Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarliesV

Berichten: 15204
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:18

Azmay, mij is altijd verteld dat de stiksels, ringetjes en het leer van een 'standaard' hoofstel niet gemaakt/gestikt zijn voor de zijwaardse kracht die uitgeoefend wordt als je hem als sidepull gebruikt.
Mooi dat het bij andere mensen goed gaat, maar waarschuwen kan nooit kwaad.

Die neusriem hier boven :9 <3
Hebben ze die ook in een kaakgekruisde variant?

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 16:12


Anoniem

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 09:55

Iemand hier ervaring met de Barefoot seneca?
Fijn of niet?

KellyR

Berichten: 1516
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 20:02

KellyR schreef:
Die deuber site is echt heel heel slecht!
Heb een hoofdstel gevonden, heel andere barokke stijl als dat ik in gedachten had.
Maar ben helemaal verliefd.
Aanvraag staat uit of ze deze ook kunnen fabriceren met bitloze neusriem

[ [url=m/Njz8P3.png]Afbeelding[/url] ]

Thanks voor alle tips dames !


Ik wilde nog even terug komen voor iedereen die nieuwsgierig was wat Deuber allemaal op aanvraag kan doen.
Dit hoofdstel kunnen ze niet bitloos maken met de neusriem.
Waarschijnlijk ligt dit aan de veiligheid omdat de sterkte uit het leer wordt gehaald op het moment dat het bedrukt/besneden wordt.
Optie die ze aanbieden is wel een bedrukte frontriem en dan als deze sidepull.

Afbeelding

Is dan wel alsnog 250€ en weet nog niet of ik dat voor een vrij simpele sidepull over heb.
We denken nog even na..
Zo jammer Dit! -O-

Mariett

Berichten: 4431
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 20:09

Ik zou dan gewoon iemand gaan zoeken die wel leer kan carven :) Zoiets is prima te maken door een goede leerbewerker. Ikzelf heb op het moment een hoofdstel bij Lucky Leather in bestelling. Western Leather kan het ook wel. Je kan ook kijken naar QvdW arts & crafts, dat vind ik er vanaf de foto's ook altijd erg mooi uit zien.
Verder is er nog veel meer natuurlijk!
Het lijkt extra duur, iets op maat laten maken. Maar als je er sowieso al 250 euro voor over hebt denk ik dat je best leuk kan slagen :)

KellyR

Berichten: 1516
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 20:35

Mariett schreef:
Ik zou dan gewoon iemand gaan zoeken die wel leer kan carven :) Zoiets is prima te maken door een goede leerbewerker. Ikzelf heb op het moment een hoofdstel bij Lucky Leather in bestelling. Western Leather kan het ook wel. Je kan ook kijken naar QvdW arts & crafts, dat vind ik er vanaf de foto's ook altijd erg mooi uit zien.
Verder is er nog veel meer natuurlijk!
Het lijkt extra duur, iets op maat laten maken. Maar als je er sowieso al 250 euro voor over hebt denk ik dat je best leuk kan slagen :)


Een kennis kan ook leer bewerken, maar die heeft me ook al gewaarschuwd voor het kerven in leer in verband met sidepull, dat dat vaak niet goed gaat.
Snel even gekeken, maar die QvdW arts & crafts heeft echt wel hele gave dingen op Facebook staan!
Ik ga eens kijken hoe en wat.
Anders heb ik misschien nog een andere van Deuber in gedachten.

Wil gewoon een goed hoofdstel wat voor hem super fijn zit en ook een lange leeftijd heeft.

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 20:52

KellyR schreef:
Mariett schreef:
Ik zou dan gewoon iemand gaan zoeken die wel leer kan carven :) Zoiets is prima te maken door een goede leerbewerker. Ikzelf heb op het moment een hoofdstel bij Lucky Leather in bestelling. Western Leather kan het ook wel. Je kan ook kijken naar QvdW arts & crafts, dat vind ik er vanaf de foto's ook altijd erg mooi uit zien.
Verder is er nog veel meer natuurlijk!
Het lijkt extra duur, iets op maat laten maken. Maar als je er sowieso al 250 euro voor over hebt denk ik dat je best leuk kan slagen :)


Een kennis kan ook leer bewerken, maar die heeft me ook al gewaarschuwd voor het kerven in leer in verband met sidepull, dat dat vaak niet goed gaat.
Snel even gekeken, maar die QvdW arts & crafts heeft echt wel hele gave dingen op Facebook staan!
Ik ga eens kijken hoe en wat.
Anders heb ik misschien nog een andere van Deuber in gedachten.

Wil gewoon een goed hoofdstel wat voor hem super fijn zit en ook een lange leeftijd heeft.


