Help! Welk zadel is dit?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

mingming

Help! Welk zadel is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 09:07

Aangezien ik mijn zadel wil gaan verkopen, maar ik niet weet welk model ik heb, vraag ik het even op bokt :D

Het is van het merk Thorowgood, dressuurzadel en het is kunststof. De boom is verwisselbaar.

Ik heb op google gekeken, maar ik snap de modellen niet helemaal. Ik dacht T4 of Griffin?

Afbeelding

Afbeelding

dieseltje09

Re: Help! Welk zadel is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 09:47

Dit is de T4 inderdaad, de griffin is de "voorloper" van de T4 dus vandaar dat die ook veel genoemd wordt voor dit model(en dus ten onrechte), verschil zit hem vooral in de wel of geen fish en de verstelbare boom(

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-16 16:20

Thanks!

Nu zat ik te kijken, maar er bestaan 3 soorten?

- t4 dressuur
- t4 cob
- t4 dressuur hoge schoft

Ik zit te twijfelen tussen t4 dresuur en t4 cob...

Sorry, ik ben echt een zadel-leek!

Ook wilde ik even de boommaat en de inch maat opmeten. Ik dacht dat er een witte boom in zat, maar dat kan ook een oranje zijn geweest. Ik kwam uit op 34 centimeter als ik mat van het uiteinde naar het andere uiteinde (voor zover ik het idee had dat de boom daar stopte). De inch zat ik ook te twijfelen, moet ik vanaf het midden van de achterkant tot en met het logo'tje van thorowgood meten? Of nog verder. tot en met het logo is het namelijk 44 centimeter.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 09:53

Weet het niet zeker maar meen dat de cob versie een rechte leoel heeft en de gewone en hoge schoft een ronde lepel. Verschil tussen gewoon en hoge schoft zou je aan de kussens moeten kunnen zien. Als ik moet gokken heeft de hoge schoft een dropped panel oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 09:54

Cobversie is het zeker niet inderdaad. :)
Die hebben wij en heeft een rechte lepel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 09:56

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 09:58

Bedankt voor de reacties! Ondertussen was het me gelukt om contact op te nemen met de zadelpasser waarvan ik bet zadel had gekocht. Het is inderdaad t4 , cob dressuur en 17 inch. En ze had gezegd dat je de boomkleur kan zien zitten op een plek. Het is wit dus extra wide :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 10:09

Het oude model dan?

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 10:40

Bestaat er een oud model dan? Volgens mij bestaat er maar 1 T4 Cob dressuur model.

edit; ik snap denk ik wat je bedoelt met lepel, maar deze standaard is niet geschikt voor zadels, maar ik had hem erop gelegd voor de foto. Daardoor helt hij denk ik zo naar voren waardoor de lepel heel hoog lijkt.
Laatst bijgewerkt door mingming op 23-04-16 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 10:46

Het zadel ligt op de foto's iets naar voren omdat het op zo'n staander staat. Dan lijkt de lepel altijd hoger :)
Cob dressuur vind ik inderdaad het beste lijken, als ik het zo opzoek!

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 10:47

Oh, veranderde precies tegelijk met jouw bericht mijn vorige! Dankje, dat is het waarschijnlijk. Ik vertrouw sowieso wel erop dat mijn zadelmaakster het goed heeft :D Maar het lukte me eerst niet om haar te bereiken dus daarom vroeg ik het even op bokt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 11:03

Nee, ik bedoel wat anders.
Wij hebben de T4 Cob voor 1 van onze paarden en die heeft een vierkante lepel.

Niet mijn foto, maar even voor de duidelijkheid. :j
Afbeelding

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 12:09

Zo is die van mij ook.

Afbeelding

Ik weet trouwens niet hoe blind ik kon zijn, maar heb net het embleempje gevonden waar opstaat dat het cob dressuur is _O- Zal even temmen om dit topic te laten sluiten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 12:12

Ooh haha, dan vertekende de eerste foto denk ik, of ik keek niet goed. _O-

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 21:51

Haha zou kunnen hoor! Eerste foto vertekende inderdaad wel wat :) Ondertussen is het zadel ook verkocht en het past ook op de pony dus dat is super fijn :D

Ik kreeg van een modje te horen dat het topic niet gesloten wordt, omdat deze info nog relevant kan zijn voor anderen. Dus dat is geen probleem. Iedereen in elk geval super bedankt voor het mee denken!