Ik gebruik hem. Vind het een erg fijne singel. Het is een stevige leren singel die makkelijk schoon te maken is.
vur
Geplaatst: 23-04-16 11:31
Het leer is super zacht en hij houdt zich goed. Ik heb hem nu zo'n maand of 4 in gebruik. Ik heb trouwens een andere van Rossner al langer in gebruik (paar jaar). Ander model, maar ook heel zacht en blijft heel mooi ook al wordt hij niet elke week gepoetst en ingevet. Dus ik ben er tevreden mee. De comfort heb ik omdat mijn paard een singelplaats heeft die direct achter de voorbenen ligt en met een normale singel trok de singel het zadel naar voren en dus kwam ie achter los te liggen en ging hij dus naar de zijkanten schuiven. Dat doet ie nu niet meer omdat de singel mooi op de juiste plaats ligt (net achter de voorbenen in het geval van mijn paard) en de singelstoten van mijn zadel toch bijna normaal naar beneden kunnen hangen. Het zadel ligt dus stabieler.
Hij is echt heel mooi, zacht afgewerkt, mooi leer. Wat ik het nadeel vind is dat de plek waar de gespen zitten best breed is, dat is bij die van jou ook. Bij mijn paard komt er een velletje tussen dat stuk en haar elleboog en dat gaat kapot. Dus ik heb er maar een paar keer mee gereden, ik hoop dat het beter gaat als het weer genezen is. Ik durfde hem niet terug te sturen omdat hij dus gebruikt is. Maar aan de kwaliteit ligt het niet!!
Laurapalmer
Geplaatst: 23-04-16 11:40
Super fijne singel ik heb hem ook voor mijn paard..stevig maar zacht leer
Ik vind hem op zich niet stug, hij is wel heel buigbaar, alleen de randen zijn bij die van ons wel hard. Kan me voorstellen dat dat bij sommige paarden in de huid snijdt/wondjes veroorzaakt.
Wij hebben hem voor een paardje van 1.36 en daarvoor vind ik hem persoonlijk erg dik.
Ik heb hem voor mijn pony. Ik vind de singel fijn in gebruik maar mijn pony heeft er na ongeveer 1 maand wel behoorlijke singelplekken van waardoor ik al een week niet kan rijden. Ik heb hiervoor geen andere singel gehad dus ik weet niet of dat heel erg aan de singel ligt of dat mijn pony gewoon een heel gevoelig huidje heeft.
Bedankt voor de reacties tot dusver, kreeg door dit topic via een bokker bericht dat ze er eentje te koop heeft en ook nog eens precies de maat die ik moet hebben. Dus als het goed is komt die van de week binnen.