QvdW is echt top! Heel mooi werk, maar bij mij blijft het tot nu toe ook echt mooi! Niet goedkoop, maar prachtig!

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 10:29

KellyR schreef:
KellyR schreef:
Die deuber site is echt heel heel slecht!
Heb een hoofdstel gevonden, heel andere barokke stijl als dat ik in gedachten had.
Maar ben helemaal verliefd.
Aanvraag staat uit of ze deze ook kunnen fabriceren met bitloze neusriem

[ [url=m/Njz8P3.png]Afbeelding[/url] ]

Thanks voor alle tips dames !


Ik wilde nog even terug komen voor iedereen die nieuwsgierig was wat Deuber allemaal op aanvraag kan doen.
Dit hoofdstel kunnen ze niet bitloos maken met de neusriem.
Waarschijnlijk ligt dit aan de veiligheid omdat de sterkte uit het leer wordt gehaald op het moment dat het bedrukt/besneden wordt.
Optie die ze aanbieden is wel een bedrukte frontriem en dan als deze sidepull.

[ [url=m/956oTo.png]Afbeelding[/url] ]

Is dan wel alsnog 250€ en weet nog niet of ik dat voor een vrij simpele sidepull over heb.
We denken nog even na..
Zo jammer Dit! -O-

ice_princess kan dat, helaas is ze permanend gebanned van bokt.
Maar ze heeft wel een website :)
http://www.happy-nightmares.com/leatherwork.html
http://www.hnhorsewear.eu/

mayadeby
Berichten: 224
Geregistreerd: 07-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 11:04

Hallo allemaal! Ik hoop dat iemand me kan helpen met het volgende:

Ik heb voor mijn paard een kaakgekruist hoofdstel van fra. Echter is de release vreselijk slecht en blijft er continu druk op staan. Ik heb al verschillende gaatjes ad neusriem geprobeerd, en overal blijft hetzelfde probleem zich voordoen. Kan ik beter met ronde touwen werken om de release te verbeteren en waar kan ik dat kopen?

Afbeelding

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 14:20

mayadeby schreef:
Hallo allemaal! Ik hoop dat iemand me kan helpen met het volgende:

Ik heb voor mijn paard een kaakgekruist hoofdstel van fra. Echter is de release vreselijk slecht en blijft er continu druk op staan. Ik heb al verschillende gaatjes ad neusriem geprobeerd, en overal blijft hetzelfde probleem zich voordoen. Kan ik beter met ronde touwen werken om de release te verbeteren en waar kan ik dat kopen?

[ [url=m/TxaUdW.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mijn ervaring is dat ook ronde koorden (leer of touw) toch soms niet goed releast. Zou dan eerder kijken naar bijv de nurtural. Die heeft een x systeem waardoor ie niet volledig aansnoert.

Irene793
Berichten: 268
Geregistreerd: 04-08-17

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 21:01

Ik ben van een gekruist systeem overgestapt naar een sidepull, met name omdat de release slecht was van het gekruiste systeem. Pony loopt er beter mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 10:55

Anoniem schreef:
Iemand hier ervaring met de Barefoot seneca?
Fijn of niet?


Helemaal niemand?

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 18:35

Ik heb de FRA Rebecca eindelijk binnen! Hij moet nog goed gevormd worden rond de neus (en een extra gaatje erbij, hij zit nu te strak) maar ben echt super tevreden over de kwaliteit! :D
(Paard wilde niet op de foto.. :'))
Afbeelding
Afbeelding

Moet ook erg wennen aan de kleur, had hem donkerder verwacht, gelukkig is dat makkelijk op te lossen met wat leder vet (hoop ik haha)

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 18:45

Wel mooie pasvorm zo te zien! Qua donkerder zou je lederolie kunnen proberen, doet vaak meer dan vet is mijn ervaring.

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 18:49

Ja! :D Op de gok voor een cob gegaan, denk dat een full te groot voor haar zal gaan zijn. Hoop dat als ik een gaatje bijdruk dat ik m ook een gat hoger kan hangen. :)

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 18:55

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 12-02-22 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 00:44

Yay, je hebt hem eindelijk binnen! Mooi hoofdstel, staat goed bij je paard. :j
Heb je er al mee gereden of nog niet?

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 02:20

wauw die is moooi! vast ook prijzig

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 07:36

Nissima schreef:
Yay, je hebt hem eindelijk binnen! Mooi hoofdstel, staat goed bij je paard. :j
Heb je er al mee gereden of nog niet?

