Sieltec voor slepen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Ijslander12

Sieltec voor slepen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 21:46

Hallo allemaal,

Met mijn Belg zou ik graag willen gaan beginnen met slepen, geen zware dingen, maar af en toe de bak slepen lijkt me voor ons allebei een leuke afwisseling.

Nu hebben we de afgelopen tijd hard geoefend met lange lijnen, er achter lopen etc.
Maar nu ben ik voorzichtig op zoek naar een tuig zodat we de volgende stap in onze training kunnen gaan zetten, want momenteel doen we alles met een longeersingel en haar normale hoofdstel.

Door wat op internet te zoeken kwam ik op dit tuig:
http://sieltec-shop.com/geschirre/pferd ... llbar?c=56

Denken jullie dat dit, in combinatie met de longeersingel, kan voor slepen?
En zo niet, wat raden jullie aan?

Nogmaals, we gaan echt geen boomstammen slepen, het is echt af en toe wat kleine dingetjes voor de afwisseling :)

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 21:51

Longeersingels zijn bedoelt om mee te longeren en niet gebouwd op het zware werk. Ik zou daar niet voor kiezen. Het hoofdstel zoals je dat gebruikt kun je gewoon blijven gebruiken. Je wilt slepen, geen complete maraton lopen. Ga op zoek naar een borsstuigje en schoft. Je zou zelfs pecifiek kunnen zoeken naar kunststof, daarbij loop je minder risico op slecht tuig doordat het niet onderhouden is.

WiskyBokjes

Re: Sieltec voor slepen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 21:55

Dat borsttuig is prima te gebruiken voor het slepen. :j In combinatie met een longeersingel weet ik niet, maar misschien kun je kijken of je alleen aan een schoftje kan komen van Sieltec?

Als je de zoekfunctie gebruikt kom je ook meerdere topics tegen over Sieltec met informatie. :)

Ijslander12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 22:09

Dank jullie wel :D
Ik ga op zoek naar een schoftje

senta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 22:23

Ik heb dit tuig en heb het ook gebruikt om bv de bak te slepen, gaat prima. Ook met longeersingel die ik alleen gebruik om te voorkomen dat de teugels de grond raken, voor het tuig heb je het verder niet nodig, dat blijft uit zichzelf wel op zijn plek.

Ijslander12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-16 14:36

senta schreef:
Ik heb dit tuig en heb het ook gebruikt om bv de bak te slepen, gaat prima. Ook met longeersingel die ik alleen gebruik om te voorkomen dat de teugels de grond raken, voor het tuig heb je het verder niet nodig, dat blijft uit zichzelf wel op zijn plek.

Dankjewel voor je berichtje :)
Dan ga ik in eerste instantie met de longeersingel aan de slag, als ik het tuig echt vaak ga gebruiken zal er een schoftje komen :)