Goede zadel verzekering

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

igor001

Goede zadel verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 18:01

Hallo,

Sinds drie weken heb ik een heel nieuw zadel. Ik sleep het zadel nu iedere dag mee heen en weer naar stal, omdat ik het een te groot bedrag vind om op stal te laten. Nu wil ik mijn zadel laten verzekeren. Ik heb hier al enkele maatschappijen voor gevonden, maar ben er toch nog niet helemaal uit waar ik het laat verzekeren. Veel maatschappijen verminderen de waarde van het zadel per jaar. Hier sta ik persoonlijk niet achter, gezien ik toch voor de de verzekering van een bepaald bedrag kies? Een zadelkast verzekering mag dus ook.

Heeft er hier iemand ervaring met een bepaalde zadelverzekering? En wat betaal jij aan premie daar voor welk verzekerd bedrag?

Nb. Discussie over het wel of niet werken met waardevermindering hoeft niet. Ieder daar zijn mening over.

Zoe_97

Re: Goede zadel verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:04

ik kne geen maatschappijen, maar het is toch gewoon logisch dat per jaar de waarde verminderd? dat gebeurt bij een auto net zo goed. je gebruikt het dus het wordt minder waard.

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 18:49

Ik vind het best fix dat de waarde van mijn zadel met 300 euro in het jaar verminderd. Daarnaast verzeker ik mijn zadel omdat ik het geld er niet voor heb om weer een nieuwe te moeten kopen. Maar zoals gezegd, heeft ieder daar zijn eigen mening over.

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:52

Ik heb mijn zadels bij hippo zorg verzekerd. Heeft nu een andere naam, weet even niet welke :')

Reden is dat zij de eerste 2 jaar de nieuwwaarde verzekeren, en daarna elk jaar 10% minder tot 50%. Blijft altijd een verzekerde waarde van 50%
Aangezien ik westernzadels heb die hun waarde toch wat meer gouden dan een Engels zadel vond ik dit wel erg fijn. Daarnaast zijn de zadels ook verzekerd op wedstrijd, op stal en tijdens transport. Ook tegen schade.
Tot nu toe nog nooit gebruik van de verzekering hoeven maken gelukkig dus heb geen ervaring met afhandeling van evt schade door hen.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:01

Zadels en de rest van je kast kun je gewoon via je inboedelverzekering meeverzekeren, dat kost vrij weinig. Waardevermindering na een jaar vind ik vrij normaal: je mag blj zijn als je 300 euro minder voor je zadel tergkrijgt na een jaar gebruik, meestal is de afschrijving vele malen groter en wat je ervoor terugkrijgt veel minder.

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 21:09

Hipppzorg, ga ik direct even kijken.

Onze inboedel verzekering verzekerd het helaas niet.

@dianaw33; mij gaat het er om dat ik 'hetzelfde' er voor terug kan kopen. Maar dat zal uiteindelijk niet gaan, want dit zadel is 100% op maat gemaakt. Die vind je niet tweedehands.