BareBack Pad vragen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

lianne304

BareBack Pad vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 16:06

hey hoi, :wave:

ik zit er over te denken een barebackpad aan te schaffen, nu zou ik het fijn vinden over meerdere over verschillende bbp te horen te krijgen.

wat is eigelijk het verschil tussen de bardo Bbp van fra.
Afbeelding
en de Ride on pad van barefoot?
Afbeelding

zijn er ook mensen die rijden met een Ride on pad vierkant met een schapen zitting er op?
Afbeelding
en wat is het verschil met een schapen zitting er op en 1 zonder.

zou graag meningen horen welke jullie fijn vinden en waarom.

groetjes lianne

irisdepony

Re: BareBack Pad vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 16:35

Heb je er al eens op gezeten in een winkel ?

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 16:38

irisdepony schreef:
Heb je er al eens op gezeten in een winkel ?

een vriendin van me heeft een bardo fra bbp waar ik wel eens op rijd.
vind dit zelf erg fijn zitten voor 1 x a 2 x in de maand als afwisseling.
zit er ook aan te denken voor een inlage pad er onder te leggen.

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 18:47

Nog iemand ?

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:53

Die van barefoot en FRA waren exact hetzelfde, zitting nu volgens mij nog steeds. Alleen zijn de ringetjes aan de voorkant verdwenen en is het handvat veranderd bij fra.

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 11:48

Nog mensen die hun ervaring willen delen

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:51

Ik ben helemaal fan van de Christ!
Of wil je alleen ervaringen horen met bovenengenoemde merken? :o

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 12:12

Nee hoor, wul van alle soorteb en merken wel horen welke jullie het fijnste vinden en waarom jullie die het liefste hebben

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:16

Oké!

Nou...ik zweer dus bij de Christ!
Puur schapenvacht, waardoor je lekker zacht en stroef zit en de wrongen geven je net dat extra beetje steun en zekerheid ;)

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:30

Ik heb zelf de barefoot zonder wollen zitting. Gebruik hem al 4 jaar redelijk intensief. Ziet er nog super uit.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:32

De Barefoot vind ik echt super. Zitten fijn en stevig. Echt een aanrader.

NiG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:36

ik heb er eentje van memoryfoam van emiel voest, bevalt al jaren erg goed, heb goed grip met zitten en dempt mijn bewegingen goed voor de rug van mijn paard. is wel slecht te wassen, maar dat geld denk ik voor meer bbps. en is prijzig.
én is vrij breed waardoor het aanleggen van je been iets lastiger is.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:39

Dat geldt voor de Christ dan weer niet :)

Als je hem al zou willen wassen ( vacht is zo goed als zelfreinigend) dan kan hij helemaal uit elkaar en gewoon in de wasmachine!

De prijs is ook wel wat hoger, ja ;)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:52

De FRA en Barefoot waren vrijwel identiek, Barefoot (RideOnPad) was eerder met het model dus FRA (Dardo) heeft hem iets moeten aanpassen. Maar de kwaliteit is vergelijkbaar. Ik ben gegaan voor de RoP want ik vond het handvat prettiger, wilde graag nubuck om mijn onderbenen te stabiliseren (ik rij er ook op buiten), ben fan van Barefoot en ik vond de oranje letters in de bies van de zwarte Dardo ontzettend lelijk.

Ik zit er ontzettend stevig op, eigenlijk steviger dan op een gewoon vzh-zadel met beugels. Ik heb de schaapzitting erbij en dan zit ik voorwaartse bewegingen makkelijker uit zoals bokken of opeens in de galop vertrekken, zonder de schaapzitting zit ik juist zijwaartse bewegingen makkelijker uit zoals opzij springen of opeens 180° draaien.

Mijn BBP ziet er niet heel netjes meer uit maar dat heeft te maken dat het paard hem een keer (aan de longe) gepeerd is en toen op de stenen onderuit is gegaan en de BBP door een stalgenoot op een zadelbok is gelegd die net onder een lekkage stond (per ongeluk). Tegen dat soort dingen kan geen enkele bbp.

De drukverdeling is goed! Ik heb onder die van mij nog wel een extra pad met dubbele inlages, maar die van mij mist ontzettend veel rug- en schoftspieren, waardoor de pad op de schoft en ruggengraat zakt. Vrijwel alle boomzadels en de barefoot cheyenne deden dat ook. Nu in combinatie met de extra pad heb ik eindelijk een zadel dat past en blijft passen, een paard dat niet protesteert met rijden en ook niet opeens toch weer kale plekjes krijgt op zijn rug. Zijn singelnijd is sterk verminderd en hij is gemakkelijker over de rug te rijden.

Vrijwel iedereen die erop stapt is uiterst verbaasd hoe stevig je in het "zadel" zit. Ook een dressuurmiep die een dressuurzadel met zeer diepe zit en dikke wrongen gewend was en echt bang was om eraf te vallen, durfde binnen een kwartier te draven en na een half uur ook stevig door te draven. Let wel, mijn paard is een volle tuiger: stevig doordraven betekent serieuze bewegingen uitzitten, zelfs met lichtrijden wordt je flink opgegooid. Beginnende ruiters krijgen automatisch een betere zit dan wat je normaal ziet op een zadel en ook zij draven al snel (wel op een rustig tempo). Zowel mijn moeder als mijn broertjes hebben/zijn bezig te leren rijden met dit zadel (op dit paard).

Ik heb er ook buitenritten mee gereden, één van de laatste ritten moest hij vanwege oud en nieuw van stal veranderen en hij had er geen zin in want het was een nieuwe route. Bokken, steigeren, 180° draaien, opzij springen, plotseling ankers en alles gecombineerd. Ik lag er niet naast (heb toen wel tijdelijk het verkeer in die straat stilgelegd want niemand kon er langs totdat hij weer normaal deed). Doordat ik zo stevig zat kon ik hem daarna nog een heel stuk verder normaal rijden omdat ik er zeker van was dat hij me er niet af ging krijgen en dat voelde hij. Pas in de polder ging het niet meer (eerst 20 minuten was door de stad). Hij kreeg me er niet af, maar ik kreeg hem ook niet verder de polder in, dus de rest ben ik gaan lopen. Maar onveilig heb ik me door het zadel geen moment gevoeld (wel door een auto die zich er per se langs moest wurmen op het moment dat mijn paard met 4 benen in de lucht heen en weer aan het springen was terwijl hij ook steeds van richting veranderde).

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 18:27

wow had niet zulke goede reacties verwacht.
denk dat ik er wel bijna uit ben en dan ga voor de bbp van barefoot.
erg bedankt allemaal