Waterdichte vliegendeken.. ervaringen of tips?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

anoukkk.

Waterdichte vliegendeken.. ervaringen of tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 10:41

Hoi Allemaal,

Sinds een dagje staat mijn paard op haar nieuwe plekje waar ze de zomer maanden lekker 24/7 op het land staat. Omdat ze nu dag en nacht buiten staat vind ik het heel belangrijk dat ze een goede deken om heeft.
Mijn paard is zwart en wordt dus heel snel warm en heeft hierdoor ook snel last van vliegjes.
Nu las ik iets over een zwaterdichte (op de rug waterdicht) vliegendeken. Dit lijkt mij voor mijn paard ideaal, hier kan ze lekker mee buiten lopen nu, blijft droog en heeft geen last van warmte en de eerste vliegjes alweer.
Omdat ze zwart is vind ik het wel prettig als er ook UV werende stof in zit.
Hals heb ik eerder nooit gehad, zou het opzich wel prettig vinden als er een afneembare aan zit. Zodat ze als het echt heel erg wordt deze wel op kan.

Ik ben benieuwd of hier ervaringen over zijn? Blijft het goed droog etc?
Mochten jullie tips over andere dekens hebben oid mag ook altijd!
De deken mag wat prijziger zijn want ik wil gewoon dat ze er fijn bij loopt.

Dit is het soort deken dat ik ongeveer bedoel, maar mag ook van Rambo, Amigo oid zijn.
https://www.horseshopinternational.nl/v ... e-rug.html

_Alarm_wlkp

Re: Waterdichte vliegendeken.. ervaringen of tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 10:44

Wat ik mij dan afvraag, gaat het water niet gewoon langs de zijkanten aflopen en alsnog de rest van de deken nat maken die enkel uit gaas bestaat?
Ik volg dus eventjes om ervaringen van mensen te lezen.

Mijn paard staat onder een QHP zebra eczeemdeken en die blijft zelfs met plensbuien droog (deken kletsnat maar paard overal droog)
ondanks dat die deken mij niet waterdicht lijkt door de elastische stof.

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 10:47

_Alarm_wlkp schreef:
Wat ik mij dan afvraag, gaat het water niet gewoon langs de zijkanten aflopen en alsnog de rest van de deken nat maken die enkel uit gaas bestaat?
Ik volg dus eventjes om ervaringen van mensen te lezen.

Mijn paard staat onder een QHP zebra eczeemdeken en die blijft zelfs met plensbuien droog (deken kletsnat maar paard overal droog)
ondanks dat die deken mij niet waterdicht lijkt door de elastische stof.

Dit is inderdaad ook iets wat ik me afvraag!
Maar goed om te horen dat die van jou zo goed droog blijft! Dan is dat misschien ook nog een optie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 10:49

Wij hebben een eczeem deken van Epplejeck, het merk.
Paard blijft niet 100% droog, maar zou niet weten waarom een paard niet nat mag worden? :o
Zwart paard en gaat er niet onder zweten in de zomer. :)

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 10:52

KoudbloedKim schreef:
Paard blijft niet 100% droog, maar zou niet weten waarom een paard niet nat mag worden? :o

Paard mag opzich wel nat worden, maar omdat ze nu snachts ook buiten staat vind ik het niet fijn als ze zo'n natte dweil om haar heen heeft hangen. (Misschien vermenselijk ik het ook iets teveel, maar wil niet dat ze het koud krijgt haha)

Goed om te horen, gaat die deken ook op het lijstje erbij!!

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 10:53

Mij gaat het met een vliegendeken met waterdichte rug vooral om de bovenlijn, mijn merrie is vrij gevoelig op haar rugspieren, en na een tijd bloot in de regen te hebben gestaan wordt ze snel stijf. Gisteren met de regen heb ik het even ondervonden, paard is niet volledig droog, maar dat lijkt me ook een illusie bij een deken die voor driekwart uit gaas bestaat, maar het belangrijkste deel, de bovenlijn was droog :j Als je je paard echt kurkdroog wil houden zou je toch echt een regendeken moeten hebben lijkt me. Overigens heb ik de amigo 3 in 1, bucas heeft ook zo'n model, het ligt er maar net aan welke fijn op jouw paard ligt :)

Hier na flinke plensbuien gisteren.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 10:54

anoukkk. schreef:
[naam] schreef:

Paard mag opzich wel nat worden, maar omdat ze nu snachts ook buiten staat vind ik het niet fijn als ze zo'n natte dweil om haar heen heeft hangen. (Misschien vermenselijk ik het ook iets teveel, maar wil niet dat ze het koud krijgt haha)

Goed om te horen, gaat die deken ook op het lijstje erbij!!
Valt mee hoor, omdat de dekens zo licht zijn, drogen ze ook weer heel erg snel.
Het is niet zo dat ze hetzelfde effect geven als wanneer je bijvoorbeeld ze met een staldeken in de regen zet.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 11:07

Ik volg!

Mijn paard krijgt heel snel last van gevoelige rugspieren als het langer regent. Vorige zomer heeft hij zelfs staan rillen doordat de vliegendeken nat bleef ook al was de temperatuur niet bijster laag. Ik heb trouwens een normale gaas vliegendeken met hals.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 11:08

Met veel regen laat ik de vliegendeken af, maar verder droogt hij snel genoeg.
Ik heb wel zo's half dichte deken overwogen maar eigenlijk lijkt het me gewoon overbodig.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 11:24