Amigo dekens, snel stuk?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Jester_

Amigo dekens, snel stuk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 19:40

Ik hoop dat ik niet de enige ben?

Ik stel voorop: mijn paard is geen sloper. Ik heb altijd goedkope dekens gehad maar nog nooit in stuk (oke 1 maar dat kwam door zijn weidegenoot die er vol inhing) maar sinds kort gebruik ik horseware dekens. Een rhino heavy en een amigo medium, superfijne dekens met een hele fijne pasvorm. Dus ik mijn pagony ingeruild voor de amigo bravo regendeken. 23e besteld tijdens mijn vakantie, 27 maart kreeg hij hem op. 2 weken geleden. Nieteens dagelijks ivm het vele mooie weer. En nu? Nu al stuk, de buikriem eraf gescheurd? Het oogje zat nog aan de deken en vond de buikriem tussen het hooi. Lijkt me een rare plek om te rollen, buiksingels zaten goed strak..

Hoe kan dit, en beter nog, doet horseware/divoza hier iets mee? Ik vind het nogal zonde en niet kunnen eigenlijk..

Meerdere mensen met zulke ervaringen?

Afbeelding
Afbeelding

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:47

Beetje zelfde ervaring met de gespen. Heb ze voor een paar euro kunnen laten repareren maar paar weekjes later was t weer zo.

Horsy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:48

Om die reden heb ik Rambo gekocht van horseware. Dat zijn echt hele sterke dekens (hier nog niets kapot).

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Amigo dekens, snel stuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:25

Ik gebruik nu 5,5 jaar lang Amigo dekens en heb nergens problemen mee gelukkig.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 20:26

Ik hoop dat amigo het oplost eigelijk, ze staan erom bekend sterk te zijn, maar na 2 weken..

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:29

Wij hebben onze dekens ook 3 jaar. Paarden stonden tot 2 weken geleden achter prikkeldraad waar ze regelmatig met de dekens eens tegen kwamen. Hooguit heel kleine plekjes die zo wat bij elkaar getrokken zijn, maar je ziet het enkel als je echt dichtbij kijkt. Verder nog helemaal niets eraan. 1 gesp die is een heel klein beetje aan het roesten, maar nog geen enkele gesp, naad of stukje stof stuk.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:30

Mijn paarden hebben al jaren regendekens van amigo en niet stuk te krijgen. ja, ze zijn nu echt doorgesleten.
Bij mijn vorige werkgever hadden wel veel rhino/rambo dekens. Om de haverklap de singels eraf. Wat volgens mij kwam omdat ze te strak zaten. Ze moesten goed strak want stel je voor dat ze met hun been erin kwamen.
Probleem is dus als ze te strak zitten als een paard ligt en het daarom dus wegscheurt.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:30

In totaal 8 Amigo dekens, van regendeken tot 400 grams winterdeken en nog nooit problemen met de dekens gehad.
Wel vind ik jouw buiksingel op de foto behoorlijk los zitten :o Het risico bestaat dan dat ze met rollen erin blijven haken met de achterbenen. Misschien nog net aan de draadje gehangen en uiteindelijk bij het hooi eraf gevallen? Probeer het gewoon bij de winkel, misschien heb je geluk en vergoeden ze de deken of reparatie.

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:31

Ik heb zoiets nog niet meegemaakt. Heb amigo mio regen- en vliegendeken en de rambo duo.

Wel heb je niet de amigo bravo, maar de hero. Welke 600 dernier is, de bravo is 1200 dernier en dus sterker.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:32

Zou idd even contact opnemen met de winkel. Zo snel mag het absoluut niet stuk zijn. Had wel al gehoord dat de nieuwe collectie kwalitatief slechter schijnt te zijn dan de oudere amigo dekens. En idd dekensingels goed afstellen. Niet te los, maar ook niet te strak.
Heb hier 2 stukds Amigo Bravo, bij de ene is er nu recent de staartriem los gegaan (stiksel stuk), maar verder dekens nog in perfecte staat. Vliegendeken ook nog perfect heel.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 20:41

Hij zit zo, niet echt los of strak in mijn ogen? :D

Afbeelding

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:45

Duidelijk een amigo here. Stuk minder van kwaliteit. Daar is ook de prijs naar. Bravo js sterker. Anders Rambo perfecte dekens.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:34

