speedfiets_2 schreef:Ik heb op mijn draver kruising een burgemeijer liggen. Ik had het gelukk dat ik deze heel gunstig kon kopen.
Niet elke draver is hetzelfde. Het zou goed kunnen dat die van de TS veel smaller of juist breder is en een ander merk daardoor meer geschikt is. En je moet maar net het geluk hebben dat een tweedehands dat je particulier koopt (dus van Marktplaats of bvb Facebook), past. Want het moet precies goed passen.
Waar ik met particulier kopen ook tegenaan liep, is dat veel verkopers aan de andere kant van het land wonen en passen dus eigenlijk geen optie is. Vaak staat er: 'Verzonden is verkocht'.
Zelfs al wonen ze dichter bij, sommige verkopers willen niet dat er gepast wordt, want dan zullen ze het zadel weer terug moeten nemen als het niet past (als er al betaald is), of ze moeten mee gaan om te kijken bij het passen, om het zadel dan mee terug te nemen wanneer het niet past (wanneer er nog niet betaald is). Daar kan ik ook in komen als ik me in de verkoper verplaats.
Ik had met dat ene zadel wat ik gepast heb, het geluk de verkoopster vlakbij woonde en een kennis van een kennis bleek te zijn. Ze kon zelfs met het zadel langs komen op stal bij mij (en ik had iemand met verstand van zaken erbij gevraagd). Ik mocht er zelfs een stukje mee rijden. Het ware hele aardige mensen! Helaas bleek het niet goed genoeg te passen. Daar was ik ook erg teleurgesteld over, maar het is niet anders...