Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
JeaDH schreef:Je kunt het hoofdstel op de trailer aan en af doen....
RianneH schreef:Je kan gewoon een halster onder het hoofdstel doen. Ik wist helemaal niet dat er speciale halsters voor waren.. Soms zit je nog wel met de neusriem, dus een verstelbaar halster is handig. Als je er eentje hebt met een gesp bij ook de neus kan je hem zelfs onder je hoofdstel weg halen voor je gaat rijden.
Ik rijd op buitenrit altijd met een touwhalster onder het hoofdstel. Ook handig. Maar niet om mee vast te zetten op de trailer
EmptyWords schreef:n thuis hoofdstel omdoen, halster eroverheen, op de trailer en dan op de plek van bestemming alleen het halster afdoen.
ook met inladen hoef je alleen maar het halster over het hoofdstel te doen
er zijn trouwens ook menhalsters die onder het hoofdstel kunnen blijven zitten
Shirley schreef:En het halster over het hoofdstel?
Kun je gewoon aan en af doen en heb je er met rijden geen last van...
EmptyWords schreef:n thuis hoofdstel omdoen, halster eroverheen, op de trailer en dan op de plek van bestemming alleen het halster afdoen.
http://www.ems-webshop.com/a-43689845/o ... ve-pp-web/
Mariett schreef:EmptyWords schreef:n thuis hoofdstel omdoen, halster eroverheen, op de trailer en dan op de plek van bestemming alleen het halster afdoen.
Ze vraagt echt precies naar ervaringen daarmee.
Volgens mij wil TS haar paard aan een gewoon onderhalster in de trailer zetten, niet aan een touwhalster of gewoon halster. Vervolgens het liefst niet het halster af hoeven te doen, maar het hoofdstel over het onderhalster doen. Zo loopt het paard gewoon niet weg. En dat lijkt me prima kunnen, hoor. Met een (dun) normaal halster lukt het ook nog wel eens, dat hebben wij een tijdje gedaan. Dus een onderhalster moet zeker lukken!
DinkyOmie schreef:Shirley schreef:En het halster over het hoofdstel?
Kun je gewoon aan en af doen en heb je er met rijden geen last van...
dit is natuurlijk nog beter! Maar kan ik hem gewoon met hoofdstel (en bit) in de trailer zetten?
De vorige x is hij tijdens transport gevallen, daar ben ik nog altijd een beetje bang voor,
Santos_05 schreef:http://www.ruitersportbenjamins.nl/nylo ... zilco.html
Ik ben nog op zoek naar eentje in XfullWerkt prima!