Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
detos240 schreef:Ik vind lederolie beter omdat het beter in het leer gaat.
Ik moet 10 hjoofdstellen invetten per keer en ik haal dan de bitten en teugels eraf, en dan een tonnetje lederolie en daar dompel ik ze in onder totdat ze uitgeborreld zijn. Ideaal! Uit laten hangen en dan zo nodig met een droge doek even nawrijven. en klaar!
detos240 schreef:Ik vind lederolie beter omdat het beter in het leer gaat.
Ik moet 10 hjoofdstellen invetten per keer en ik haal dan de bitten en teugels eraf, en dan een tonnetje lederolie en daar dompel ik ze in onder totdat ze uitgeborreld zijn. Ideaal! Uit laten hangen en dan zo nodig met een droge doek even nawrijven. en klaar!
melissapupa schreef:detos240 schreef:Ik vind lederolie beter omdat het beter in het leer gaat.
Dit is geen goede manier, heel slecht voor stiksels. Ik heb enkele weken geleden de zadelmaker gevraagd het best is om eerst goed met zadelzeep met bijenwas en daarna vet
AlwaysH schreef:Ik heb lederolie voor mijn laarzen.
Werkt prima en trekt snel in.
Vet gebruik ik meer voor groot tuig, zoals zadels en het mentuig.
Pharootz schreef:Wij gebruiken eigenlijk altijd ledervet.AlwaysH schreef:Ik heb lederolie voor mijn laarzen.
Waarom gebruik je twee verschillende dingen? Gewoon nieuwsgierig
AlwaysH schreef:Pharootz schreef:Wij gebruiken eigenlijk altijd ledervet.
"Ik heb lederolie voor mijn laarzen.
"
Waarom gebruik je twee verschillende dingen? Gewoon nieuwsgierig
Omdat ik mijn eigen olie nieg aan het grote tuig van Ray's eigenaar wil besteden, haha! Doe wat langer met smeer/vet dus vandaar:)