ervaringen bareback pad

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Lougis

ervaringen bareback pad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-16 21:14

Hoi Hoi, even een vraagje. Wie rijd er allemaal met een bareback pad, hoelang en wat doen jullie dan? Kan het kwaad voor de rug van een paard? Waar ik in de manege rij hebben ze een pad van Zoutewelle en deze zit heerlijk moet ik eerlijk toegeven dus was zelf aan het twijfelen om deze ook te kopen. Het gaat namelijk over de pad Support, die wat verhoogd is vanvoor aan de schoft en vanachter je zit. Persoonlijk vind ik deze het meest comfortabel omdat je nog steun hebt. Met een gewone pad lijkt het alsof ik onstabiel zit (moet nog veel aan mijn zit gebeuren!) Maar wat vinden jullie hiervan? Iemand ervaringen met de pads van Zoutewelle? Alvast erg bedankt!

barbar

Re: ervaringen bareback pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 21:20

Ik heb een pad van FRA, de dardo. Ik vind het heerlijk om met barebackpad te rijden, doordat de pad stroef is heb ik helemaal niet het idee dat ik onstabiel zit, ik vind dat je met oad juist stabieler zit dan met zadel zonder beugels.

xSelina

Re: ervaringen bareback pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 21:08

Ik heb ook de FRA dardo echt geweldig gewoon! Geen haren aan je rijbroek en super veel grip. Een barebackpad is juist beter voor je paard dan helemaal zonder zadel omdat dit de druk iets beter verdeeld. :j

Imaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 21:09

Heb ook de zoutewelle support, erg fijn inderdaad