Manmat zadelpad

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wijslander

Manmat zadelpad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 11:30

Hallo bokkers,

Aangezien ik op heel het internet nog geen duidelijke ervaringen kan vinden, ben ik benieuwd of er hier mensen zijn die een pad van Manmat hebben (te koop bij o.a. Kifra en Greendistance) en hun mening willen delen.

Ik ben met name benieuwd hoe 'luchtig' ze zijn, aangezien ik een IJslander heb met een redelijk dikke vacht. Momenteel rijden we rond met een originele (lamswollen) pad van Barefoot, maar met deze temperaturen krijgt hij dan een warme rug.

Het gaat om deze pads:

Afbeelding
(Foto van greendistance.nl)

Ben benieuwd naar de reacties! :)

Relien

Re: Manmat zadelpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:36

Die heb ik ook gezien. Ik heb er nog geen ervaring mee maar vond ze er w mooi uitzien.

Ik wil ook liever niet te veel bond op de rug ivbm de warmte ik volg je topic even mee als je het niet erg vind ;)

fubelu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:02

Sonja89 schreef:
Hallo bokkers,

Aangezien ik op heel het internet nog geen duidelijke ervaringen kan vinden, ben ik benieuwd of er hier mensen zijn die een pad van Manmat hebben (te koop bij o.a. Kifra en Greendistance) en hun mening willen delen.

Ik ben met name benieuwd hoe 'luchtig' ze zijn, aangezien ik een IJslander heb met een redelijk dikke vacht. Momenteel rijden we rond met een originele (lamswollen) pad van Barefoot, maar met deze temperaturen krijgt hij dan een warme rug.

Het gaat om deze pads:

[ [url=m/6bVexb.png]Afbeelding[/url] ]
(Foto van greendistance.nl)

Ben benieuwd naar de reacties! :)

ik heb er nog geen ervaring mee maar wou hem misschien gaan aanschaffen daarom volg ik deze topic even :P

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:06

Ik heb geen ervaring met de zadelpads, wel met de tuigonderleggers.. Ik ben erg tevreden.. :j

Blijft goed liggen, neemt goed vocht op, makkelijk schoon te maken en blijven goed in de was..

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:07

Relien schreef:
Die heb ik ook gezien. Ik heb er nog geen ervaring mee maar vond ze er w mooi uitzien.

Ik wil ook liever niet te veel bond op de rug ivbm de warmte ik volg je topic even mee als je het niet erg vind ;)

James Bond?? Of bont.. sorry flauw.

Ziet er mooi uit die pads! Ik hou wel van zadelvormig, vooral in de zomer.

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:16

Supervixen schreef:
Relien schreef:

James Bond?? Of bont.. sorry flauw.

Ziet er mooi uit die pads! Ik hou wel van zadelvormig, vooral in de zomer.

Haha zie het nu pas ;) bedoel bont natuurlijk

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:21

De tuigonderleggers zijn super fijn! Nemen goed het zweet op en blijven mooi.

Ga ervan uit dat het dekje van het zelfde materiaal gemaakt is :j

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-16 20:40

Bedankt voor jullie reacties! Helaas kan ik niemand vinden die al ervaring heeft met de pads. De verkopende webshops geven wisselende informatie, lastig te beoordelen dus. Wel fijn dat de tuigonderleggers in ieder geval goed bevallen!

catootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 17:07

Ben ook wel benieuwd naar het verhaal van een ervaringsdeskundige. Kunnen deze dekjes ook onder een gewoon dressuurzadel?

simoneval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:03

Ik heb er nu één te leen van een vriendin en nu twee keer gebruikt, maar vind het een erge fijne pad. Ik heb zelf ook ijslanders die het snel warm hebben. Temperatuur is nu natuurlijk stuk koeler in de herfst.
Mijn vriendin vind het zelf ook een goede pad en makkelijk te wassen en er kunnen inlages in.
Vind pads alleen altijd best duur, dat is wat minder.
Ik heb zelf ook barefoot pads maar vind deze toch echt veel lekkerder. Ligt ook goed op de rug van onze IJslander. Dus deze pads vind ik wel een aanrader.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 13:01

Bedankt voor je ervaring simoneval! Ik ben uiteindelijk toch voor een Kifrapad gegaan met echte lamswollen onderkant en die bevalt ook goed, maar in de toekomst wil ik er misschien nog wel een Manmat bij!