Spaans/ Portugees hoofdstel infor gevraagd met foto?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Spaans/ Portugees hoofdstel infor gevraagd met foto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 16:44

Ik vind showhoofdstellen erg mooi, vooral Portugeese met zilveren gesp. Nu heb ik een Pre en vraag ik mij af of dat niet "vloeken in de kerk "is, een Spanjaard met Portugees hoofdstel. Ik vind de Spaanse hoofdstellen zo "simpel". Hij heeft een behoorlijke voorpluk en dan valt een Mosquero zo weg ben ik bang

Wat voor type hoofdstel hebben jullie, ook voor dagelijks gebruik? en evt een foto.
Evt ook een linkje van webshop of winkel met fijne kwaliteit en nette prijzen

Neon

Re: Spaans/ Portugees hoofdstel infor gevraagd met foto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 16:52

Geen idee of je dan in de kerk vloekt... maar mij maakt dat niet veel uit... mijn paard heeft het tuig wat ik mooi vind... en wat een ander er van vind, mag de ander vinden :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 19:44

Mijn haflinger heeft ook een Portugees tuig. Haha moet kunnen. Ik vind het mooi

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 19:58

Foto en evt meer info over waar gekocht? Altijd leuk om te zien hoe het op het paard uitziet ipv hangend

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:28

Je bent gewaarschuwd. Het hoofdstel staat Janiuk zo knap, dan kan je geen Nee meer zeggen hahaha

Gekocht hier op bokt. Zo snel weet ik de naam niet.maar pura nobleza zal hem ook hebben

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door janouk op 31-05-16 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 20:30

janouk schreef:
Je bent gewaarschuwd. Het hoofdstel staat Janiuk zo knap, dan kan je geen Nee meer zeggen.

[ [url=m/FTKSKO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Idd erg mooi. Ik heb alleen de voorkeur naar zilveren gespen en versiering ivm zilver kleurig bit en beugels. Jij hebt goud?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:32

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:39

Ik ben deze al tegengekomen http://ruitershop-iberica.be maar heb geen ervaring met de winkel of producten.

Om op je eerste vraag te antwoorden; ik zou het absoluut geen kwaad kunnen vinden. Sta je in een omgeving waar mensen veel kennen van Iberische paarden/tuig?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:43

Ik heb het klassieke Portugese hoofdstel met de zilveren vierkanten gespen. (ben zelf niet zo heel erg van de blingbling ;) ) Ik heb een zwarte voor mijn valk Lusitano en een bruine voor mijn perlino Lusitano.

Waarom ik ze graag heb is om de neusriem. Geen sperriem en geen aansnoer. Ik heb ze beide ooit besteld vanuit Portugal via Lusitana hier op bokt. Geen idee of ze nog kan leveren, want ze is inmiddels verhuisd. Maar wellicht kun je haar een pb sturen. Mijn hoofdstellen zijn echt super mooie kwaliteit, dik, zacht leer.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 20:52

Qua omgeving Nou ja mwah niet echt. Geen fokkers / trainers in elk geval. Aan ene kant denk ik ook boeien als ik het maar mooi en praktisch vind maar ik zou het jammer vinden als er negatief op gereageerd zou gaan worden

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:58

Lynn_Nikita schreef:
Qua omgeving Nou ja mwah niet echt. Geen fokkers / trainers in elk geval. Aan ene kant denk ik ook boeien als ik het maar mooi en praktisch vind maar ik zou het jammer vinden als er negatief op gereageerd zou gaan worden

Daar zou ik me nu echt geen zorgen over maken hoor :D ik ken een meester aan de Portugese rijschool en die is heel erg open voor andere culturen (heeft mij als vrouw zowat binnengesmokkeld in de rijschool hehe). Die kruiste ook allemaal rassen, reed zowel met engels als klassiek tuig, .... misschien dat die in België nog fanatieker zijn, maar dat lijkt me niet. Gun jezelf het pleziertje zou ik zeggen :o

edit: misschien zijn de Spanjaarden erger hahaha ik baseer me op 1 geval natuulijk }:0 maar wil je vooral geruststellen

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:01

ik heb zo'n zelfde met zilveren gespen:
Afbeelding
Weet niet of het een beetje duidelijk te zien is zo. Ik gebruik hem ook op mijn donkerbruine welshcob merrie.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 12:24

ja mooi, bedankt voor je foto

Ik denk dat ik gewoon mijn gevoel, volg en voor mooi en niet voor oorsprong ga, maar toch met de versieringen