Welke springschoenen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

NaomixZanzi

Welke springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 19:30

Hoihoi,
Mijn pony heeft een erg dunne huid, nu moet ik haar met springschoenen rijden omdat ze anders haar ijzers aftrapt maar na vandaag gereden te hebben met neopreen springschoenen van Harry horse was haar kootholte opgengeschuurd heeft iemand enig idee welke springschoenen ik het beste kan kopen? Ze heeft maat S
Afbeelding

Afbeelding

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 19:32

Ziet er akelig uit. Misschien kun je springschoenen met zo'n bont rand proberen. Dat is erg zacht. (wel wat vuil gevoelig maar beter dan een kapot paard)

Afbeelding

NaomixZanzi

Re: Welke springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 19:34

Ik krijg morgen ongeveer zulke binnen naar dan van Harry horse(br kleinste maat is te groot) maar ben bang dat dat ook gaat schuren :(

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 19:37

Zelf denk ik aan de foto te zien dat de rand van het klittenband schuurt. Aangezien bij mijn paard het klittenband altijd naar beneden zakt (dus in de kootholte) ga ik er even van uit dat het bij jouw paard ook zo is. Bij een bont springschoen heb je geen last van het klittenband volgensmij.

Wel zou ik de wond even beetje dicht laten groeien, want ziet er best groot uit.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 19:46

Eskadron heeft volgens mij ook wel kleine maatjes bontspringschoenen. En als je geen kleine springschoenen met goed bont kan vinden (dat bont van Harry's Horse is helaas nep, dus dat zal misschien ook irriteren), kun je altijd kijken naar 'anatomische' springschoenen. Die schuiven niet en daar blijft het klittenband netjes boven, omdat er een bolletje in de kootholte zit. :j

Zou dit wel even goed insmeren, want het ziet er best akelijk uit.

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 19:47

Inderdaad eerst goed laten herstellen. Het enige wat mij lijkt te voorkomen lijkt inderdaad met bont. Dat is lekker zacht, word wel snel vies maar beter vies dan steeds wondjes! :)

NaomixZanzi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 19:49

Zat inderdaad naar eskadron te kijken alleen kan helaas nog niet de goeie maat vinden.. Vies maakt niet uit als ze maar geen wondjes krijgt

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 20:05

Als je een kleine maat koopt kun je ze ook in laten korten door een schoenmaker/zadelmaker

Ik heb een shetlander met erg dikke koten en draagt ook springschoenen.
Die heeft maat S maar uiteraard zijn die veelste lang dus laat ik altijd innemen.
Misschien ook een idee?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 13:17

Wij hebben sinds een paar weken springschoenen van Back on track voor een paard die ze de hele dag om moet houden en die hebben een super zachte rand en binnenkant.
Ze vallen heel mooi soepel en schuren tot nu toe nergens, ook niet als ze nat worden.
Ik overweeg om er nog een paar bij te bestellen zodat ik ze om de beurt kan schoon maken en laten drogen.

http://backontrackvoorpaarden.nl/index. ... r=category

Sofiaxblitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 23:14

Jeetje dat ben ik nog nooit tegen gekomen! Maar inderdaad wat de anderen aanraden, probeer met een bont randje!

horse1357

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 06:08

Hoi. Bij mijn eigen pony is dit ook zo geweest. Ik heb er een dierenarts naar laten kijken welke precieze afmetingen en stof ik moet hebben. Vervolgens zoek je op Google op springschoenen op maat maken. Niet duur en het werkt supppper goed. Mijn pony heeft sindsdien nergens nooit meer last van gehad.ff een tip. Groetjes. Nog veel zoeksucces

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 06:36

Kijk eens naar SGW/eventing spring schoenen
http://www.canter-equipment.nl/beenbesc ... ngschoenen
Deze hebben een betere pasvorm (zijn ook wat duurder)
Hebben een ander soort rand omdat de paarden in de SGW meer te verduren hebben en ze langer dragen
En vaak zit het klittenband aan de voorkant van de springschoen
Door de pasvorm draaien ze niet
Ze zijn wat duurder maar ze zijn wel oersterk

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 07:09

Ik zou gewoon de rubberen nemen, die zij korter en soepeler waardoor jouw pony deze niet tegen de kogel aan duwt. Neem ze juist zo ruim dat ze wel kunnen draaien, dan kan het zand ook niet gaan schuren.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:29

Mijn paard is niet erg gevoelig wat betreft springschoenen maar die krijgt met die rubberen toch echt schuurplekjes

Zoefken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:47

Ik heb ook goedkope rubberen van EJ, deze zijn echt énorm soepel! Ik doe ze ook altijd zo vast dat ze kunnen draaien. Verder heb ik ook andere met lak, maar deze zijn zo stijf dat ik ze niet gebruik. Ziet er gewoon al akelig uit als je ernaar kijkt als ze om zitten.

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:53

ponyparadijs schreef:
Mijn paard is niet erg gevoelig wat betreft springschoenen maar die krijgt met die rubberen toch echt schuurplekjes

Dan heb je ze denk ik te strak om de kootholte..

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:59

Strak of los maakt geen verschil ze krijgt er gewoon schuurplekjes van
Voor die van mij dus geen rubberen