Populariteit van merken

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

saabine

Populariteit van merken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 19:40

Hi! *\o/*

Ik zat eens even te denken, en het valt mij op dat sommige merken aanzienlijk meer liefhebbers/kopers etc. hebben.
Zo zijn bijvoorbeeld de spullen van Eskadron altijd heel erg gewild en behouden deze altijd hun waarde en zijn ze soms zelfs het dubbele waard t.o.v. de normale verkoopprijs.
Waaraan ligt dit? Ze zijn bijvoorbeeld niet echt actief op social media (zover ik kan terugvinden) en moeten het dus echt van hun fans hebben die erover praten.
Wat doet een merk zoals HV Polo dan bijvoorbeeld fout? Hier koop je bijvoorbeeld een dekje voor €50, maar als je deze tweedehands verkoopt krijg je er misschien nog net twee tientjes voor (en zij zijn wél actief op social media).
We showen hier op Bokt liever de spullen die we van van Eskadron hebben aangeschaft dan bijvoorbeeld een ander merk. Daar lijkt meer 'status' aan te hangen.

Wat is dan 'de succes formule'?

Barst los! :)

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 19:55

Eskadron is leuk en vernieuwend.
Is een beetje de trendsetter. Zij leveren ook nog goede kwaliteit.
De rest maakt het na, maar vaak van mindere kwaliteit.
En eskadron heeft meerdere collecties voor diverse doelgroepen. (Al vind ik 80 euro voor een dekje te veel worden hoor)

Capriootje

Re: Populariteit van merken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:05

Eskadron heeft heel veel verzamelaars. Mensen die veel hebben en van elke collectie wel wat bijkopen. Als je kijkt op Facebook bij pferdetrends is Duitsland helemaal koploper in eskadron.

Sommige kleuren zijn zoveel waard door de beperkte oplage en snel uitverkocht. Mensen betalen dan meer om het alsnog te hebben.

Hoe dat zo gegroeid is geen idee. Ben zelf jaren lang eskadron fanaat geweest.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 08:31

Ik denk dat het 'n combinatie is van kwaliteit en uniek zijn. Eskadron kan nog zulke leuke spulletjes ontwerpen, als de kwaliteit er niet naar is dan zijn mensen snel uitgekocht. :) Van daaruit groeit de populariteit natuurlijk vrij snel: bekende ruiters rijden er mee, ze gaan samenwerkingen aan met andere gevestigde merken, etc. Dan krijg je vanzelf dat 'status'-idee.

En hoe gek het ook klinkt: een pittige prijs helpt ook mee. Natuurlijk zijn er duurdere spulletjes te krijgen dan Eskadron, maar zeker ook goedkopere. Wat je gemiddeld voor een Eskadron-dekje betaald is best wat, maar om een of andere reden is dat 'status'-gevoel waarschijnlijk net voldoende om dat beetje extra geld met een enigszinds goed gevoel weg te leggen. :j Waarschijnlijk zijn er nu genoeg bokkers die durven te beweren dat ze niet beinvloed worden door die status (waar overigens helemaal niks mis mee is hoor, da's een hele natuurlijke gedachtegang), maar dat zal in het merendeel van de gevallen eigenlijk gewoon een beetje kul zijn. :o Koopgedrag van mensen is fasinerend. :D

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 08:36

Ik heb in het verleden een paar keer een dekje van eskadron gekocht. De kwaliteit vond ik helemaal niet zo bijzonder maar wel heel erg duur. Om de kwaliteit hoef je het niet te kopen, denk dat er merken zijn met een veel betere kwaliteit.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 10:40

Maar als iedereen met een Eskadron dekje rijdt, dan ben je niet uniek meer....

Ik denk dat een aantal factoren meespelen: je moet het mooi vinden, het moet van goede kwaliteit zijn, je hebt een prijsklasse voor jezelf vastgesteld, en als veel andere mensen het hebben dan ben je zelf vast hip als jij er ook mee rijdt. Daarnaast als veel mensen roepen hoe tevreden ze over iets zijn dan geeft dat iemand anders vertrouwen om hetzelfde ook te kopen.

