Gekleurde bitringen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

odilekk

Gekleurde bitringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 18:46

Hoi!

Ik zou het erg gaaf vinden om voor mijn crossoutfit nog mooie gekleurde bitringen te hebben.
Nu kan ik deze echt werkelijk waar niet vinden (enkel in maat shet)..

Weet iemand waar je deze eventueel kan kopen?

Kleur moet lime groen zijn (zoals midden onder op de foto)
Afbeelding

Alvast bedankt voor het meedenken!

Zoe_97

Re: Gekleurde bitringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:47

dat zijn geen versieringen, maar zijn gemaakt voor als je bit net te grot is het wat kleiner te maken.

odilekk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 18:49

Zoe_97 schreef:
dat zijn geen versieringen, maar zijn gemaakt voor als je bit net te grot is het wat kleiner te maken.

Klopt inderdaad! Maar mijn pony heeft iets last van de mondhoeken, dus daarvoor zou het ook helpen! :)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:49

Ik zie sowieso eigenlijk nooit meer bitringen...

Het zal niet helpen dat ik altijd bitloos rijd, en de meeste van mijn paardenvrienden ook - maar ik zie het ook niet in webshops voorbij komen of op foto's oid...

Is dat 'uit'; hebben mensen tegenwoordig bitten die beter passen, of ...?

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:53

Zoe_97 schreef:

Ze kunnen prima als versiering dienen vind ik. Zitten het paard niet in de weg, kunnen juist wat extra bescherming bieden! Zou zo niet weten waar te koop... Ej heeft vgm veel kleuren?

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:55

Vroeger werd het veelgebruikt bij watertrensen omdat het velletje ertussen kan komen als de ringen draaien. Ik zie je idd ook bijna nooit meer.
Hou er wel rekening mee dat door die bitringen je bit een stuk kleiner wordt

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:58

Ik zie net dat Agradi ze heeft in veel kleurtjes

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:03

Anders vragen bij een ruitersport zaak of ze bij Ekkia bestellen die heeft meestal ook van dit soort dingen

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:04

Xloveskanjer schreef:
Zoe_97 schreef:

Ze kunnen prima als versiering dienen vind ik. Zitten het paard niet in de weg, kunnen juist wat extra bescherming bieden! Zou zo niet weten waar te koop... Ej heeft vgm veel kleuren?

Ze zitten wel in de weg als je bit net goed past, want dan wordt het bit te klein. Dus als je bit wat ruim is kan je ze wel gebruiken.
Denk er ook aan dat het rubber is en als je paard niet veel schuimt het wel wat kan branden in de mondhoeken.

Ik zou zeggen, enkel gebruiken indien echt nodig. Maar, persoonlijk ben ik van mening dat als je paard last heeft van kapotte mondhoeken je niet de oorzaak moet verdoezelen, maar net tot een goede oplossing moet kunnen komen.

Om het als decoratie te gebruiken... Ik weet niet of je dat echt wel wil hoor, als ik iemand met bitringen zie denk ik vaak al snel dat ze waarschijnlijk niet meer moeite doen om iets passend te vinden. (Er zijn altijd uitzonderingen die echt wel beter doen met bitringen).
Daarbij zijn ze niet comfortabel voor je paard als ze niet nodig zijn.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:10

madeliefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 15:43

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 21:20

Leen schreef:
Xloveskanjer schreef:

Ze zitten wel in de weg als je bit net goed past, want dan wordt het bit te klein. Dus als je bit wat ruim is kan je ze wel gebruiken.
Denk er ook aan dat het rubber is en als je paard niet veel schuimt het wel wat kan branden in de mondhoeken.

Ik zou zeggen, enkel gebruiken indien echt nodig. Maar, persoonlijk ben ik van mening dat als je paard last heeft van kapotte mondhoeken je niet de oorzaak moet verdoezelen, maar net tot een goede oplossing moet kunnen komen.

Om het als decoratie te gebruiken... Ik weet niet of je dat echt wel wil hoor, als ik iemand met bitringen zie denk ik vaak al snel dat ze waarschijnlijk niet meer moeite doen om iets passend te vinden. (Er zijn altijd uitzonderingen die echt wel beter doen met bitringen).

Wat een onzin dat mensen met bitringen niet de moeite nemen om iets passends te vinden. Verder krijgen ze er ook echt een brandplekjes van hoor, Je werkt niet in op de bitringen ;)

Het bit word idd een halve cm smaller maar ik zie vaker te grote bitten dan te klein, Dus 9 vd 10 keer is dat echt geen probleem.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 21:45

Ik heb mijne aan mijn watertrens bitje zitten. Niet omdat ie niet goed past ofzo maar gevoelige mondhoeken en ik wil wondjes voorkomen met dat het er tussen scharniert of hoe dat ook werkt. Alleen ik heb ze in het saai zwart -O-
Agradi scheen ze te hebben volgens een oud stalgenootje, maar nooit echt gekeken zal ik je eerlijk zeggen.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 21:50

Ik wilde ze ook limegroen, kon ze niet vinden helaas. Het zijn overigens bitschijven, geen bitringen. Mag hopen dat je die aan je bit hebt anders is het moeilijk vast maken aan je hoofdstel :D

Fortitude @ [HAR] Bitschijven

Ik heb overigens nog ateeds saaie zwarte eraan hangen.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:00

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:04

Anoniem schreef:
Leen schreef:

Wat een onzin dat mensen met bitringen niet de moeite nemen om iets passends te vinden. Verder krijgen ze er ook echt een brandplekjes van hoor, Je werkt niet in op de bitringen ;)

Het bit word idd een halve cm smaller maar ik zie vaker te grote bitten dan te klein, Dus 9 vd 10 keer is dat echt geen probleem.

Ik heb op een trainingsstal gereden waar alle jonge paarden standaard met bitschijven gereden werden. Meer helft kreeg er wondjes, schuurplekken of zelfs blaren van. De bitten waren goed van maat, maar de ringen waren echt overbodig. Toen ze bij 1 bit de schijven eraf gedaan hadden bleek dat zijn schuurplekken niet erger werden. Dus puur door de bitschijven. Daarna bij alle paarden af gedaan en duidelijk resultaat. Daar dacht men ook goed te doen voor de nog zo gevoelige jonge mondjes. Er was er nog maar 1tje die ze wel nodig had, maar vooral omdat ze daar niet voor elk paard een perfect passend bit konden aanschaffen (qua prijs), zeker niet bij de eigenaars welke nog wat meer van de oude stempel waren.

En ik zeg ook niet dat die mensen geen moeite doen, ik zeg alleen dat het zo voor mij overkomt. Net dat mensen bontjes voor onder het zadel voor de mooi kopen. Dan denk ik ook automatisch: zadel zal wel niet passen. Terwijl er ook zadels zijn die speciaal aangepast zijn om met bontje te rijden, maar goed, dat terzijde.

Ik wil er alleen maar mee zeggen dat niet alles zomaar als decoratie gebruikt moet worden en je best even kijkt of het niet eerder negatief kan zijn.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:42

lexie2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 15:13

odilekk schreef:
Hoi!

Ik zou het erg gaaf vinden om voor mijn crossoutfit nog mooie gekleurde bitringen te hebben.
Nu kan ik deze echt werkelijk waar niet vinden (enkel in maat shet)..

Weet iemand waar je deze eventueel kan kopen?

Kleur moet lime groen zijn (zoals midden onder op de foto)
[ Afbeelding ]

Alvast bedankt voor het meedenken!

Ik weet dat Norton ook gekleurde bitringen had, misschien kan je daar eens op googlen