Hoefschoenen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

yutah

Hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 15:14

Hoi .. heeft er iemand ervaring met de hoefschoenen .. scoot boots ?

Ik zou deze graag willen maar ben bang dat die de hoefbal gaan openschuren .
Het zou fijn zijn om ervaringen van onderen te horen .

Anoniem

Re: Hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 15:16

Hier ervaring met hoefschoenen.
Niet met scoot boots maar met Equifusion.
Geen enkele nadelen van ondervonden, alleen maar voordelen.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 15:22

Hier ervaringen met floating boots, hele fijne schoenen voor mijn haflinger. Lees er ook wisselende recensies van, maar je moet echt best iemand hebben die de schoenen bij je komt passen en op basis daarvan je advies kan geven welke het beste bij je paard passen. De pasvormen zijn allemaal verschillend en wat voor het ene paard problemen geeft, geeft dat voor het andere misschien net niet.

Dus geen ervaring met scoot boots, ik kan je alleen aanraden goed advies in te winnen :).

Ik heb trouwens sokjes in mijn floating boots die schuren voorkomen, dat is echt ideaal! Misschien kan dat bij de scoot boots ook.
Laatst bijgewerkt door Ine23 op 02-06-16 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 15:25

Ik heb scooties en ben er super tevreden van!!

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 15:28

Mits ze goed passen zijn het fijne schoenen, als je paard heel erg gevoelig is kan ze plekken krijgen maar bij de meeste paarden is er niks aan de hand. Je krijgt er een klein neopreen beschermertje bij en er zijn nog losse neopreen beschermers verkrijgbaar die groter zijn.

De hielen van je paard mogen niet te hoog zijn.

yutah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 15:44

Dank je voor de raad .. zal ik zeker opvolgen Ine 23

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 15:49

Ik heb wel ervaring met hoefschoenen maar niet met de scoot boots.
Ik ben zelf (of eigenlijk paardlief :D ) inmiddels aan mijn tweede paar hoefschoenen van Cavallo simple boot begonnen. Ik vind ze ideaal, je moet even ene handigheidje vinden in het aandoen maar ik heb ze binnen 2 minuten aan. Ik gebruik met van die dempers en heb van die omslagbandages. Tot nu toe, en ik gebruik ze al 3 jaar, nog geen plekjes oid gevonden. Deze van cavallo bevallen mij erg goed!

Hafje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 15:54

bellehorses schreef:
Ik heb wel ervaring met hoefschoenen maar niet met de scoot boots.
Ik ben zelf (of eigenlijk paardlief :D ) inmiddels aan mijn tweede paar hoefschoenen van Cavallo simple boot begonnen. Ik vind ze ideaal, je moet even ene handigheidje vinden in het aandoen maar ik heb ze binnen 2 minuten aan. Ik gebruik met van die dempers en heb van die omslagbandages. Tot nu toe, en ik gebruik ze al 3 jaar, nog geen plekjes oid gevonden. Deze van cavallo bevallen mij erg goed!

Ik heb ook de Cavallo simple boots. Nog maar 1 keer uitgetest voorlopig, maar wel tevreden.
Wat bedoel je met dempers en omslagbandages? Is dit speciaal voor in deze hoefschoenen en wat is dan precies de functie?

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 16:03

Dit zijn de inlegzolen, je kan ze op maat knippen. Het zijn dempers als het ware.
Afbeelding

En dit de omslagbandage, ter bescherming van de bal.

Afbeelding

Hafje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 16:12

Bedankt voor de foto's :)
Zijn de inlegzolen niet voor als de hoefschoenen nog te groot zijn of niet volledig goed passen? En die omslagbandage, is dat dan een soort kous? Wordt deze niet nat en zwaar als je door modder enzo rijdt?

yutah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 16:16

Ine 23 … ik heb iemand gecontacteert die langs komt voor schoenen te passen . kijk er naar uit .

yutah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 16:18

2a54z6e45r6r …
Geen schuur vlekken ? Heb je een pb gedaan

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 16:20

Hafje81 schreef:
Ik heb ook de Cavallo simple boots. Nog maar 1 keer uitgetest voorlopig, maar wel tevreden.
Wat bedoel je met dempers en omslagbandages? Is dit speciaal voor in deze hoefschoenen en wat is dan precies de functie?

Ja, hier ook de Simple boots. Met een stuk stevige vloerbedekking erin, en een stuk dik vilt om de voorkant op te vullen. Anders klappert het tijdens het lopen kort na een bekapbeurt.
Ze zijn inmiddels een jaar oud, bijna 4 x per week in gebruik en doen het nog prima. Wel wat slijtage natuurlijk, maar niets ernstigs.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 16:24

Fijn yutah! Ben benieuwd wat jouw paard het beste bevalt.

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 16:26

Hafje81 schreef:
Bedankt voor de foto's :)
Zijn de inlegzolen niet voor als de hoefschoenen nog te groot zijn of niet volledig goed passen? En die omslagbandage, is dat dan een soort kous? Wordt deze niet nat en zwaar als je door modder enzo rijdt?

Daar gebruik ik ze in ieder geval niet voor, omdat ik zelf de hoeven goed bijhoudt en bijvijl heb ik ze eigenlijk altijd om dezelfde lengte van de hoef.

De bandage wordt niet zwaar, het is maar een klein stukje "stof" die je met klitteband vastmaakt.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 16:32

Bellehorses, vraagje, krijg je de hoef dan ook soepeler in de simple boots of gaat dit stroever. Als mijn haf eigenlijks net bekapt is dan, willen de schoenen nog wel eens wat klapperen. Maar tegen een nieuwe kapbeurt aan, gaan ze weer heel stroef. Heb je er dan geen last van, dat de schoen nauwer wordt.

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 16:42

Eigenlijk niet, maar dat komt denk ik ook omdat ik de hoeven zelf bijhoud en ze dus ook niet "te lang" laat worden

Hafje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 16:43

Floortz schreef:
Hafje81 schreef:

Ja, hier ook de Simple boots. Met een stuk stevige vloerbedekking erin, en een stuk dik vilt om de voorkant op te vullen. Anders klappert het tijdens het lopen kort na een bekapbeurt.
Ze zijn inmiddels een jaar oud, bijna 4 x per week in gebruik en doen het nog prima. Wel wat slijtage natuurlijk, maar niets ernstigs.

Ja, dat klapperen heb ik ook gehad (paardje 2 weken ervoor bekapt). Daarmee dat ik eigenlijk wel geinteresseerd ben in die zool en die omslagbandage. Want verder zijn ze prima: paardje heeft na 42 km geen schuurplekken, schoenen bleven goed zitten.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 16:45

Ik vijl ze ook zelf bij, echter durf ik de hoeven niet te veel af te vijlen, omdat ze gevoelig op de zolen is en daarbij voor bodemnauw is en daardoor de hoef draaiend neerzet.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:10

Nee geen schuur plekken! Ik gebruik ze voor én achter indien nodig en ik bekap zelf natuurlijk :)

yutah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 21:41

2a54z6e45r6r schreef:
Nee geen schuur plekken! Ik gebruik ze voor én achter indien nodig en ik bekap zelf natuurlijk :)

Nu ben ik nog meer benieuwd ..