Ik ben opzoek naar een leren kaptoom. Ik kom via Google eentje tegen maar vind niet de site waar ik hem kan bestellen. Misschien weet een van jullie een site waar die op staat? Of iemand die met deze ervaring heeft ? Ik wil er eentje waar je ook eventueel een bit kan bevestigen.
Ik heb een goede van Kramer, de internet winkel. Weet niet of je er een teugel aan kan bevestigen.
Kaatastrof
Geplaatst: 02-05-16 20:24
De foto kan ik helaas niet zien. Ik kan je wel de FRA Baro aanraden. Deze heb ik zowel voor mijn grote Tinkerruin als voor mijn Shetlander en ben er erg tevreden mee! Ik gebruik hem bitloos, maar je kan er simpelweg een bit aanhangen (met de riempjes die bij het hoofdstel geleverd worden). FRA kan je tegenwoordig op vele online shops aankopen.
Joyce888
Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-16 20:25
Ik hoop dat die zo te zien is. Foto toevoegen bij mijn berichtje lukt niet helemaal goed
Laatst bijgewerkt door Joyce888 op 02-05-16 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt
De kaptoom van jouw foto zou ik niet nemen, ik heb deze in handen gehad en behalve dat er een ketting in zit voel je bij de kaptoomringen de metalen bevestiging aan de binnenkant vd neusriem uitsteken, niet fijn voor je paard dus. Ik vind zelf de micklem niet stabiel genoeg als kaptoom, bovendien gaf deze veel druk op het hoofd van mijn pony, als ik de de keelriem normaal vastmaakte en geen druk op de teugels gaf. Je kunt ook gewoon een vriendelijke leren kaptoom kopen en een los kopstuk met bakstukken voor het bit daaroverheen leggen voor de momenten dat je ook een bit wilt gebruiken. Ik vind de kaptoom met het bijbehorende hoofdstel van barefoot erg mooi, daar kun je dan ook een bit aanhangen, maar die is wel wat duurder.