Wel of geen boomloos zadel aanschaffen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Marie508

Wel of geen boomloos zadel aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-16 22:54

hallo,

Ik heb een haflinger en ik zit erg in twijfel om een boomloos zadel aan te schaffen. Ik rij hem nu met een Wintec 2000. Hier loopt ie goed onder alleen lijkt een boomloos mij heel fijn omdat het makkelijk aan te passen is. Ik ben veel aan het inlezen. Maar ik kom er niet zo goed uit aangezien ik geen idee heb of een boomloos zadel goed ligt op hem en het ook wat voor mij zelf is. Ik heb gekeken of er zadelpassers in de buurt zijn, tot nu toe waren ze allemaal op meer dan 200 km afstand... Ik vroeg mij af hoe andere mensen aan hun boomloze zadel komen, en hoe zij erachter zijn gekomen dat het zadel goed ligt en goed bij de ruiter past.

Ik hoop hier wat tips te krijgen :).

Groetjes, Marieke

Puchje

Re: Wel of geen boomloos zadel aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 22:55

Als je eens contact opneemt met Teteltee hier op bokt... zij heeft een boomloospasservice :D !

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 22:59

Je kunt eens een passervice aanvragen bij Liliane Boudewijns. Zij heeft verschillende merken en modellen die je kunt proberen en zij heeft veel verstand en ervaring van en met boomloze zadels. Ze woont misschien niet dichtbij, maar ze maakt wel rondes door het hele land, dus ze komt misschie wel een keer in de buurt. Gewoon een mailtje sturen :)

http://boomlooszadelpasservice.nl/

Marie508

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-16 23:06

Bedankt voor de reacties :)!
Ja ik was haar site tegen gekomen, als er niks verder in de buurt is laat ik haar denk ik komen.
Je leest zoveel verschillende dingen over boomloos en niet boomloos. Ik vind het een lastige keus...

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 23:09

Voor mijn Fjord heb ik een Barefoot. Ik vind het echt ideaal omdat ze nogal schommelt qua gewicht en dus ook breedte. Mijn zadel vormt mooi mee :) Vrijdag is Lilianne bij mij geweest. Ik had al een zadel, maar zij heeft er een heleboel die je kunt uitproberen. Op basis daarvan kun je dan bepalen welke je zou willen kopen. Je kunt haar vragen of ze een keer in de buurt is, dan kun je de reiskosten namelijk met andere klanten delen :j

Er is ook een boomloos zadel topic. Er is net een nieuwe. Je zou daar vragen kunnen stellen, maar in de oude kun je ook veel informatie vinden: [HAR] [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Marie508

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-16 23:13

Ja mijn haflinger schommelt ook regelmatig met zijn gewicht... dus in dat opzicht zou een boomloos zadel ideaal zijn. Tot nu toe spreken de zadels mij van Barefoot ook erg aan. Vond zelf de Cheyenne erg mooi. Ik ga haar wel even een mailtje doen. Vind het wel een fijn idee als er iemand naar kijkt die er verstand van heeft :).

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 23:20

De Barefoot Cheyenne heb ik ook :j Het is fijn om te weten dat ie goed ligt :o

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 23:25

Teteltee zet op facebook waar ze heen gaat. Zo kun je een dag uitkiezen waarop ze toch al in de buurt is!

Je kunt ook zelf een zadel testen, bijvoorbeeld de barefoot cheyenne die je aanspreekt. Wordt dan naar je opgestuurd.
Met een beetje inlezen kun je heel goed zelf passen hoor. Zeker op iets al een haflinger die vaak geen dikkere inlages of iets nodig hebben.

Marie508

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-16 23:33

Ja ik las dat dat ook wel vaker gedaan word inderdaad. Dat is ook nog een optie, ik ga mij aankomende dagen sowieso nog even goed inlezen en wacht ondertussen mijn mailtje naar Lilianne af :).

Bedankt voor alle reacties!

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 00:26

ttp://www.paralelli.eu/boomloos.htm

PN had er ook een goede pagina over maar die hebben ze offline gehaald :(.

Voor mij alleszins geen boomloos. Vorig paard maakte ook maar al te duidelijk wat ze van boomloos vond...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 05:46

xLes schreef:

Voor mij alleszins geen boomloos. Vorig paard maakte ook maar al te duidelijk wat ze van boomloos vond...

Hoeveel boomloze zadels heb je uitgeprobeerd dan? Er zit zoveel verschil in onderling.
Je kunt boomloos niet afschrijven door een bepaalde ervaring. Doe je toch ook niet met boomzadels na een slechte ervaring met een boomzadel? Zucht.

De betere boomloze zadels zijn niet zo boomloos meer overigens. Deze hebben een vervanging van de boom. En is niets mis mee.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 07:11

Geryon schreef:
xLes schreef:

Hoeveel boomloze zadels heb je uitgeprobeerd dan? Er zit zoveel verschil in onderling.
Je kunt boomloos niet afschrijven door een bepaalde ervaring. Doe je toch ook niet met boomzadels na een slechte ervaring met een boomzadel? Zucht.

De betere boomloze zadels zijn niet zo boomloos meer overigens. Deze hebben een vervanging van de boom. En is niets mis mee.

Torsion, Barefoot, Ghost, allemaal met hun bijbehorende pads. Paard moest er niks van hebben. Nieuw boomzadel laten aanmeten en problemen waren direct opgelost.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 08:53