Ik heb vorige week een Draver gekocht en was bezig deze zadelmak te maken. dit ging zeer spoedig dus zijn door gegaan met een stukje draf. toen merkte we dat het zadel niet best zit (gewoon te groot).
Nu was mijn vraag hoe kom ik de maten voor een zadel te weten? of is er iemand die zadels op maat maakt die niet meteen duurder dan het paard zelf zijn?
Geen zadelmaker in de buurt die ook tweedehands zadels heeft? Ik zou even rondbellen bij de zadelmakers in de buurt/ op internet kijken wat de mogelijkheden zijn..
Een zadelpasser is een prima oplossing. Die kijkt welk zadel precies bij jou paard past en goed ligt. Is misschien wat prijzig maar dan weet je wel zeker dat het paard (bijna) geen rugklachten kan krijgen van het zadel:) Een tijdje geleden heb ik zelf ook een zadelpasser laten komen. Heel leerzaam ook! En nu heb ik een super fijn zadel wat precies goed ligt op mijn paardje:)
Geen idee hoe duur zadels van Arno Brandt zijn, maar hij heeft ook 2e hands zadels Maakt ze op maat als het goed is en hij werkte samen met een Fysiotherapeut om de zadels te ontwikkelen. Super fijne zadels en hij vult ze ter plekke op dus geen gedoe dat je een x je zadel een tijdje kwijt bent.
Ik heb evt nog een 3 maanden oud wintec pro cair zadel, deze is goed aan te passen dmv de boom en wellicht ideaal voor jou draver die nog veranderd in spier. Stuur maar pb bij interesse Anders kan je evt country mill bellen, hebben enorm veel zadels.
Ik heb een flink aantal berichten verwijderd die niks te maken hebben met de vraag van de topicstarter. Graag alleen reageren wanneer je de topicstarter kunt helpen met haar vraag.