Nee nog niet! Ben net ziek geweest en heb een beetje moeite met mijn energie terug vinden.. :')

Peluchy
Berichten: 215
Geregistreerd: 22-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 11:32

J0anieke schreef:
Ik heb de FRA Rebecca eindelijk binnen! Hij moet nog goed gevormd worden rond de neus (en een extra gaatje erbij, hij zit nu te strak) maar ben echt super tevreden over de kwaliteit! :D
(Paard wilde niet op de foto.. :'))
[ [url=m/HXDb44.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zHbZhs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Moet ook erg wennen aan de kleur, had hem donkerder verwacht, gelukkig is dat makkelijk op te lossen met wat leder vet (hoop ik haha)

Ik vind dit zo'n vreemd ontwerp...lijkt me variant op de micklem maar hier loopt de neusriem volop over de kiezen. Ook schuiven neusriemen uit 1 stuk met bakstuk sneller, waardoor je strakker moet toegespen. Net dat is bitloos nefast.
Begrijp het voordeel van dit concept niet zo goed....

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 12:29

Die sidepulls van Deuber zijn inderdaad mooi ja, maar wat een geld... Dat besteed ik liever aan iets anders :D

De Rebecca is ook niet helemaal mijn smaak, maar gelukkig verschillen smaken :)
Ben wel heel benieuwd of je hem fijn vindt of niet!

Fortitude schreef:
Mijn nieuwe hoofdstel van PassiePaard is binnen!
Paardenkind was niet meer zo blij want ik was ook al een deken aan het passen en ze is niet zo'n shopaholic :')

[ [url=m/nu4mWs.jpg]Afbeelding[/url] ]
Alles zit nog niet netjes vast in de passantjes en zo, was hier nog bezig met afstellen. Eerste indruk is positief! Mooi afgewerkt en er zitten zelfs mooie doorzichtige passantjes aan.

Ga er morgen mee rijden, ben benieuwd!

Alweer even geleden, maar ik heb nu wel even de tijd gehad om te testen :j

Ik ben positief over het hoofdstel! Het zit mooi, schuift echt totaal niet terwijl ik niet super strak aansnoer en paard loopt er goed mee. Ik had laatst een foto gemaakt maar toen keek ze echt heel stom. Ik ga kijken of ik deze week ergens een betere foto kan maken, ligt er ook even aan of ik het hoofdstel gebruik.

Weet nog niet of ik een kaptoom hier ook ga bestellen, daar moet ik nog even over nadenken. Dan wil ik eerst ook nog even wat langer met de Pegasus door testen. Plus ik moet dan echt even goed gaan kijken, want ik gebruik mijn kaptoom vaak met kandare. Dan moet de aanhechting voor de bitriempjes wel echt op de goede plek zitten.

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 14:15

Peluchy schreef:
J0anieke schreef:
Ik heb de FRA Rebecca eindelijk binnen! Hij moet nog goed gevormd worden rond de neus (en een extra gaatje erbij, hij zit nu te strak) maar ben echt super tevreden over de kwaliteit! :D
(Paard wilde niet op de foto.. :'))
[ [url=m/HXDb44.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zHbZhs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Moet ook erg wennen aan de kleur, had hem donkerder verwacht, gelukkig is dat makkelijk op te lossen met wat leder vet (hoop ik haha)

Ik vind dit zo'n vreemd ontwerp...lijkt me variant op de micklem maar hier loopt de neusriem volop over de kiezen. Ook schuiven neusriemen uit 1 stuk met bakstuk sneller, waardoor je strakker moet toegespen. Net dat is bitloos nefast.
Begrijp het voordeel van dit concept niet zo goed....

Ik snap je vergelijking met de Micklem niet zo, ik vind de micklem toch heel anders..
Verder ben ik nog niet helemaal bekend met een sidepull. Ik weet dat de neusriem hoger hoort, ik twijfel dan ook nog of ik als nog voor een full ga of dat ik een gaatje bij prik.. Wat bedoel je met nefast?

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:27

Ben super blij dat ik terug ben gegaan en heb gekeken of de full een groot verschil was...
De neusriem is een stukje breder, maar dat heb ik ook wel nodig en de bakstukken ongeveer 2/3 cm per kant, nog met acceptabel.
Maar het kleurverschil... Echt té bizar! Super blij dat deze een stuk donkerder is :D
Afbeelding
Zal morgen weer een foto maken ter paard :o

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:35

Deze lijkt zwart ipv donkerbruin? Maar maatverschil dus niet zo groot tussen cob en full.

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:38

Ja het is echt donkerbruin, op het etiket staat op beide 'brown' en zelfde nummer :')
Ik had deze kleur in eerste instantie ook verwacht, kon m'n ogen niet geloven toen ik deze zag hangen :D
Hier een betere foto van de kleur
Afbeelding