Chainmail frontriem?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

E_J

Chainmail frontriem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 20:24

Hoi hoi!
Ik ben sinds kort (een half uur geleden :P) hard opzoek naar zoveel mogelijk regenboog spulletjes voor mijn merrie. Ik heb best een aantal regenboog frontriemen gevonden, maar mijn vader vond ze toch echt te duur (al vond ik het zelf reuze meevallen!). Maar ja, dus dan maar even crea bea doen: zelf een frontriem maken dan maar! :D
Ik zat alleen te denken, ik ben zelf niet zo goed in met mijn handen werken maar mijn zus daarentegen juist wel! Die doet namelijk aan chainmail spulletjes maken. Voor degenen die niet weten wat dat inhoudt; dat is eigenlijk kleine ringetjes aan elkaar vastmaken tot je er iets moois van hebt gemaakt (erg grof gezegd). Bijvoorbeeld dit armbandje:
Afbeelding
Dus nou leek het mij een leuk idee om aan mijn zus te vragen of ze hiermee (met plastic ringetjes zodat het niet zo zwaar is) een frontriem voor mij zou willen maken. Maar nu is mijn vraag dus; is dit wel een goed idee? Ik ben namelijk een beetje bang dat het misschien op haar hoofd gaat klapperen tijdens het rijden, of dat de ringetjes vervelend liggen op haar hoofd o.i.d.
Heeft iemand hier meer ervaring met chainmail en misschien zelfs chainmail frontriemen? Is er in ieder geval iemand die mij zou kunnen vertellen of het wel slim is om dit te doen? Ik wil namelijk mijn zus niet zoveel werk in zoiets laten steken om daarna te zeggen, 'Ja laat maar ik ga hem niet gebruiken want hij ligt niet goed op mijn pony.' ofzoiets weet je wel? :=

Nou ja, alvast bedankt! Ik hoop dat iemand mij meer kan vertellen! Oh, en sorry als dit topic hier verkeerd staat ofzo, ik ben niet zo bekend met waar je verschillende topics moet plaatsen hier op bokt. Als hij hier niet hoort haal ik 'm wel weg! :P

Bamii

Re: Chainmail frontriem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 20:37

Ik denk dat als je hem zo aan je hoofdstel doet dat hij idd behoorlijk gaat klapperen. Ik zou hem op een oude frontriem (waar je de versiering eerst van af haalt zodat je een 'kale' frontriem hebt) vastmaken, bijvoorbeeld door een ringetje in het leer en tussen de ringetjes van de frontriem te doen. Zo heb je ook direct een manier waarop je hem kan bevestigen aan het hoofdstel, dat heb je met alleen een ringfrontriem niet.

Maar wat een monnikenwerk zoiets zeg!

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 20:48

Dat is inderdaad ook een goed idee! Dankjewel :D

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 20:51

Ik denk ook dat er heel snel haartjes tussen de ringetjes kunnen komen als je het "los" doet. Op een kale frontriem vastmaken lijkt mij ook de beste optie! Dat lijkt me ook erg gaaf uitzien eigenlijk! :)

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 20:51

Laat je hier wel het resultaat zien? :D

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 20:53

Natuurlijk! Zal misschien wel even duren ivm het maken van de ringetjes, maar ik zal een foto'tje plaatsen als ie klaar is! :j

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 17:34

Jezus, wat heeft het lang geduurd! Het is ondertussen bijna zo ver! Het chainmail kettinkje vandaag op een markt laten maken (wel wat aanpassingen gemaakt aan het idee), dus nu alleen nog een kale frontriem bestellen voor eronder en dan is ie ready om uit te proberen!

Afbeelding

Dit is het kettinkje geworden. De vriendelijke mevrouw had het eigenlijk als armbandje gemaakt, en toen heb ik gevraagd of ze 'm een stukje langer zou kunnen maken zodat ik er een frontriem mee kon maken. Ze was meteen begonnen en had 'm al snel klaar. En nu zo snel mogelijk uitproberen bij pony-lief! :D