Hellup, welk Springzadel ?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Fly_Pegasus

Hellup, welk Springzadel ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 13:30

Hoi hoi! Ik heb lang niet van me laten horen door de examens :n

Ik ben opzoek naar een zadel voor mijn witte reus, Hermès!

Afbeelding

De zoektocht duurt al maaaaanden, misschien kunnen jullie me helpen.

Wat zoek ik?
-een spring of vzh zadel
-bruin
-dikke kniewrongen
-niet al te vlakke zit

Ik heb al heeeeel veel tweedehands zadels geprobeerd *zucht*, maar telkens pasten ze niet voor ofwel mij ofwel hermès. (Heb iets aan mijn rug)
En ook de zadelpasser kan me niet helpen, want tjah... Onze Belgische passers hebben altijd gezegd "ja het past!" En paardjelief had na twee weken plekken... _-:(

Dus oplossing:
1) nieuw zadel kopen (?)
2) speciale gell kopen die vormt naar de rug (?)
3) een duurder tweedehands kopen (?)

Mijn budget was €600, maar dat wil ik verhogen tot €800. En eventueel ook tot hoger.

Wie kan me helpen ?
Welk zadel voldoet aan onze eisen ? (En ik zoek de juiste maat dan wel geen zorgen)

Dit is ons laatst gepaste zadel, sellier liberte. Maar er is gezegd dat het teveel op de schouders drukte... Anders werd dit hem :( :( :(

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dusjah....
Owja: ik ben grote fan van prestige. Iemand idee welk model dikke kniewrongen heeft?

En discussie over gell die vormt naar rug paard en al de rest is welkom! Leef jullie uit maar hou het aub vriendelijk, ik koop enkel het best passende zadel dus geen zorgen :))
Afbeelding

Zinzi_jewel

Re: Hellup, welk Springzadel ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 13:38

Is dat een 2e hands zadel wat er nu op de foto op ligt ?
Ben wel benieuwd waar dat te koop ligt als jij niet geïnteresseerd bent .

Verder kan t lastig zijn een goed zadel te vinden .
Normaal is een springzadel wel makkelijker omdat het juist niet tegen de schouder zou liggen .
Door het specifiek gevormde zweetblad kan de schouder er onderdoor bewegen

Fly_Pegasus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 13:52

Zinzi_jewel schreef:
Is dat een 2e hands zadel wat er nu op de foto op ligt ?
Ben wel benieuwd waar dat te koop ligt als jij niet geïnteresseerd bent .

Verder kan t lastig zijn een goed zadel te vinden .
Normaal is een springzadel wel makkelijker omdat het juist niet tegen de schouder zou liggen .
Door het specifiek gevormde zweetblad kan de schouder er onderdoor bewegen

Ja dat klopt! Is een tweedehands. De man houdt het nog even bij voor me, voor moest ik me bedenken. We zijn wel van België... Weet niet of dat mogelijk is voor je?

Dat wist ik niet! Wat stom... Ik heb er geen verstand van, ga de dierenarts morgen eens laten kijken wat zij er van denkt van dit zadeltje

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 13:55

Heb je al een stubben geprobeerd? :o

Heb zelf op heel veel verschillende springzadels gereden, maar op de stubben zit ik toch het beste én het lekkerste: dikke wrong, niet té vlak, en je wordt niet in een stoelzit gezet, zoals op veel springzadels wel het geval is.
En geen last van mijn rug omdat ik ontspannen rechtop zit.
Bovendien.. stubben gebruikt wol in de kussens en is dus aan te passen op je paard, wat met latex kussen niet het geval is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 14:05

Je kunt niet zadelpassen van foto, maar dit zadel is gewoon te smal.
Ik denk dat je paard behoorlijk breed is in zijn schoftgebied. Daar ga je in dat geval nagenoeg geen 2e hands goedkope springzadels voor vinden. Zeker niet makkelijk onder de franse en italianen die bijna altijd erg krap zijn in de kamer. Duitsers zulken dan ook lastiger worden, misschien nog Passier.
Ik zou eerder naar engelse zadels kijken voor dit paard. Euroriding diamant wellicht, die zijn tweedehands redelijk betaalbaar.

Reken teouwens bij een gebruikt zadel nog geld erop voor nieuwe vulling. Moet je eigenlijk altijd wel vervangen bij tweedehandsjes
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 05-06-16 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Fly_Pegasus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 14:08

Casarell schreef:

Heb zelf op heel veel verschillende springzadels gereden, maar op de stubben zit ik toch het beste én het lekkerste: dikke wrong, niet té vlak, en je wordt niet in een stoelzit gezet, zoals op veel springzadels wel het geval is.
Bovendien.. stubben gebruikt wol in de kussens en is dus aan te passen op je paard, wat met latex kussen niet het geval is.

Nee dat heb ik nog niet geprobeerd, dankje voor de tip !
Ik heb idd last van die stoelzit !
Zit stubben niet hard ? Heb ik al eens gehoord. Nouja, geen probleem indien het maar goed zit natuurlijk :j

Fly_Pegasus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 14:10

Sizzle schreef:
Je kunt niet zadelpassen van foto, maar dit zadel is gewoon te smal.
Ik denk dat je paard behoorlijk breed is in zijn schoftgebied. Daar ga je in dat geval nagenoeg geen 2e hands goedkope springzadels voor vinden. Zeker niet makkelijk onder de franse en italianen die bijna altijd erg krap zijn in de kamer. Duitsers zulken dan ook lastiger worden, misschien nog Passier.
Ik zou eerder naar engelse zadels kijken voor dit paard. Euroriding diamant wellicht, die zijn tweedehands redelijk betaalbaar.

Inderdaad, elk zadel die we al geprobeerd hebben knelde. Klopt.
Ik vreesde er al voor, maar dan trek ik mijn budget wel wat omhoog. Belangrijkste is natuurlijk dat het lekker zit voor hem.
Ik zal deze eens proberen zoeken en testen, dank u!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 14:18

Fly_Pegasus schreef:
Casarell schreef:

Nee dat heb ik nog niet geprobeerd, dankje voor de tip !
Ik heb idd last van die stoelzit !
Zit stubben niet hard ? Heb ik al eens gehoord. Nouja, geen probleem indien het maar goed zit natuurlijk :j

Ja en nee.. sommige modellen zitten wel wat harder, maar daarmee heb je wel meer gevoel.. ;)
Achteraf vond ik dit fijner als de zachtere zittingen.. maar dat is persoonlijk.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 16:10

Stubben heeft tegenwoordig de zgn gel zittingen .
En een springzadel mag best wat harder zitten als een dressuur zadel .
Vindt ik dan .
Kijk anders eens naar springzadel met verwisselbare boom .
Of hoor veel goeds over Tekna zadels

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 23:54

En Wintec/Bates?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 23:55

Als je trouwens een écht goede zadelpasser langs wilt hebben en van BE bent, dan zou ik alleen maar Olivier Teirlijnck van Aleashop aanraden! Die heeft het met de paplepel geleerd van zijn vader, Denis Teirlijnck!