Stangbit Flex Kunststof

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

LisaSchaar

Stangbit Flex Kunststof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 12:16

HoiHoi,

Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen.
Ik heb dit bit besteld: Stangbit Flex Kunststof
https://www.ruiterhart.nl/onderlegtrens ... busse.html

Echter zit ik nu zwaar te twijfelen of dit wel de goede keuze is, met name omdat de dikte
23mm is. Wat ik begrepen heb na een beetje onderzoek is dat een bit niet dikker moet zijn dan 16 mm.

Heeft iemand hier ervaring mee/advies over?

Lisa

Capriootje

Re: Stangbit Flex Kunststof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 13:26

LisaSchaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 14:21

Super! Deze ziet er al een stuk beter uit. Dankje voor de tip. Zou ik daar bitringen bij moeten nemen denk je? En ik hoorde ook dat je bij watertrensen een maatje groter moet hebben, kan dat kloppen?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 14:24

Nee, deze maat is ook gewoon tussen de ringen gemeten dus even lang als een bustrens.

Maar waarom een rubberen stang? Meestal niet fijn voor een paard omdat rubber niet lekker glijd, ijzer wel.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 14:29

Ik heb altijd de cheape Happy Mouth bitten. In alle verschillende vormen. Ideaal! Als er eens eentje stuk gaat koop je voor een paar tientjes een nieuwe. Kunststof is nou eenmaal kwetsbaarder dan ijzer, dus de tijd dat ze meegaan is ook korter. Daarom kies ik voor de Happy Mouth versie.

In jouw plaatje is trouwens geen stang, maar een ongebroken trens.

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 14:42

xSlvna schreef:
Maar waarom een rubberen stang? Meestal niet fijn voor een paard omdat rubber niet lekker glijd, ijzer wel.

Dit is geen rubber, dit is kunststof.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 14:43

Klopt sorry, maar ook dit word stroever wanneer het nat is als ik me niet vergis. Meeste kunststoffen wat ik ken dan.

LisaSchaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 14:45

xSlvna: Mijn paardje is altijd erg veel met zijn bit bezig en hij accepteert het bit ook niet goed.
Daarom wou ik graag eens ander materiaal proberen met een smaakje, om te kijken hij dat beter accepteert. Het is ook een redelijk oud paard dus het is ook geen kwestie van wennen meer.
En dan het liefste ongebroken om te kijken of een bit wat stiller in de mond ligt beter werkt.

Anoeska: Dankje voor de tip!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 14:46

Kunstof en rubber zou mijn voorkeur niet zijn
Rubber gaat branden en kunstof kan scherpe randen krijgen

Overigens is het idd een ongebroken trens en heen stang
Maargoed zelfs in de Ruitersport zaak hier wisten ze t verschil niet toen ik vroeg na een ongebroken trens

Ik heb eeen paard erop lopen van imperalriding en ben er zeer tevreden over paard loopt zoveel fijner op dit bit dan op alle bitten wat ik geprobeerd hebt
Succes met de zoektocht

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 14:47

LisaSchaar schreef:
xSlvna: Mijn paardje is altijd erg veel met zijn bit bezig en hij accepteert het bit ook niet goed.
Daarom wou ik graag eens ander materiaal proberen met een smaakje, om te kijken hij dat beter accepteert. Het is ook een redelijk oud paard dus het is ook geen kwestie van wennen meer.
En dan het liefste ongebroken om te kijken of een bit wat stiller in de mond ligt beter werkt.

Anoeska: Dankje voor de tip!

Probeer eens de black sweet iron bitten
Hier lopen alle paarden (uitzondering op een die loopt op een ongebroken trens)op die bitten heel fijn wel de dubbel gebroken
Ik heb ze van imperalriding
Inmiddels ook veel les klanten die dit bit hebben en zijn er erg content over