[WN] Debra Sibley westernzadel, maten

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Hollyleaves

Debra Sibley westernzadel, maten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 12:24

Hai,

Ik kan helaas erg weinig in het Nederlands vinden over dit zadel, vandaar dat ik het via bokt probeer. Ik heb laatst op een Debra Sibley western zadel gezeten en ik ben helemaal verliefd geworden erop. Nu heb ik het geluk dat ik familie in Texas heb wonen en dat er daar in de omstreken veel gebruik wordt gemaakt van verschillende types Sibley. Ik wilde een tweedehandse via deze weg in handen krijgen.
Maar, hoe zou ik erachter kunnen komen welke maat / maten ik nodig ben? Ik lees verschillende dingen over de pasvorm in zowel breedte en lengte en aandrukpunten en het lijkt me uiteraard niet verstandig om er zo maar een te bestellen op goed geluk. Het gaat om een kruising Quarter van zo'n 1.45 - 1.48 en relatief breed, normale boomzadels in boommaat 32/33.
Wie kan mij hiermee verder helpen?

troi

Re: Debra Sibley westernzadel, maten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 12:34

Je kunt dit topic beter verplaatsen naar wn tack. Ik weet dat er een aantal bokkers zijn die ervaring hebben met dit merk. Waaronder rina@bokt. Je kunt haar een pb sturen voor info.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 13:04

Och stom! Ik zit nu op m'n telefoon te kijken hoe ik dat kan doen maar ik denk dat ik een mod nodig ben? Rina ken ik wel ja, nog niet eens aan gedacht :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 16:14

Ik heb getemd voor je. Een mod zal je topic op de goede plek zetten :)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 16:27

sylva schreef:
Rina ken ik wel ja, nog niet eens aan gedacht :D

Hahaha had je wel kunnen raden aangezien de DS waar je opgezeten hebt (ja die van Mug) van mij is geweest :D
En ja ik heb zo ongeveer alles wel gehad kwa boomloos. Maar ik verwijs je door naar Mac@bokt voor info over de DS. Die heeft er nog veel meer gehad, en rijd zelfs nog op een DS.

Ik vond en vind de DS helemaal geen verkeerd zadel, maar hij is imo toch lastiger kwa passen dan de andere boomlozen. Er zijn 3 pommelmaten tegenwoordig (die van Mug is nog van voor die tijd en is de kleinste als ik alles goed begrepen heb. Komt overigens ook bij Mac vandaan :D ) en imo is de DS ook niet 100% boomloos. Er zitten kuststofstrippen tussen pommel en cantle, en hij komt daardoor dus ook preciezer wat het passen aangaat. Zo even 2e hands kopen zou ik met een DS niet meer aandurven. Ik weet van Mac dat zij zelfs 1 heeft die voor een semi is maar achter een full. Die is dus compleet op maat gemaakt voor een paard (met gebruik van een mal).

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 16:59

HAR → WN-TR

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 18:35

Jottum heeft er een te koop.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-16 19:45

Afbeelding

Rina heeft inmiddels duidelijke uitleg gegeven en zijn we na meten en voor de lol even kijken met een DS zeer snel tot de conclusie gekomen dat t nooit gaat passen. Hij heeft slechts 58 cm beschikbaar. De DS lag al op z'n heupbot.