Layanah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 15:32

Ik heb precies dezelfde vraag. Maar ik denk dat dat voor alle merken wel geld en niet alleen voor de paard gerelateerde merken.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 15:38

Scum schreef:
Maar als iedereen met een Eskadron dekje rijdt, dan ben je niet uniek meer....

'Uniek zijn' bedoel ik vanuit het merk, niet vanuit de koper: unieke ontwerpen. :j

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 15:40

Dat is bij eurostar ook zo geweest, maar dat lijkt echt hartstikke over!
Sommige dekjes daarvan gingen voor meer als de nieuwprijs naar een andere eigenaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 15:49

Hm, daar heb je wel een punt.
Ik denk dat veel mensen het ook gebruiken als status, zoals bijv. rijden met een Anky-dekje.
De dekjes zijn duur en er staat een logo op, dus mensen kunnen zien dat je met een duur dekje rijdt.
Natuurlijk niet iedereen, sommige mensen kopen ze ook gewoon omdat ze ze mooi vinden. :j

Ik hou zelf écht niet van logo's op een dekje, dan koop liever een dekje met naam van het paard.
Bij ons is vooral BR heel erg populair omdat ik de kwaliteit goed vind, het dekje niet te dik is en groot genoeg voor op mijn koudbloed, deze combinatie komt zelden voor.
Hij is ook niet overdreven duur en er staat geen zichtbaar logo op. :)

Qua dekens, kleding, peesbeschermers etc, kijken we vooral naar wat past, niet naar naam.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 15:52

alles met schreeuwerige logo's heb ik persoonlijk een hekel aan. (niet alleen met paarden spullen, ook kleding of apparaten)

Als ik als reclame bord moet fungeren dan vang ik daar liever geld voor ipv geld voor te moeten betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 15:52

Dat dus. :j

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 15:55

Ik heb ook een hekel aan grote logo's. :o Mensen kopen denk ik vooral die dekjes voor hun status.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 16:06

Ik geef niks om merk, wel om kwaliteit en prijs.
Heb niks van Eskadron, zegt me verder niets.
Bij toeval ontdekt dat de anky pads heel goed zweet opnemen en fijn op mijn oude haflinger liggen.
Heb er een stuk of wat tweedehands via bokt en MP gekocht, omdat ik die nieuwe met dat grote antislip logo niet mooi vind. Ook een namaak pad nieuw gekocht, maar die kwaliteit kan weer niet tippen aan de echte. En gelukkig kon ik er tweedehands zo'n 3 kopen voor de prijs van 1 nieuwe. Boeit mij niet dat de kleir uit de mode is, als ik de kleur mooi vind op mijn pony is het goed.
Verder vind ik mijn spullen vaak in de endurancehoek of in de eventinghoek, daar vind ik fijne spullen die heel functioneel zijn voor mijn gebruiksdoel (recreatieve boscrosser).

De 'populaire' merken vind ik echt een weg ingeslagen waar ik niks mee kan. Mode gaat voor funcionaliteit en prijs.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 16:29

Ik heb ook een hekel aan logo's. Maar het is natuurlijk niet zo dat ieder Eskadron/ofiederandermerk-dekje een dik logo erop heeft staan. In principe zie je dan dus ook niet aan de buitenkant dat het een Eskadron is, mits je het dekje in handen hebt. Of een verzamelaar herkent het. ;) Zelfde met Ankypads: dat logo is niet overduidelijk, maar toch weet je of het wel of geen Ankypad is.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 16:34

Ankypads zijn kwalitatief gewoon top, en fijn in gebruik.
Maar die kun je tweedehands inderdaad goed kopen.
Maar Eurostar heb ik ooit zo'n stripe in pad gehad, man wat was dat slechte kwaliteit.
De stof die op de rug van het paard lag sleet waar je bij stond. %)
Overigens heb ik ook eens een BR event gehad, krimpen in de was en ontzettend snel slijten.
Eskadron heb ik een polopad van, maar ik vind ze te dik.
Kwaliteit is wel mooi.

Ik hield het lekker bij Anky pads, die zijn gewoon erg fijn en blijven mooi.
Nu men ik, en nu heb ik twee qhp longeerpads voor onder zijn schoftje.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 18:51

moonfish13 schreef:
Sommige dekjes daarvan gingen voor meer als de nieuwprijs naar een andere eigenaar.

