Ik heb wel ervaring met de Ogilvy pad, die is met memoryfoam. Ik ben er heel erg enthousiast over, heb al mijn Mattes bontjes de deur uitgedaan. Ik denk dat deze Kentucky pad vergelijkbaar is.
Ik heb beide (gehad). Kentucky is door de gel laag een stuk harder dan Ogilvy. Maar ik vond de Kentucky heel fijn! Bleef alleen niet liggen onder mijn zadel Dus had er op den duur niet zo veel aan en dus overgegaan op Ogilvy.
Ik heb er gisteren voor het eerst mee gereden en hij voelt wel aan als kwaliteit. Is alleen erg dik en schoof bij mij ook onder het zadel uit op den duur.
Nu moet ik zeggen dat ik geen ster ben in aansingelen dus mijn singel kan na het rijden ook rustig 2 gaten strakker.
Gisteren is de zadelmaker geweest. Ik kon kiezen de pad of een klein beetje opvullen. Dan rijd ik wel met de pad omdat die ook een schock absorberende werking heeft.
Dit topic is ook niet bedoeld voor de "je zadel moet goed passen zonder pad" preken. Thanks.
Ik ga veel op internationale spring wedstrijden, bijna iedereen zie je tegenwoordig met deze pad. De zadels worden iets ruimer op maat gemaakt om deze pad er tussen te kunnen leggen, ze blijken enorm schokabsorberend te zijn. Op stal hebben we deze pad ook in gebruik, ik vind ze erg fijn.
De eerste keer schoof hij bij mij ook heel erg. Maar nu doe ik nog een keer na singelen en schuift ie niet meer. Singel gaatje strakker was de oplossing.
Ben benieuwd of ie bij mij blijft liggen dan, ik moet sowieso wat beter leren aan singelen Dinsdag komt de zadelmaker dus meteen even overleggen of het zadel ervoor aangepast moet/kan worden.
meiske1577
Geplaatst: 13-02-19 20:33
Ik schop dit topic even omhoog.
Benieuwd of er al meer ervaringen zijn? Is de pad erg dik?
Mijn zadel is nu aangepast op een mattes bontonderlegger. Zou de Kentucky pad heel graag proberen, dan liefst de nieuwe met bont.
Hier al ervaringen mee?
Change3x
Geplaatst: 13-02-19 20:39
Ik heb hem toevallig te koop staan wegens overlijden paard, maar vind het een hele fijne pad! Pastte prima onder mijn zadel. Merkte echt verschil, zelf ook veel fijner en stabieler kunnen zitten!