Wit dekje komt viezer uit de was dat dat ik het erin doe....

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Grainey

Wit dekje komt viezer uit de was dat dat ik het erin doe....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 11:12

Hallo,
ik heb een probleem met een wit dekje wat ik gekocht heb. Ik heb al >10 jaar ervaring met witte dekjes en ik heb nu speciaal voor een duurdere gekozen omdat een wit dekje na elke wedstrijd gewassen moet worden en dat geeft redelijk snel slijtage plekken. Nu heb ik dit dekje 4 keer gebruikt, na de 2e keer heb ik het dekje voor het eerst in de was gedaan, en toen kwam ie er al viezer uit dan dat ie erin ging. Ik dacht toen dat het het vuilafstotende laagje was wat er niet goed uitgespoeld was (je bedenkt toch iets?) Laten drogen in de zon hielp nog wel, maar nu heb ik het voor de 2e keer gewassen, en nu is het nog veel erger, ook het zweet wil er niet af... -O-

Ik doe het dekje alleen in de was, gewoon wasprogramma 40 graden met 'stralend wit' wasmiddel.
Ik rijd trouwens met een synthetisch zadel (geen leer dus) en een zadelbontje eronder. Maar ik vind het ook zo'n vreemde plek waar het zo zwart wordt.... Hetgeen op de onderkant is zweet :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

Irisjeeh1999

Re: Wit dekje komt viezer uit de was dat dat ik het erin doe....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 11:14

Heb je ook al geprobeerd om het er af te boenen met een nat doekje?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 11:16

Witte dekjes waste mijn moeder het liefste op de hand :) Zo kreeg ze ze het beste schoon!

Misschien dat er iets in je wasmachine heeft gezeten wat dit af heeft gegeven? Heb je ooit zwarte kleding gewassen met textielverf om ze weer goed zwarte te krijgen?

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 11:16