Welk bit?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

karelien

Welk bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 20:25

Ik heb sinds een poosje een nieuw paard. Ik heb haar gereden met een dubbel gebroken bit. Nu werd ze de laatste steeds wat lastiger met haar hoofd (schudden). De tandarts is er gisteren bij geweest en haar tanden waren prima in orde alleen waren er aan beide zijden van haar mond (aan de binnenkant) twee kleine wondjes te zien. Nu raadde hij mij aan om een enkelgebroken bitje te proberen die ik dus morgen ga halen en zodra de wondjes zijn genezen wil proberen. Maar nu is mijn vraag welk enkelgebroken bitje zou t beste zijn?

Azmay

Re: Welk bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 20:27

Ik zou eigenlijk eerder voor ongebroken gaan dan enkel, maar wat zijn je opties denk je zelf?

karelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 20:35

De tandarts zei probeer een enkelgebroken bit vandaar. Maar ik weet t zelf eigenlijk niet zo goed, vandaar dat ik t hier vraag

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 10:56

misschien een bitfitter langs laten komen? Kan je ook meteen kijken waar ze het fijnste op reageert!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 11:15

De grote vraag is hoe de wondjes ontstaan zijn dat kan inderdaad van de scharnierpunten van een dubbelgebroken bit zijn geweest, zeker als dat aan de grote kant was.
Een bit moet vooral ook perfect passen.
Bij een enkel gebroken bit zit het scharnierpunt in het midden en dat ontlast dus die zere plekjes wel, maar zo´n enkel gebroken bit kan wel een notekrakers werking hebben en in het verhemelte boren bij bepaalde ostandigheden.
Eerder genoemde ongebroken bit lijkt mijn persoonlijk ook een veel logisher stap.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 12:30

ik rijd een paardje voor iemand die met een dubbel gebroken trens ook heel onrustig was in de mond, die rijd ik nu met een ongebroken trensje en daar doet ze het super op, heel mooi rustig in de mond nu