ander doel is geslacht en toch al dood is even cru gezegd.

Tjelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:03

Thorowgood heeft ook mooie engelse hoofdstellen van kunststof. Weet alleen niet waar ze hier in Nederland verkocht worden. Zie ze heel soms op Marktplaats voorbij komen :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:33

Tekna heeft ook spullen die niet van leer zijn, ik heb er een hoofdstel van en ben daar best tevreden over :) het voelt en oogt als leer, maar het is het niet.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 15:53

De hoofstellen van tekna zijn idd mooi
een stalgenoot heeft er 1 en moet zeggen de ik er best van onder de indruk

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 18:30

Hoe veel in het water levende dieren gaan er eigenlijk dood door de productie van kunststof hoofdstellen?

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 18:45

Koper schreef:
Hoe veel in het water levende dieren gaan er eigenlijk dood door de productie van kunststof hoofdstellen?

Als je het antwoord zelf al weet, kun je me dit vertellen? (Eventueel via PB). Ik ben namelijk niet zo bekend met Biothane, zou zelf ook eerder voor een touwhoofdstel gaan.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 18:58

de productie van kunststof is zeker milieuverontreinigend. maar dat is de productie van leer ook,daar worden zeer schadelijke chemicalien bij gebruikt,maar het wezenlijke probleem voor de vegetarier is dat het akelig is om een deel van een gedood dier te gebruiken en vooral om dat aan te schaffen omdat je da meewerkt aan het doden van dieren,want doordat daar geld aan verdient wordt gaat dat steeds door natuurlijk. Ik hoop nu wel dat er gewoon praktisch antwoord gegeven kan worden op de vraag hoe je aan een kunststof hoofdstel komt (en dan graag wel voor een normale prijs!) endat dit niet weer zo'n vervelend iets wordt waarin de vegetariers worden aangevallen door de vleeseters. Want die topics zijn er al een paar en dat geeft alleen maar ergernis en ts haar vraag wordt daarmee niet beantwoord.