Gezien bokt zo groot is en vol ervaringen hoop ik dat jullie misschien nog kunnen meedenken.
Ik heb momenteel een anatomisch gevormde passier singel en helaas krijgt mijn merrie hier toch plekken van. Het is 5 maanden goed gegaan, maar nu dus niet meer. Hiervoor een thorowgood airoform gehad en hier had ze het minste last van. Hiervoor gel, neopreen en gewoon leer ook geprobeerd. Deze singel is het:
http://www.dekroo.nl/webwinkel/paard/za ... Ami18P8HAQ
Oorzaak is bekend, merrie is (extreem) scheef. We zijn nog steeds hard aan het trainen en er ligt momenteel ook een recht gevuld zadel op wat recht blijft liggen. (Voor het hele proces, kun je mijn berichten lezen/pb sturen. Ben in het bezit van een Wow). Op het moment dat ze heet wordt gaat ze echter alsnog zo aanspannen dat het zadel schuift.
Ik hoef geen reacties te hebben als 'dan past je zadel dus niet'. Dit is de beste optie en ik heb bijna 8 weken mijn fitter erbij. Wel heel graag meedenkende reactie en/of ervaringen. Daarnaast loopt de merrie veel beter met een zadel, dan zonder en is het voor het rechtrijdproces belangrijk dat er een zadel op kan blijven.
Singel plekken zitten in de oksel, waar de singel eigenlijk tegenaan komt. Merrie heeft lange schouders, amper schoft en singelplek ver naar voren om een beeld te schetsen. Deze singel zit eraan met de boog naar voren en zo schuift het zadel niet naar voren en naar achteren.
Ik ben een beetje rond gaan zoeken maar heb tot nu toe geen bontjes gevonden die eromheen gaan passen. Dus mijn andere optie is om zelf een bontje te maken, of geheel, of juist twee losse stukjes precies op te plekken van de wondjes. Of juist gel. Als ik het zelf ga maken heb ik een professionele naaier/vriendin die mij helpt

Dank voor het lezen van het lange verhaal en brandt los!