Ideal DSC of Ainsley Fhantom ? HELP!!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Equistretch

Ideal DSC of Ainsley Fhantom ? HELP!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 13:08

Wie kent deze zadels? ik moet een keuze gaan maken maar ken beide zadels niet.

Ik heb sinds kort een rondgeribt paard (ronde rug, brede wervels) maar door verkeerde training (en waarschijnlijk een zadel wat niet goed lag) heeft hij lichtelijk atrofie (redelijk hoge schoft waarnaast de spieren niet goed ontwikkeld zijn). Mijn msfc ligt niet goed (brugt lichtelijk en sluit achter niet mooi aan, ook licht hij net iets te dicht bij de schouder).

Nu twijfel ik tussen een ainsley phantom en een Ideal susannah. beide zadels zijn nog geen 2 jaar oud en hebben goede kussens.
Wie weet me iets meer te vertellen over de bomen van beide zadels (dan bedoel ik ook de curve van heel de zadelboom). Ook is het mij erg onduidelijk welk ideal zadel want er schijnen verschillende suzannah's te zijn???? (Dutch saddle company, Ideal equestrian met verschillende logo's en prijzen) dus welke is nu het type van de beste kwaliteit ???? en er zit nogal veel verschil in de aanschafprijs nieuw.

Ik weet wel dat de ainsley zadels van zeer goede kwaliteit zijn. Wie kent de Phantom en heeft het een goede pasvorm en zit?

Ik mag beide zadels uitproberen (met zadelmaker erbij) maar welke ik moet kiezen voor de rug van mijn paard vind ik lastig.

Alvast bedankt voor de ondersteuning

Foto 1 logo van de Ideal
Foto 2 Rug van mijn paard
Foto 3 Rug 2 maanden geleden (nu na 2 massages een stuk beter geworden)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding