[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jets

Berichten: 3554
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 21:54

ELUNA schreef:
Ik zou graag de ervaringen weten met de barefoot lazy mountain.. twijfel heel hard om over te schakelen.. en nog een vraagje, waar halen jullie leuke kleurtjes in de pads voor onder een boomloos zadel? Dankjewel alvast!


Ik heb er een en hij zit heerlijk! Omdat de Freemax western beter op mijn paard ligt heb ik hem te koop staan. Alleen ik twijfel om hem toch te houden voor mijn andere projectpaardje omdat hij toch wel erg fijn is :P

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 22:03

Ik heb de LM verkocht omdat ik de cantle juist niet stevig vond :+
Zit wel goddelijk

Ollytje
Berichten: 478
Geregistreerd: 16-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 23:34

Mooie set zo samen, zwart/grijze Ghost Barocco met zwart/grijze barefoot Physio en zwart/grijze grandeurpad... Binnenkort op het paard...zin in.


Afbeelding

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: [INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 00:35

ik heb de LM verkocht omdat hij enorm onstabiel op mijn tinker lag. nu een freemax en nergens last van.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

siskeh
Berichten: 8678
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 07:22

@ollytje: gaaf :9
welke kleur paard komt eronder?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 08:53

Ik heb eindelijk mijn nieuw Ghost in gebruik kunnen nemen. Gisteren les gehad en samen met collega’s en juf eens naar het zadel op Sjaak kunnen kijken. Kussen op de goede plek er onder kunnen leggen. Alhoewel Sjaak even moest wennen (en meteen zijn rug vast zette), ging het na een paar rondjes goed en kon hij zowel linksom als rechtsom onrspannen. Dus ik ben blij. Hier zitten nu ook nieuwe kussens onder. Ik vind zelf de oude fijner, moet ik zeggen. En volgens mij vindt Sjaak dat ook. Maar goed, we gaan t hier mee doen en hopelijk zakt dit gevaarte ook nog, want met die dikke kussens zit je inderdaad wel hoog en hard. En ik gebruik (op Sjaak tenminste) geen inlagenpad eronder. Daar houdt hij niet van :roll: := . Maar zelfs dan is hij hoog. Ik heb nog een Grandeur liggen, die volgens mij qua kleur goed kan. Dus als Sjaak hier nou goed aan is gewend, ga ik eens kijken of ik de Grandeur kan introduceren....

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Re: [INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 10:19

Wat een fijne update Fabster ~~}>

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 10:20

Ollytje schreef:
Mooie set zo samen, zwart/grijze Ghost Barocco met zwart/grijze barefoot Physio en zwart/grijze grandeurpad... Binnenkort op het paard...zin in.


[ [url=m/nOvHIw.jpg]Afbeelding[/url] ]

:9 <3 prachtig

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: [INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 12:00

Super, Fabster !

Wauw Ollytje, mooie set !

Fortitude

Berichten: 3089
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 13:14

Ollytje schreef:
Mooie set zo samen, zwart/grijze Ghost Barocco met zwart/grijze barefoot Physio en zwart/grijze grandeurpad... Binnenkort op het paard...zin in.


[ [url=m/nOvHIw.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die Ghost is echt prachtig! <3

Hier in afwachting van postnl die om uiterlijk 11:15 het test zadel zou komen brengen. Hmm, snachts zeker? :')

Ollytje
Berichten: 478
Geregistreerd: 16-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 14:30

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding





siskeh schreef:
@ollytje: gaaf :9
welke kleur paard komt eronder?

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: [INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 14:50

Oeh dat gaat schoon zijn. Prachtig paard !

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 14:51

Dankjewel.. ik ga zowieso eentje testen.. zit al op 3 westernzadels op 2 jaar tijd en weer drukplekken.. ik heb een veel te brede draver :(

Ellen1983

Berichten: 106
Geregistreerd: 18-03-18

Re: [INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 08:45

Ik ben langzaamaan aan het uitkijken voor een boomloos zadel (al een kleine 2 maand hier aan het meelezen). Liefst met zo weinig mogelijk zweetblad, ik hou van het close contact gevoel. Nu kom ik vooral uit op Ghost, maar die lijken zo hoog boven het paard te liggen. Op internet vooral nieuwe zadels te zien, zou deze graag eens zien als ze wat meer 'ingereden' zijn. En zijn er in België West-Vlaanderen testzadels te verkrijgen?
Zijn er nog andere merken die ik nader moet bekijken?

Ollytje
Berichten: 478
Geregistreerd: 16-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 14:36

Ellen1983 schreef:
Ik ben langzaamaan aan het uitkijken voor een boomloos zadel (al een kleine 2 maand hier aan het meelezen). Liefst met zo weinig mogelijk zweetblad, ik hou van het close contact gevoel. Nu kom ik vooral uit op Ghost, maar die lijken zo hoog boven het paard te liggen. Op internet vooral nieuwe zadels te zien, zou deze graag eens zien als ze wat meer 'ingereden' zijn. En zijn er in België West-Vlaanderen testzadels te verkrijgen?
Zijn er nog andere merken die ik nader moet bekijken?



