Mexicaans hoofdstel

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Mereldewulf

Mexicaans hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 11:15

Hallo!
Zoals je al ziet aan de titel heb ik dus een paar vragen over het mexicaans hoofdstel.
Ik zou namelijk graag een mexicaans hoofdstel kopen :j Ik heb al van alles opgezocht van de werking & waar het moet zitten ect.
Ik heb al 1x eens gereden met een mexicaans hoofdstel van mijn vriendin , maar mijn vraag is , zit het wel goed op mijn pony ?
Mijn pony heeft namelijk precies een kaaklijn , en zoals je ziet op de foto's zitten de ringen van het hoofdstel precies daar op. & ik denk dat dit nie zo prettig zit of gewoon naar onderen moet ? Ook denk ik dat het bontje wat naar boven moet :D Waarom ik precies een mexicaans hoofdstel wil ? Wel ik vindt het mooi , & mijn pony kan nog wat trekken naar de sprong (vooral in parcours , vorige jumping was ik hem dan ook wat kwijt in de barrage (oeps) :o ) maar ik wil voornamelijk de druk van het hoofdstel gebruiken voor mijn draaien , dat ze soepeler en makkelijker gaan. & Ja ik weet dat dit niet alleen aan het hoofdstel ligt :P Groetjes Merel! _/-\o_

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ulysess

Re: Mexicaans hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 17:59

Ik geloof dat het niet heel veel uitmaakt waar het bontje precies zit, doordat de Mexicaanse neusriem meer druk op één plaats op het neusbeen geeft tijdens het rijden

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 18:06

Die ringetjes horen op die uitstekende botjes op de kaak van de pony te zitten. Deze neusriem zit dus te hoog.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 22:57

Hij zit prima! Ringetjes moeten twee vingers boven het jukbeen en daar zit ie dus dat is helemaal goed :)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 23:01

paljaslaura schreef:
Hij zit prima! Ringetjes moeten twee vingers boven het jukbeen en daar zit ie dus dat is helemaal goed :)

Precies... je kan alleen nog kijken of je het kruis wat hoger op de neus kan doen.. al zit deze nu niet in de weg zo.. ;)

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:19

Hij zit gewoon goed hoor. :)