Beugels voor slechte enkels.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Waikiki

Beugels voor slechte enkels.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 21:24

Ik ben op zoek naar stijgbeugels die goede ondersteuning geven aan slechte enkels.
Ik train race paarden en zit dus voornamelijk in verlichte zit. Ik heb inmiddels al een nieuw zadel gekregen van mijn trainer die mij meer steun geeft, maar nu ik even op vakantie ben in Nl neem ik graag gebruik van het feit dat ik hier paardenspullen goedkoper mee kan nemen :D
Iemand? :)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:26

Wat je kunt proberen zijn van die beugels met vering erin. Zeker om de beweging van het paard op te vangen via de beugels(verlichte zit) is het nodig dat deze goed meeveren en de beweging volgen.
https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q= ... 5960955895

zien er zo uit, met zoon buisje erboven waar de veer inzit. wel goed schoonhouden want zand zorgt echt voor een oorverdovende (en bovendien irritante) piep.

Martje80

Re: Beugels voor slechte enkels.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:32

Sprenger bow balance! Duur maar elke cent waard.

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:32

De sprenger bow balance beugels vind ik fantastisch. Zijn hun geld dubbel en dwars waard! :)

L_Flo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:35

Bij mijn slechte enkels werkten de bowbalance averechts, heb er nu 6 weken later nog last van ( heb ze 2 weken getest)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:35

Hier ivm lastig lijf ez-rides met korf, maar of die prettig werken met zulke korte beugels? Let ook goed op hoeveel vering je beugels hebben, want teveel is net zo funest als te weinig en dat kan behoorlijk verschillen per persoon en rijstijl. Groter voetbed kan ook prettiger zijn (stabieler onder je voet), en soms zelfs genoeg. Variatie meenemen dus (mits budget voor), want wat uiteindelijk voor jouw de oplossing is, is lastig zo te zeggen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:37

Lisaapee schreef:
De sprenger bow balance beugels vind ik fantastisch. Zijn hun geld dubbel en dwars waard! :)

Ja :j

Ik heb deze ook al een jaar of 6... top beugels. Ook nu met het herstellen van meerdere breuken in mijn voet er zeer veel geluk mee.
Ik heb ze ooit gekocht omdat ik een whiplash heb opgelopen met een auto ongeluk en een slechte rug heb. Met deze beugels toch veel minder last en flexibeler in je houding.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:39

Compositi Stijgbeugels Reflex Reflective heb ik voor mijn slechte knie'en. echt super beugels en niet zo belachelijk duur als sprenget etc. merken waar je enkel al voor de merknaam betaald

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:40

Hier ook erg tevreden met de bow balance! Anders snel last van knie en enkel. Met de bow balance nergens last van, echt top.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:45

Ik heb verschillende beugels en systemen geprobeerd, tevergeefs...
De enige beugels die ik kan verdragen zijn die van Barefoot.
Breed voetbed en gedraaide ophanging.
Echt lekker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:53

Ik ben heel blij met mijn gpg beugels. Geen last meer van mn enkels en knieën!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 21:54

RoyceMack schreef:
Wat je kunt proberen zijn van die beugels met vering erin. Zeker om de beweging van het paard op te vangen via de beugels(verlichte zit) is het nodig dat deze goed meeveren en de beweging volgen.
https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q= ... 5960955895

zien er zo uit, met zoon buisje erboven waar de veer inzit. wel goed schoonhouden want zand zorgt echt voor een oorverdovende (en bovendien irritante) piep.

Deze link doet het bij mij niet, heb wel interesse :j

Over de bow balance heb ik veel gehoord, wat precies doet het voor je enkels?

Ik heb in mijn linker enkel bijna alles volledig afgescheurd, deze heb ik op hele slechte dagen ook in een speciaal verband. Rechts heb ik ook een band af. Ik sta gelukkig wel onder controle bij een hele goede arts en heb aangegeven de knettergekke beesten niet meer te willen rijden, en minder te rijden, 18 op een dag breekt je lichaam.
Mijn nieuwe zadel heeft een hele hoop $ gekost, maar geeft mij echt mega veel steun, nu de beugels nog.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 22:15

Het rubberen gedeelte van de bow balance is geheel flexibel. Beweegt dus met je voet mee

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 22:20

Nu zou ik haast een oproep doen of ik ze ergens mag testen :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 22:24

Inderdaad Bow Balance! Laatst zonder gereden en dar merkte ik gelijk

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 22:51

De system 4 van Sprenger zijn ook erg fijn. Die ontlasten ook. Ik vindt ze zelf erg prettig bij onze vos met krachtige galop. Ook bij langere buiten ritten erg fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 22:57

Sprenger Bow Balance werkte bij mij ook averechts, kreeg juist last van mijn enkels.. Zou ze dus eerst uitproberen.

JSML

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 22:57

Hier ook de bow balance beugels, anders gelijk last van knieën en enkels.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 10:03

De bow balance vind ik heel fijn, heb ook zwakke enkels maar heb ze niet specifiek om die reden gekocht. Ik was een beetje bang dat door de flexibiliteit je juist extra bewegingen op je enkels zou krijgen, maar het voelt juist veel stabieler. De beugel blijft als het ware meer bij je voet. Voor mijn enkels wel echt fijner dan gewone beugels :) Het is wel een investering, maar als het niet bevalt ben je ze ook zo voor een goede prijs weer kwijt (ik zocht ze tweedehands maar stond versteld van de prijzen die er binnen een dag geboden werden :D Uiteindelijk met 25% korting actie bij divoza gekocht).

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 10:06

Idd de bow Balance
Ik heb ze pas aangeschaft en heb de 1e week wel iets meer last gehad van mijn lijf. Daarna zijn ze super! Zou niet meer zonder willen. Ik heb ze aangeschaft omdat ik vaak last van onderrug had.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 10:12

https://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paa ... s-pro-grip

ik heb deze. Ik heb wel dunne stijgbeugelbeschermers in de beugels gelijmd aangezien mijn jophurs beschadigde door de spikes. Heb ze al jaren. Nadeel is dat ik nu eigenlijk niks meer merk en de piep met vochtig weer is irritant. Bow balance vind ik qua prijs nog iets te heftig. Ik gebruik deze ivm gewrichtsreuma.

silhouette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 10:15

Je hebt ook MetalAb Air System beugels. Ik ken enkele mensen met knie-, enkel- en voetproblemen die het best zijn met deze stijgbeugels. Ze zijn ook iets minder duur dan de Bow Balance.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 18:30

Amikaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:12

90 graden beugels ( bv safestyle) vind ik ook fijn om je enkels en knieen te ontlasten. Doordat de beugels al recht dus in de stand van de voet aan de beugelriem hangt 'wringt' het minder in je gewrichten. Misschien iemand in
omgeving waarvan je ze een paar keer mag proberen? Succes met de zoektocht!