Aurigan bit versleten of gewoon verkleuring?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

bamsy

Aurigan bit versleten of gewoon verkleuring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 08:18

Hoi allemaal!

Ik heb voor mijn paard 2 jaar terug een 2de hands sprenger met aurigan mondstuk gekocht via MP.

Nu valt me al een tijdje op dat aan de zijkanten van het mondstuk het bit "kaal" word.

Ipv de normale kleur is het op die plekken wit (niet als in spierwit maar kan er even geen andere kleur aan koppelen.

Nu is mijn vraag dus, is het bit gewoon op aan het gaan of is het gewoon verkleuring van het metaal?

Oja en stel dat ik een nieuw bit aan moet schaffen, aurigan of sensogan?

Wie o wie?

Angela

Re: Aurigan bit versleten of gewoon verkleuring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 08:39

Kun je een foto plaatsen? Dat maakt duidelijker wat er aan de hand is (kan zijn).

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 10:22

Ik weet natuurlijk niet hoe het er nu uit ziet, maar aurigan kan inderdaad na verloop van tijd "op" gaan ;). Niets schadelijks, maar dan is gewoon het smaakje en de kleur eraf. Kun je wel nog gewoon prima mee rijden. Daarom heeft Sprenger het sensogan geïntroduceerd, want dat gaat gewoon wat langer mee ;).

Dus omwille van de duurzaamheid, stel dat je een nieuw bit aan moet schaffen: kies voor sensogan.

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 09:45

Ik zal vandaag een foto maken (als ik het niet vergeet :') )

MissMiekjee schreef:
Ik weet natuurlijk niet hoe het er nu uit ziet, maar aurigan kan inderdaad na verloop van tijd "op" gaan ;). Niets schadelijks, maar dan is gewoon het smaakje en de kleur eraf. Kun je wel nog gewoon prima mee rijden. Daarom heeft Sprenger het sensogan geïntroduceerd, want dat gaat gewoon wat langer mee ;).

Dus omwille van de duurzaamheid, stel dat je een nieuw bit aan moet schaffen: kies voor sensogan.

Ik denk dat dat het dus is. Ook omdat hij al 2de hands was dus geen idee hoe oud het bit al is.

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 20:51

Kan mijn vorige post niet meer wijzigen dus daarom maar even een nieuwe :o

Ik heb eens goed maar het bit gekeken en ben zelf schuldig aan de verkleuring ~~}> paard schuimt nogal tijdens het rijden en het zijn ook precies de stukken in de mondhoeken die verkleuren. Nu ben ik eens met mijn nagel over het "witte" oppervlak gegaan en wat bleek.....eronder zit gewoon weer de normale kleur +:)+ heb iets te lang het bit niet schoon gemaakt ^)