Mijn arabische merrie heeft een supergevoelig huidje. Wanneer ze begint te zweten onder het zadel krijgt ze ontzettende jeuk, het irriteert haar zo dat ze dan continu aan het schudden is, probeert te krabben en gaat hoofdschudden, scheef lopen, etc. als ze er flink last van heeft. Zodra het zadel af gaat staat ze zich ook zeker 5 min te krabben. Ik ben op zoek naar een zadelonderlegger die echt goed zweet opneemt en niet gaat kriebelen. Momenteel gaan PK pads en een stubben dekje het beste. Liever geen sympanova onderkant, want ze heeft ook snel schuurplekken. Ik dacht zoiets misschien het best te kunnen vinden in de endurance dekjes, iemand een goede tip?
Deze pad wordt intensief gebruikt Door endurance ruiters. Ik hoor tot nu toe alleen maar positieve geluiden. Van deze pad heb ik trouwens een test pad beschikbaar...
Los van welke pad je gebruikt, let ook eens op je wasmiddel. Mijn haflinger krijgt ook snel jeuk onder het zadel als hij gaat zweten. Maar ik was tegenwoordig alles voor hem met 1 bepaald wasmiddel en laat de wasmachine een keer extra spoelen en gebruik ook nog azijn in het wasverzachterbakje om echt alle zeepresten uit mijn dekjes/dekens te verwijderen en dan jeukt hij stukken minder. Ongeacht welk dekje ik gebruik.
Ik weet niet of het voor jouw paard de oplossing is, maar is wellicht wel de moeite van het uittesten waard.
Cal rei is heel paard afhankelijk. Mijn paard met gevoelige huid heeft overal schuurplekken na het rijden met de cal rei. Terwijl het paard van mijn moeder zweert bij dat pad.
Cal Rei vind ik wel fijne dekjes, maar de kwaliteit is slecht voor die prijs. Premier Equine heeft ook dekjes die qua werking gelijk moeten zijn, die wil ik zelf in ieder geval eens proberen.
Ireen_
Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-16 20:34
Bedankt voor de reacties!
Wat voor onderkant hebben de cal rei dekjes?
Bedankt ook voor de was-tip, speciaal wasmiddel doe ik al, maar azijn en naspoelen nog niet geprobeerd, wie weet!
De bies is aan de kant die op het paard ligt op meerdere plaatsen door gesleten. Bij de singelstoten was hij al vrij snel door en ik heb dus werkelijk waar nog nooit een kapot dekje gehad. Ik heb die duurdere versie met het zilveren of gouden randje op de bies, misschien dat het andere model beter is, maar daarbij heb je natuurlijk nog steeds al die haren die er in gaan zitten. Dat is ook minder.
Little_Gift
Geplaatst: 07-05-16 00:44
Da's gek Nies! Heb er hier 3 liggen van Cal Rei (beige, oranje en wit) en heb ze nu alledrie ruim 3 jaar en ze worden hier heel intensief gebruikt (vooral de beige en oranje) voor zowel dressuur 4x in de week half uur tot een uur en op endurance training 3x in de week meer dan 30 à 50 km ritten en nog geen spoortje slijtage hier... Ook een teveel aan haren heb ik hier niet, even uitkloppen na het rijden en alles is weg...