Nee nog nooit meegemaakt, maar overigens bij geen enkele deken!(can heel goedkoop tot heel duur) Ben bang dat je pecht hebt gehad en dat hij net ergens achter is blijven hangen... En dan is het maar net hoeveel kracht hij/zij heeft gezet om los te komen(paard dat erdoor in paniek is kan heel veel kracht ergens opzetten, daar is geen enkele deken tegen bestand)
Ik zou terug gaan met de vraag om reparatie, beetje mazzel en ze doen het coulance gratis

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:48

Heb hier ook amigo's en rambo's en vind de amigo's zelfs fijner. Mijn eis aan dekens sowieso 1200 denier. Jij hebt idd 600 denier, dat is gewoon een stuk minder sterk.
Ik zou ook eens contact opnemen met de winkel waar hij gekocht is. Want een gaatje in een deken door een speels beetje óf dit, vind ik nogal een verschil.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:50

Nergens last van. Ben zeer tevreden over mijn dekens. De regendeken heb ik al 5 seizoenen in gebruik en is nog niks stuk gegaan. Afgelopen winter een 200 gr erbij gekocht en ook prima!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:54

Hier gaan dekens van amigo kapot omdat ze oud zijn. ze gaan niet extreem lang mee maar voor die prijs verwacht ik niet anders. Dus ja ik heb ze al jaren en kan ze omschrijven als simpele dekens maar ben best tevreden!

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:56

Nooit meer een andere deken voor mij
Bij mij gaan ze al 4 jaar mee! Zonder scheuren of andere problemen

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 21:56

Ja ben over de andere (200 gram) en de rhino, ook de rsih zeer tevreden! Zitten ook gewoon goed, maar vind dit wel jammer voor 80 euro, dan deed mijn pagony het beter. Ik wacht wel af wat divoza ervan zegt..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:57

Amigo gebruik ik niet, Rhino wel (3 stuks).
De oudste deken is inmiddels 8 jaar oud en afgezien van een musketonhaakje nog helemaal heel en waterdicht.
De paarden die ze dragen/droegen staan (stond) 24/7 in kuddeverband.
Dus je ervaring deel ik niet.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 22:03

Marjo89 schreef:
Duidelijk een amigo here. Stuk minder van kwaliteit. Daar is ook de prijs naar. Bravo js sterker. Anders Rambo perfecte dekens.

Ik heb 2 hero's. Een 200 en 100 gram. Paard loopt 24h buiten en nooit problemen met de dekens of de gespen?
De 200g is inmiddels 3jr en de 100g 2 jr....

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 22:14

Marjo89 schreef:

Hero zal je bedoelen? Hero en Bravo zijn de modellen onder Amigo (welke onder horseware valt samen met rhino en rambo).

Bravo is dubbel zo sterk als de hero. Iemand zei het hier al, 600 denier voor hero, 1200 denier voor bravo. Vanaf boven de 600 kan je zeggen dat het een sterke stof is. 600 is nog een goede gemiddelde kwaliteit.

Maar, zelfs een 600 denier zou niet zo snel stuk mogen gaan. Ik hoop dat divoza wat voor je kan betekenen, want dit is natuurlijk niet de bedoeling.

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 22:54

Die is ergens serieus aan blijven hangen. Er moet best veel kracht op komen te staan wil zo'n sluiting zo verbuigen.
Ik denk niet dat je dit aan de kwaliteit van de deken kunt wijten.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 23:22

Wolkje schreef:
Die is ergens serieus aan blijven hangen. Er moet best veel kracht op komen te staan wil zo'n sluiting zo verbuigen.
Ik denk niet dat je dit aan de kwaliteit van de deken kunt wijten.

Mijn idee inderdaad, die sluiting was mij geneens opgevallen maar hier heeft inderdaad heel veel kracht op gestaan! Dit is gewoon niet te verwijten aan de kwaliteit maar aan een ongeluk, dat had met elke andere deken ook gebeurt ben ik bang

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 23:25

Ik heb dezelfde maar vind m juist zo sterk. Had eerder een qhp deken die was heeeeel snel stuk.

Goed dat je er mee terug bent gegaan.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 01:15

Hier ook Amigo Bravo dekens gehad in het verleden en nog nooit problemen met de singels gehad. Op de foto vind ik het eruit zien alsof de singel ergens achter is blijven haken.

Wel een keer gaatjes in een Bravo gehad, mijn paard stond toen in een groep met een ruin die hem aan die deken optilde enzo. Er is ook eens bij een schermutseling een ander paard met een achterbeen in de deken van mijn paard terecht gekomen, mijn paard heeft dat andere paard een eindje meegesleurd aan de deken en aan die deken was niks te zien.