Kentaur Elektra

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Kentaur Elektra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 15:06

Ik heb al gezocht en veel zijn enorm oude topics.

Ik viel toevallig op dit zadel door een advertentie. De nieuwprijs is nog te overzien wat internet aangeeft

Ik ben benieuwd naar ervaringen over dit zadel, voornamelijk de pasvorm, de houding in het zadel (graag met foto) steun is best goed maar niet gedwongen dat je niet anders meer kan zitten, dat heb ik nu (wintec) en ziet er niet uit zoals het hoort. Kwaliteit van het leer.

Ik heb een pony met weinig schoft, iemand ook dit zadel voor soortgelijke pony?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:10

Ik heb een elektra, erg fijn zadel. Mijn zadel is nog vrij nieuw (bijna 3 jaar oud), maar zit er super uit. Zadel is een van de zachtste zadels waar ik ooit op heb gezeten.

Nadeel, dit werd aangegeven door mijn zadel maker is dat het zadel niet echt geschikt is voor paarden met een rechte rug.

Mijn huidige elektra moet ik (helaas) weg doen, mijn paard is behoorlijk breder geworden en daardoor dus het zadel te smal.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 15:41

Dan hoop ik dat het zadel past op mijn pony. :+

Afbeelding

PanamaD

Re: Kentaur Elektra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:43

Je kan maar op 1 manier erachter komen of die past! Namelijk een goede zadelmaker erbij halen.

Wat je kan doen is dit zadel op proef kopen. Laten checken door zadelmaker, past het? laat hem aanpassen en je hebt een zadel. Past het niet? Breng je het zadel terug!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 15:46

Zadelmaker is al gebeld, morgen terug gebeld of hij er tweedehands is in mijn maat. Anders kunnen ze hem bestellen, maar als ik niet weet of hij past en goed zit weet ik niet of ze zoiets zomaar bestellen. :=

Maar toch zoek ik ervaringen over het zadel, zadel wat ik nu nieuw gekocht heb bij een andere zadelmaker is echt een domper..

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:56

Wat voor zadel heb je nu gekocht dan?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 16:00

Ik heb nu een wintec pro cair dressuur met contour blokken en suede zit.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 16:09

Heel erg fijn zadel!

Ik heb hem last minute niet gekocht omdat ik door de zadelmaker een bates liet aansmeren. Deze was dan net als jouw wintec aanpasbaar

Pas in ieder geval op dat het zadel niet te lang is voor je pony!! ik kocht voor mijn pony dus dat Bates zadel en die bleek achteraf 4 cm te lang te zijn. Een te breed of te smal zadel valt vaak nog wat aan te doen maar te lang niet :)

De elektra zit in ieder geval heel lekker en goede kwaliteit leer!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 16:19

Bedankt voor je ervaring!
Rot is dat he.. Zelf weinig verstand en dan hoop je dat iemand met verstand je niet zomaar iets aansmeert.

Gelukkig gaan we nu naar Country Mill, hebben hier vorige week ook een fijn springzadeltje gehaald.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 16:28

Haha doe eens gek, 2 zadels in de maand :')

Toenertijd had ik er inderdaad nog geen verstand van en op het oog zou je ook zeggen dat die goed ligt:

Afbeelding

maar toch een dikke 4 cm te lang. 13 zadels verder ben ik overgestapt op boomloos, waar ze nog altijd het beste onder loopt :)

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 16:32

Ik heb ook lang met een Elektra gereden en vond het een heel fijn zadel. Vind niet dat het zadel je heel erg in een houding dwingt, maar hij biedt wel voldoende steun. Inmiddels overgestapt naar boomloos, maar zeker niet omdat ik niet meer lekker zat op de Elektra.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 16:40

Bates ziet er wel mooi uit, maar aan een te lang zadel heb je niks.. Is jouw pony dan zo kort?

Super!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 16:49

Hebben jullie ook fotos op het zadel?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 19:23

Saaams schreef:
Bates ziet er wel mooi uit, maar aan een te lang zadel heb je niks.. Is jouw pony dan zo kort?

Super!

De rug opzich valt nog wel mee qua lengte maar haar schouder staat erg ver naar achteren geplaatst. Ik zou dus dan ook eigenlijk geen zadel erop mogen leggen wat niet langer is dan 34 cm. Vandaar dat ik overgestapt ben naar boomloos :)

Maar het is gewoon een hele moeilijke pony. Dikkie dik, weinig schoft, platte rug en dan ook nog heel kort. Is bijna niks voor te vinden

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 19:28

Dat is wel enorm kort ja! Dan heb je eigenlijk niks :oo

roosje2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 19:34

Weet iemand hoe je een forum begint ik heb een probleem namelijk := :=

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 19:51

Ik heb er ook een in tabacco kleur.
Top zadel dat overal op past, ik zit er het beste op van alles wat ik geprobeerd heb (andere modellen kentaur, kn, hulsebos enz). Ik heb wel een halve inch maat groter dan normaal (en iemand anders die ik ken heeft dit ook). Bij mij is die nu een jaar of 4/5 oud en in super staat.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 20:06

Ashley5760 schreef:
Top zadel dat overal op past, ik zit er het beste op van alles wat ik geprobeerd heb (andere modellen kentaur, kn, hulsebos enz). Ik heb wel een halve inch maat groter dan normaal (en iemand anders die ik ken heeft dit ook). Bij mij is die nu een jaar of 4/5 oud en in super staat.

Heb je een foto? Kon de kleur online niet vinden.

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 20:56

Saaams schreef:
Hebben jullie ook fotos op het zadel?

In m'n profiel staan er twee, maar die zijn qua zadel niet heel duidelijk. Denk dat er in mijn oude RIJ-ITP wel wat betere foto's staan. Als je zoekt op de naam van m'n paard zijn die makkelijk te vinden. :j

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 23:03

Heerlijk zadel, ik heb er 2, 1 voor mijn Haflinger en 1 voor mijn KWPN, ik wil niet meer anders.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 23:14

Saaams schreef:
Ashley5760 schreef:

Heb je een foto? Kon de kleur online niet vinden.

Als je even pb stuurt met mail of nummer kan ik die wel sturen :).

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 23:18

Appelflapje heb terug gekeken en zie dat je er erg netjes in zit!

Charaz bedankt voor je ervaring!

Ik hoop dat de zadelmaker iets heeft liggen om te kunnen passen, en dan enorm hard duimen dat het voor beide van ons goed is.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 08:32

Ik heb trouwens een zwarte en een donkerbruin met croco details, zal straks eens een foto plaatsen daarvan.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 12:17

Graag!
Mijn wintec is vandaag opgehaald, ik hoop enorm voor ons beide dat haar pony hem past. Countrymill zou me vandaag over het zadel terug bellen. Ben echt benieuwd en hoop dat hij past en fijn zit voor mij

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 12:31

TS gaat het je echt om de diepe zit en veel wrong?

Je hebt namelijk meer zadels, binnen de prijsklasse van een nieuwe Elektra :) Countrymill zal je daar vast bij kunnen helpen

Als je hun gewoon een maximum budget geeft en de wensen die je wilt komen ze misschien met een ander merk wat even lekker zit voor zowel jou als je pony!

Heel veel succes vanmiddag :) ben benieuwd naar pasfoto's :D