Het halster heeft hij al een jaar en nooit problemen mee gehad. Hou t netjes schoon en is op dezelfde maat gebleven. Nu staan we sinds 1 april op een nieuwe stal maar is er verder niets veranderd aan het halster ritme. Op de wei om en op stal gewoon af.
Nu ben ik gaan zoeken naar halster met bontjes maar zijn die alleen boven op de neus..zijkant en achter de oren. Zo heb ik het meeste inderdaad beschermd maar zitten de plekken ook aan de zijkant van de neus richting onderkant ?
Hij heeft verder alleen op die plekken waar t halster zit dat t afgeschuurd is en verder niks.. ook geen jeuk oid op z'n lijf.
Zou het kunnen dat met spelen/klooien met z'n weidemaatjes als die in zijn halster zouden hangen ?
Zijn halster zit niet te strak en niet te los eigenlijk zoals zijn halsters altijd zitten en nog nooit last gehad.
De roze plekken bij zijn ogen en mond zijn niet van schuren oid trouwens. Dat is gewoon z'n huid (net in bad geweest dus valt Den extra op)
Aan deze kant lijkt het door de plek alsof zijn halster te hoog zit wat dus niet is.

Bewogen foto... stilstaan is niet z'n sterkste punt

Hier zie je bovenop z'n neus ook zo'n plek

Zou een halster met nep bont op de gebruikelijke plekken al voldoende zijn of moet ik toch echt iets zoeken/vinden/maken waarbij helemaal rondom z'n neus bont zit ?