Daarvan vind ik de kwaliteit wel super! Hoef al jaren geen nieuwe dekjes meer te kopen ;-)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 19:01

moonfish13 schreef:

Dat was echt gekkenhuis ja als iemand een topic opende met een gewild Eurostar dekje :')

Die stripe in Peacock. My god wat een bedragen daarvoor geboden werden :oo Heb de mijne ook leuk kunnen verkopen toen.

Ik heb nu alleen maar Eskadron cotton dekjes. Voor Eskadron begrippen best betaalbaar en superfijne kwaliteit.

saabine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 22:39

Ik moet zeggen dat ik persoonlijk ook niet zo houd van de dekjes met mega grote logo's/namen.
Bij Anky inderdaad staat er een klein logo onderin maar dat is niet storend, de letters vallen gelukkig onder het zadel anders had ik deze ook niet gekocht. Maar bij bijvoorbeeld Eskadron zijn er dekjes waar je meer logo ziet dan stof zelf. Vinden de mensen die deze kopen die dekjes ook gewoon echt leuk? Of is het meer van 'dan kunnen mensen zien dat ik met Eskadron rijdt'.

Wat zijn dan de 'goedkopere' merken die ongeveer dezelfde kwaliteit hebben als Eskadron? Waarom horen we daar dan bijna nooit iemand over? :=

Eskadron doet het dan wel goed, zoveel geld hoeven ze dan niet in te zetten voor marketing want het product verkoopt zich praktisch vanzelf. En in deze tijd van alles moet online is dat wel een héél positief teken.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 23:03

studiemiep schreef:
alles met schreeuwerige logo's heb ik persoonlijk een hekel aan. (niet alleen met paarden spullen, ook kleding of apparaten)

Als ik als reclame bord moet fungeren dan vang ik daar liever geld voor ipv geld voor te moeten betalen.

Ik vind het ook niet prettig maar ik heb nog geen dekens zónder megalogo gevonden waar mijn paard in past zonder dat er ergens iets knelt.

Van Eskadron heb ik 1 halster. En ik snap wat mensen bedoelen qua kwaliteit, vernieuwend enz. maar ik vind 't geen fijn halster. Het past net niet lekker en ik vind 'm onhandig.
Ik heb shirtjes van Anky. Eentje vind ik mooi, de andere niet. Maar het zijn fijne shirtjes.

En verder... zijn bij mij de criteria: stevig, het moet doen waar het voor gemaakt is en het moet (enigzins) mijn smaak zijn. Nieuwste aankoop is een gruwelijk lelijke deken, maar het is het enige merk en model van wat ik wilde voor mijn pony wat ik heb kunnen vinden. Dus dan maar een lelijke, soms heb je geen keus.

Mijn mooiste, fijnste en meest kwalitatieve paardenartikel wat ik heb is een hoofdstel. Ik ben er ontzettend blij mee maar het is niet van een merk wat momenteel heel populair is. Kwaliteit en persoonlijke smaak gaan bij mij gewoon voor.
Laatst bijgewerkt door Koper op 29-05-16 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 23:10

hmm voel me wel een beetje betrapt. Ik loop zelf ook liever in een polo van eurostar of kingsland dan een waar groot Harry's Horse op staat. :o
Het zelfde geld voor dekjes, al laat ik een mooi HH dekje zeker niet liggen en vind ik het soms echt een beetje ver gaan als je ziet dat sommige elk seizoen de hele eskadron collectie kopen alleen maar om het hebben. je hebt echt geen 10 zweetdekens nodig imo :o

Maar ik merk bij mezelf ook dat dure prijs in mijn hoofd automatisch gelinkt is met goed merk en dus goede kwaliteit (bij paardenspullen dan) Als ik een mooie rijbroek zie voor 50 euro gaan de alarmbellen eerder rinkelen dan als ik er een zie van 150 euro

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 23:15

Dat kopen om te hebben (10 zweetdekens met bijpassende halsters, dekjes en spullen voor om de benen) snap ik ook niet. Polo's van welk paardenmerk dan ook zie ik eigenlijk alleen op pensionstallen en soms op de maneges, mijn Ankyshirtjes stammen ook nog uit die periode. Ik wissel ze af met (mannen)polo's van de H&M :Y)