Ghost zakt juist heel mooi in na een poosje gebruik, je zou eventueel van barefoot nog een aantal modellen kunnen proberen met een kort zweetblad (de westernmodellen). Het is helemaal afhankelijk wat je zelf prettig vind en je paard natuurlijk. Wij hebben voor onze tinker een ghost en voor onze fjord een barefoot.... Beide zadels hebben hun eigen voordelen. Maar wat voor mij een voordeel is hoeft dat bij jou niet te zijn. Iemand langs laten komen is een hele goede optie. Ik vind de Ghost persoonlijker dichter bij het paard liggen als de barefoot qua gevoel....

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: [INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 15:52

Voor Ghost in België kun je Ingrid van beterboomloos contacteren. Zij heeft ook test zadels

Ellen1983

Berichten: 106
Geregistreerd: 18-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 17:36

Citaat:
Ghost zakt juist heel mooi in na een poosje gebruik, je zou eventueel van barefoot nog een aantal modellen kunnen proberen met een kort zweetblad (de westernmodellen). Het is helemaal afhankelijk wat je zelf prettig vind en je paard natuurlijk. Wij hebben voor onze tinker een ghost en voor onze fjord een barefoot.... Beide zadels hebben hun eigen voordelen. Maar wat voor mij een voordeel is hoeft dat bij jou niet te zijn. Iemand langs laten komen is een hele goede optie. Ik vind de Ghost persoonlijker dichter bij het paard liggen als de barefoot qua gevoel....

Als je wil, kan je eens een foto van je ingereden ghost plaatsen (of evt privé)? Zodat ik eens een idee kan vormen ervan?

Ellen1983

Berichten: 106
Geregistreerd: 18-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 17:36

Buitenzinnig schreef:
Voor Ghost in België kun je Ingrid van beterboomloos contacteren. Zij heeft ook test zadels

Aha, bedankt!!

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 18:34

Ellen1983 schreef:
Buitenzinnig schreef:
Voor Ghost in België kun je Ingrid van beterboomloos contacteren. Zij heeft ook test zadels

Aha, bedankt!!

Ben ik! Stuur me maar een mailtje ofzo :j

Marocje
Berichten: 5623
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 23:51

Afbeelding
Ellen1983 schreef:
Citaat:
Ghost zakt juist heel mooi in na een poosje gebruik, je zou eventueel van barefoot nog een aantal modellen kunnen proberen met een kort zweetblad (de westernmodellen). Het is helemaal afhankelijk wat je zelf prettig vind en je paard natuurlijk. Wij hebben voor onze tinker een ghost en voor onze fjord een barefoot.... Beide zadels hebben hun eigen voordelen. Maar wat voor mij een voordeel is hoeft dat bij jou niet te zijn. Iemand langs laten komen is een hele goede optie. Ik vind de Ghost persoonlijker dichter bij het paard liggen als de barefoot qua gevoel....

Als je wil, kan je eens een foto van je ingereden ghost plaatsen (of evt privé)? Zodat ik eens een idee kan vormen ervan?

Ellen1983

Berichten: 106
Geregistreerd: 18-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 06:03

[quote="Marocje"]Afbeelding
[quote]

Ziet er idd al minder hoog uit!
+:)+ +:)+

mentjuh

Berichten: 3230
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Arendonk

Re: [INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 07:18

Heb je er een “normaal” dekje onder?
Met of zonder een half pad met inlage?

Iemand ervaring met een (goed) western dek onder een boomloos? Ik zat te denken aan bijv een air ride van prof choice ik twijfel alleen of er nog een half pad onder moet of ook zonder kan aangezien het goede dikke pads zijn met (correct me if i am rong) ruggengraat vrijheid.

DubbelFun

Berichten: 88826
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 09:18

@mentjuh: wat voor rug heeft je paard... want je wilt het ook niet té dik maken :)

Marocje
Berichten: 5623
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 10:05

mentjuh schreef:
Heb je er een “normaal” dekje onder?
Met of zonder een half pad met inlage?
.


Ja klopt, hier reed ik nog met alleen dekje, wat dus niet goed ging omdat het ringetje vd Ghost zelf dan onder het zadel zakte.

mentjuh

Berichten: 3230
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Arendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 10:34

DubbelDun schreef:
@mentjuh: wat voor rug heeft je paard... want je wilt het ook niet té dik maken :)


Hij heeft van zichzelf een verzonken ruggengraat en breed rond met iets te veel spek (zie voorgaande foto’s haha)
Ik wil het inderdaad niet te dik maken daarom vroeg ik me af of een goede pad voldoende is.