op zoek naar een gogue

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

SinneJ

op zoek naar een gogue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 21:33

Ik ben op zoek naar een goede gogue en dus jullie ervaringen met verschillende merken enzo. Ik weet perfect hoe het werkt en hoe ik hem moet gebruiken, dus daarover geen info nodig.

Ik gebruik de gogue enkel voor het longeren en wat me vaak stoort (en mijn paard ook) is dat deze dan te zeer heen en weer slingert (en dus het materiaal te zwaar is).
Qua budget hoeft het niet te duur te zijn, ben geen rockefeller, maar ik ga in eerste plaats voor kwaliteit.

Als ik echt niets naar mijn zin vind, ga ik zelf beginnen knutselen :') maar ik weet niet of dat goed komt gezien mijn ernstig gebrek aan coördinatie hehe.

Ik hoop dat er wat reacties op komen,
alvast bedankt!

SinneJ

Re: op zoek naar een gogue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-16 13:49

Niemand? Alles helpt :)

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 22:31

Ik heb zelf ook een gogue gehad.
Zelf vond ik de longeerhulp beter. Die over de rug tussen de benen naar het bit gaat.
Dit is ook de reden waarom ik mijn gogue heb verkocht.

Maar dit verschilt per paard ;)

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 22:40

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 19:31

Gewoon met een touwtje longeren. Alles is dan instelbaar en weegt niets en kost niets.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-16 19:50

Bedankt voor het meedenken allemaal!

Ik vind de gogue gewoon zo fijn omdat die net die beweging stimuleert die ik wil: hals laten vallen, maar wel de mogelijkheid deze ook vw te bewegen. Het zet ook niet vast, dus een paard kan zo ver gaan als het zichzelf kan blijven dragen (zonder voorover te vallen door gewicht van het hoofd), het is juist die 'remmende' werking die gymnastiserend is.

germie: hoe doe jij dat dan met touwtjes? Ik ben zelf helaas niet zo handig.. ik weet waar ik naartoe wil, maar hoe %) dat is wat moeilijker. Ik vind alles wat ik tot nog toe geprobeerd heb met touwen/bijzet/slof te beperkend in voorwaarts.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 20:17

Ik had er foto's van (voor het digitale tijdperk), foto's hebben ook al op bokt gestaan, maar kan ze niet meer vinden, maar het is eigenlijk net zoiets als die horstbecker teugel, maar dan gewoon met een touwtje van de Action.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 20:24

gevonden. Zoals je ziet hing er ook een niet gebruikte bijzetteugel aan de singel, maar die heb je dus niet nodig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding